Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@02:05:01 GMT

مخالفت گمرک با افزایش تعداد ارقام تعرفه کالا

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۱۹۴۳

مخالفت گمرک با افزایش تعداد ارقام تعرفه کالا

عدم همکاری در ارتباط با اعلام نظر درخصوص کاربرد کالا از سوی استاندارد با گمرک ایران، معضل جدی ناشی از رسوب کالا در گمرکات، در ابعاد مختلف را موجب شده است.

به گزارش مشرق، معاون گمرک در مکاتبه ای با  مفتح، قائم مقام  وزیر در امور بازرگانی - وزارت صنعت، معدن و تجارت  اعلام کرد،‌ طی سالیان اخیر به منظور کاهش تبعات منفی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و تخصیص بهینه منابع ارزی جهت اعمال صحیح گروه‌بندی کالایی، اولویت ارزی، وضع محدودیت و اخذ عوارض از کالاهای هدف صادراتی و امکان پایش مجوزهای لازم جهت ورود و صدور کالا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به لحاظ اینکه کلیه اهداف فوق براساس کد تعرفه کالا محقق می‌گردد، لذا درخواست‌های متعدد ایجاد ردیف دفاتر تخصصی آن وزارتخانه همواره با ارجحیت مورد رسیدگی قرار گرفته و کد تعرفه هشت رقمی اختصاص داده شده است. در بخش قابل توجهی از ردیف‌هایی که به درخواست آن وزارتخانه ایجاد شده شرح کالا متضمن کاربرد آن می‌باشد که از آن جمله می‌توان رنگ‌های چینی و سرامیکی، لاک و ورنی ، پوشش‌ها و ... که به وفور در ردیف‌های هشت رقمی فصل ۳۲ ایجاد شده با برخی ردیف‌های مربوط به فراورده‌های غذایی از قبیل حالت دهنده خوراکی ، بهبود دهنده و ... موضوع ردیف ۲۱۰۶، کاغذهای مورد استفاده جهت روکش تخته‌های فشرده (مورد استفاده برای واحدهای تولید نئوپان) در فصل ۴۸، آمیزه و کامپاند ذیل ردیف‌های مربوط به پلیمرها به اشکال ابتدایی در فصل ۳۸ را بر شمرد. مهمترین آنها در فهرست پیوست مشتمل بر ۲۷۷ ردیف تعرفه ملی ایفاد می‌گردد.

 با توجه به آنکه سازمان ملی استاندارد ایران همانگونه که طی نامه پیروی اعلام شده اعلام نظر در خصوص کاربرد کالا را خارج از حیطه وظایف آن سازمان و بر عهده سازمان‌های متولی مربوطه دانسته بر همین اساس نیز نسبت به استعلام از دفاتر تخصصی صمت اقدام گردید اما پاسخ لازم دریافت نشده است.

به جهت جلوگیری از اطاله موضوع صرفا به دو فقره مکاتبه به شماره ۶۰/۱۱۷۹۰۸ مورخ ۹۸/۴/۲۶ و ۶۰/۱۲۸۰۶۵ مورخ ۹۸/۵/۷ اشاره می‌گردد. عدم همکاری در این ارتباط با گمرک ایران، معضل جدی ناشی از رسوب کالا در گمرکات، در ابعاد مختلف موجب شده هر چند بمنظور کاهش هزینه های ناشی از این رسوب تاکنون اقدامات مختلفی توسط گمرک انجام گرفته و کماکان انجام می گیرد اما به هرحال بوروکراسی اداری، مکاتبات متعدد برای حصول نتیجه قابل استناد، طولانی شدن روند ترخیص کالا و ...قابل اغماض نبوده و گمرک ایران در خط مقدم بار این مسئولیت را به تنهایی بردوش کشیده و میکشد. تصدیق می فرمایند دراین میان افزایش ارقام به بیش از هشت رقم و یا ایجاد ردیفهای بیشتر هشت رقمی تنها به معضلات فوق، بلاتکلیفی هرچه بیشتر گمرک و صاحبان کالا و عدم هماهنگیهای سازمانهای موازی دامن خواهد زد.

اخیرا معاون وزیر صمت از رئیس گمرک خواسته بود، اقدامات لازم جهت افزایش تعداد ارقام کدهای تعرفه از هشت رقم به ده رقم صورت پذیرد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان گمرک گمرک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در حالی شورای شهر تهران در راستای استفاده حداکثری شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری ، نرخ بلیط این مراکز برای سال ۱۴۰۳ مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری در نظر گرفته است که تعرفه برخی از امکان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1402 ، بهای خدمات استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را به تصویب رساندند که در راستای حمایت از استفاده حداکثری شهروندان از این اماکن، نرخ بلیط این مراکز برای سال 1403 مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری (1402) در نظر گرفته شد.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌ماه از سال 1403 ، بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که تعرفه امکان ورزشی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است و در این بخش مسئولان شهرداری تهران در بخش ورزش پاسخگویی مناسبی را نسبت به این ارقام ندارند.

شهرداری تهران بهره‌برداری از اماکن ورزشی را به بخش‌های دیگر واگذار کند

نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری

زهرا شمس احسان؛ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نصب تعرفه‌های ورزشی در تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با ورزشکاران در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: در این جلسات مشکلات و مسائل ورزشکاران بررسی و در قالب مصوبات پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از اجرای برنامه حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باستانی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران تاکید بر نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تاکید کرده است که در برخی از امکان این تعرفه‌ها نصب نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه