Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:03:54 GMT

برنامه دانشگاه آزاد برای استقبال از نودانشجویان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۰۶۷

برنامه دانشگاه آزاد برای استقبال از نودانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی،با ابلاغ دستورالعمل استقبال از نودانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که در هفته آخر مهر ماه، مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود در هر واحد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر فرزاد جهان‌بین دستورالعمل استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها ابلاغ کرد و بر اساس این دستورالعمل، باید ستاد استقبال از نودانشجویان زیر نظر شورای فرهنگی و به ریاست معاون فرهنگی و دانشجویی و با حضور نمایندگان بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، تشکل های دانشجویی، کانون های فرهنگی و نشریات دانشجویی و هیئات مذهبی در تمامی واحدهای دانشگاهی به منظور برنامه ریزی برای نحوه استقبال از دانشجویان تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم استقبال از دانشجویان جدیدالورود، به همراه خانواده و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت (حضوری/مجازی)، متناسب با نظر کمیته ملی مبارزه با ویروس کرونا در هر واحد برگزار می شود. 

در این دستورالعمل تأکید شده است که از ظرفیت اساتید به ویژه اساتید دانش خانواده و مشاوره در انتقال پیام های لازم به نو دانشجویان در طول ترم به صورت حداکثری بهره گیری شود.

زمان برگزاری مراسم استقبال از نودانشجویان، هفته آخر مهرماه با تأکید بر حضور نو دانشجویان و خانواده آنها در نظر گرفته شود. غبارروبی و عطر افشانی مساجد و مزار شهداء در واحدهای دانشگاهی به عنوان اقدام نمادین برای آغاز سال تحصیلی جدید انجام شود.

همچنین، در حاشیه مراسم استقبال از نودانشجویان باید غرفه هایی تعبیه شود تا ضمن آشنایی دانشجویان با بخش های مختلف فرهنگی، زمینه ارتباط گیری و ثبت نام برای کانون ها، نشریات، بسیج دانشجویی و تشکل های دانشجویی فراهم شود.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه خاص به سلامت روانی در کنار بهداشت و سلامت جسمی، به منظور استفاده حداکثری از تمامی امکانات و ظرفیت های بالقوه دانشگاه از جمله مراکز مشاوره و بهره گیری از اساتید متدین و متخصص، ضروری است اطلاع رسانی کامل در خصوص اهمیت فعالیت مراکز مشاوره و انواع خدمات مشاوره ای (از جمله خدمات مشاوره ای در فضای مجازی)، ساعات حضور مشاوران جهت ارائه خدمات و .. انجام شود.همچنین به منظور پایش، تشکیل پرونده و ارائه خدمات مشاوره اولیه برای کلیه پذیرفته شدگان در مقاطع (کاردانی و کارشناسی) انجام شود.

به منظور تعامل و ارتباط مستمر دانشگاه با خانواده دانشجویان، ضمن تشکیل کمیته تعامل دانشگاه و خانواده، کارگاه ها و جلسات آنلاین مشاوره خانواده و دانشگاه، بنا به ضرورت از سوی واحدهای دانشگاهی برگزار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي دانشجویان جدیدالورود سال تحصیلی 1400 ـ 1401 آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استقبال از نودانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مراسم استقبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند

ایسنا/فارس جمعی از فعالان دانشجویی انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور مرکز شیراز در بیانیه‌ای از اقدام اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله قاصم الجبارین

اتحاد جهانی در حمایت از دانشجویان به پاخاسته در برابر جریان زور و اشغالگری، کمترین مسئولیت انسان‌های آزاده و خیراندیش دنیا در قبال این جوانان غیور خواهد بود. به امید آنکه چنین تحرکاتی ضمن افشای هر چه بیشتر ماهیت نظام سلطه و استکبار، منجر به پایان یافتن جنگ غزه و شکست جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن‌ها شود.

استفاده از خشونت و ابزارهای پلیسی برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعاهای آن کشور درباره اصل آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

این‌گونه سرکوب‌های خشونت‌آمیز در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتارها و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود و موجب تشویق آن رژیم به ادامه تنش‌آفرینی، جنگ‌افروزی و نسل‌کشی خواهد شد.

این تجمعات اعتراضی نشانه خشم و نگرانی فزاینده وجدان‌های بیدار در آمریکا، از جمله جامعه مسلمانان آن کشور و نیز نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی نسبت به استمرار و تقویت حمایت مالی، سیاسی و تسلیحاتی و گسترده دولت و کنگره آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کشی در فلسطین و نادیده گرفتن حقوق بشر و بین‌الملل است.

ما فعالان دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در انجمن‌های علمی دانشجویی و کانون‌های فرهنگی هنری، این برخوردهای دیکتاتورمآبانه پلیس آمریکا در برخورد با اساتید و دانشجویان حامی مردم مظلوم غزه را محکوم کرده، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کرده و تلاش‌های مردم فلسطین را درسرزمین‌های اشغالی و آواره در سراسر جهان به منظور دست‌یابی به حق تعیین سرنوشت، آزادی و بازگشت به خانه‌ها و سرزمینشان ارج می‌نهیم و خواستار پایان فوری و مستمر محاصره و نسل‌کشی در غزه هستیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

انجمن علمی دانشجویی روانشناسی

انجمن علمی دانشجویی حسابداری

انجمن علمی دانشجویی حقوق

انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر

 انجمن علمی دانشجویی مدیریت

انجمن علمی دانشجویی زیست شناسی

کانون فرهنگی مهدویت

کانون فرهنگی قرآن و عترت

کانون فرهنگی هلال احمر

کانون فرهنگی محبین اهل بیت(ع)

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • افول تشکل‌های دانشجویی، بدنه اجرایی کشور را تضعیف می‌کند
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی