Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «فرهاد فرزانه» روز شنبه در نشست اعضای شورای حفاظت از منابع آبی استان همدان، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی اصولی برای حل مشکل کمبود آب این استان، افزود: در حالی که چند روزی به پایان سال آبی جاری باقی نمانده است، آمار نشان می دهد استان همدان بیش از ۵۰ درصد کاهش بارندگی در یک سال گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این میزان کاهش بارندگی در چند سال گذشته کم سابقه و موجب ایجاد مشکلاتی در حوزه کشاورزی، صنعت و حتی تامین آب آشامیدنی این استان شده است.

فرزانه عنوان کرد: با وجود کاهش بارندکی و ایجاد بحران کم آبی، باید با برنامه ریزی دقیق از این بحران سخت عبور کنیم و حل این مشکل را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه تا یکی ۲ ماه آینده از بارش های پاییزی خبری نیست، تصریح کرد: منابع آبی استان همدان محدود است و باید با مدیریت دقیق این میزان آب ذخیره شده در پشت سدها را تا زمان بارش نزولات آسمانی مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف باید به صورت دقیق برنامه ریزی و اجرا شود و همه راه‌های صرفه جویی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: هر ۲ شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه ای استان همدان وظیفه دارند به منظور تأمین آب اضطرای، برنامه ریزی و از چاه ها برای تأمین آب شهرها استفاده کنند.

فرزانه تاکید کرد: با توجه به بحران کم آبی و به منظور اولویت بندی مصارف آب، سهمیه مورد نیاز آبیاری باغ‌ها از ابتدای مهر ماه قطع می شود.

وی با اشاره به اینکه باید از سهمیه آب مورد نیاز آبیاری باغ ها برای مصرف آب آشامیدنی استفاده شود، اظهار داشت: نحوه سهمیه بندی و ساعت های سهمیه بندی آب آشامیدنی هر شهر نیز باید با نظر فرمانداری و شورای تامین تعیین شود.

با کاهش بارندگی استان همدان در وضعیت خشکسالی قرار گرفته است و با اعلام شرکت آب منطقه ای استان، مخزن سد اکباتان تا کمتر از ۲ ماه دیگر می تواند آب آشامیدنی مشترکان را تامین کند.

برچسب‌ها کم آبی همدان خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی همدان خشکسالی کم آبی همدان خشکسالی برنامه ریزی آب آشامیدنی استان همدان کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

حسن وحید معاون در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در برنامه هفتم ۲۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری و آبخوانداری باید اجرا شودکه براین اساس سالانه ۴ میلیون هکتار تحت اجرای این عملیات قرار می گیرد.

به گفته او، برای اجرای ۴ میلیون هکتار حدود ۳ تا ۳.۵ همت  اعتبار مورد نیاز است.

معاون آبخیزداری سازمان جنگل ها ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل و ۶ تا ۸ تنی فرسایش خاک در هکتار را به همراه دارد.

او با بیان اینکه در سطح ۱۰ هزار قنوات عملیات آبخیزداری انجام شده است، افزود: اجرای این عملیات ۱.۵ تا ۳ برابر آبدهی قنوات را افزایش می‌دهد.

وحید گفت: طی برنامه هفتم و هشتم ۹۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری باید انجام شود که سالانه ۵۱ میلیارد متر مکعب استحصال آب را به همراه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است