Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:19:55 GMT

بازگشایی اولین اردوگاه تعطیل شده پناهجویان در یونان

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۲۱۴۳

بازگشایی اولین اردوگاه تعطیل شده پناهجویان در یونان

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اردوگاه جدید در جزیره ساموس با سیم خاردار احاطه شده و همچنین به دوربین های نظارتی، اسکنرهای اشعه ایکس و درهای مغناطیسی مجهز است.

اتحادیه اروپا مبلغ ۲۷۶ میلیون یورو (۳۲۶ میلیون دلار) برای اردوگاه های جدید در پنج جزیره یونانی لروس، لسبوس، کاس، کیوس و ساموس اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردوگاه ساموس که به عنوان طرح پایلوتی برای دیگر تاسیسات بسته تحت کنترل به شمار می رود، مجهز به یک بازداشتگاه است و تنها از طریق تراشه الکترونیکی قابل دسترسی است.

انتظار می رود که اردوگاه لروس ماه آینده تکمیل و آماده بازگشایی شود، اما کار روی اردوگاه لسبوس که بزرگترین کمپ اروپاست و سال گذشته طعمه حریق شد، هنوز آغاز نشده است.

دولت یونان تضمین کرده است این اردوگاه ها با برخورداری از کیفیت بهتر اسکان، آب سالم، سرویس بهداشتی، بخش های جداگانه برای خانواده ها و امنیت بیشتر، مطابق با استانداردهای اروپایی باشد.

قرار است این اردوگاه ها به جای تاسیسات قبلی مورد استفاده قرار گیرند که به دلیل شرایط بد زندگی از آوازه بدی برخوردار بودند.

تاسیسات جزیره ساموس برای اسکان حدود ۶۸۰ نفر طراحی شده است اما زمانی محل اسکان جمعیت ۱۰ برابری این رقم بود.

بیش از ۶۰۰ پناهجو همچنان در این مکان به سر می برند و سر کردن با موش ها، بخش های چوبی بدون سیستم گرمایشی و نبود سرویس های بهداشتی و دوش های حمام همچنان بخشی از زندگی روزمره این افراد است.

اما قرار است از روز دوشنبه، ساکنان این منطقه به تاسیسات جدید در پنج کیلومتری شهر اصلی ساموس که به همین اسم نامیده می شود، انتقال یابند.

براساس اعلام وزارت مهاجرت یونان، کمپ قدیمی تا پایان ماه جاری میلادی بسته می شود.

با این همه، سازمان های مردم نهاد و گروه های امدادرسان در مورد ساختار اردوگاه های جدید در مناطق دورافتاده و حبس ساکنان آن ابراز نگرانی کرده اند.

هفته گذشته، دهها سازمان مردم نهاد از جمله عفو بین الملل، یونان را متهم کردند سیاست های زیانباری را با تمرکز بر بازداشتن و مهار پناهجویان و آوارگان در پیش می گیرد.

۴۵ سازمان مردم نهاد و گروه های انجمن مدنی از اتحادیه اروپا و دولت یونان خواستند جلوی اجرای برنامه محدود کردن رفت و آمد ساکنان این اردوگاه ها را بگیرند.

سازمان های مزبور تاکید کردند که ساختارهای جدید مانع از شناسایی موثر و حمایت از افراد آسیب پذیر می شود، دسترسی به خدمات و کمک به پناهجویان را محدود می کند و آثار مضر آوارگی و تاثیر بر سلامت روانی افراد را تشدید می کند.

«میریل گیرارد» نماینده ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در یونان نیز در این مورد اظهارنظر کرد و گفت: کلمه «بسته» اغلب به چشم می خورد و این مساله نگران کننده است.

وی افزود: پناهجویان نیاز به حمایت دارند، آنها جنایتکار نیستند و خطری برای جامعه ندارند، بلکه به کمک نیاز دارند. اردوگاه ها باید باز شود. دولت به ما اطمینان داده است که این کار را انجام می دهد.

یونان گذرگاهی اصلی بود که بیش از یک میلیون پناهجوی عمدتا سوری، عراقی و افغان در سال ۲۰۱۵ از طریق این کشور وارد اروپا شدند.

بحران جاری در افغانستان، نگرانی ها در مورد موج تازه مهاجرت ها را تشدید کرده است.

گفته می شود جریان ورود پناهجویان جدید به اروپا به میزان ۹۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش یافته، اما سازمان های بشردوستانه می گویند این کاهش به واسطه عقب راندن سازمان یافته و غیرقانونی مهاجران به ترکیه از سوی مقام های یونانی بوده، موضوعی که دولت محافظه کار یونان آن را بارها رد کرده است.

برچسب‌ها پناهجویان یونان اتحادیه اروپا حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پناهجویان یونان اتحادیه اروپا پناهجویان یونان اتحادیه اروپا حقوق بشر اردوگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند

به گزارش همشهری آنلاین، برخی محورهای کوهستانی با بارش نخستین برف زمستانی مسدود می‌شوند؛ معمولا اهالی ساکن در مقصد این راه‌ها چند ماهی در محاصره‌اند یا از محورهای دیگری تردد می‌کنند. حالا که فصل بهار رسیده و از سرمای استخوان‌سوز زمستان خبری نیست، این محورها یکی یکی بازگشایی می‌شوند. ما در این گزارش به این محورها و جاذبه‌های گردشگری‌شان سرزده‌ایم.

«تته» تونل برفی و دشت پر گل

یکی از شگفت‌انگیزترین گردنه‌های ایران است؛ گردنه‌ای که برای عاشقان طبیعت به‌ویژه حالا که سراسر دشت‌های اورامانات با گل‌های سرخ پوشیده شده و منظره‌ای بدیع خلق کرده است. ما هم این نوید را به شما می‌دهیم که گردنه تته بعد از چند ماه از 5 اردیبهشت بازگشایی شده و حالا اگر از این گردنه بین مریوان در کردستان و پاوه در کرمانشاه عبور کنید، از یک تونل برفی هم می‌گذرید. این گردنه پیچ در پیچ طولی حدود ۳۰۰۰ متر دارد و در انتهای مسیر به روستای زیبای اورامان‌تخت می‌رسد؛ ارتفاع برف در این مسیر گاهی به ۱۲ متر هم می‌رسد، اما فقط همین نیست، ارتفاع زیاد این گردنه باعث شده که یک منظره زیبا از مرز ایران و عراق و سد دربندیخان پیش روی شما باشد که به راحتی قابل تماشاست.

ببینید:
بازگشایی گردنه معروف پس از ۵ ماه مسدودی + فیلم | ارتفاع برف به چندین متر می‌رسد

تصاویری از برف روبی گردنه تته کردستان | حجم سنگین برف در گردنه + فیلم

«گنجنامه-تویسرکان» اسکی در فصل گرم

گنجنامه- تویسرکان یک محور فرعی است، اما بسته‌شدن این جاده هم از پاییز تا بهار سال بعد ترددها را با چالش مواجه می‌کند. این محور ۲۴کیلومتری جزو مسیرهای فرعی و کوهستانی همدان است و روستاهای منطقه را به همدان متصل می‌کند. گنجنامه- تویسرکان یکی از مسیرهای گردشگری همدان نیز محسوب می‌شود که در مسیر آن، از دیدن یک طبیعت بکر و آب و هوای دلپذیر لذت خواهید برد؛ به‌ویژه اینکه در این مسیر می‌توانید به پیست اسکی تاریک‌دره هم سر بزنید و از پیست چمنی آن هم استفاده کنید. دشت میشان و دهکده گردشگری گنجنامه از دیدنی‌های این منطقه است که حالا با بازگشایی جاده از ۷ اردیبهشت آماده حضور گردشگران هستند.

بیشتر بخوانید:
بازگشایی جاده گنجنامه پس از 5 ماه

«پونل- خلخال» جاده‌ای رو به بهشت

می‌گویند مسیری رو به بهشت است؛ یکی از زیباترین جاده‌های گردشگری که بعد از عبور از روستای گردشگری خوجین و روستای مجره جلوه‌گری می‌کند. این مسیر گردشگری شما را در کمتر از یک ساعت از شهرستان خلخال در اردبیل به رضوانشهر در استان گیلان می‌رساند؛ جاده‌ای که با دره‌های سرسبز، چشمه‌های آب و همچنین آب و هوای مطبوع و خنک در مسیر جنگلی، حال شما را خوب می‌کند. تا چشم کار می‌کند جنگل است و درختان هیرکانی. این جاده هم البته به‌دلیل کوهستانی بودن در روزهای سرد سال بسته است و حالا 20روزی است که دوباره بازگشایی شده و می‌توانید با سفر به آن یک تجربه منحصر به فرد داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
ارتفاع برف بهاری در این نقطه به نیم متر رسید + فیلم

«عسل‌کشان» سفر به غار طبیعی برفی

نامش «عسل‌کشان» است و راه ارتباطی ۱۵ روستا با حدود 4500نفر جمعیت با مرکز شهرستان کوهرنگ و دهستان موگویی. عسل‌کشان هر ساله با نخستین بارش برف مسدود می‌شود و تا سال آینده امکان بازگشایی آن وجود ندارد. ارتفاع برف در این منطقه گاهی تا 8متر هم می‌رسد. این گردنه از 25فروردین امسال بازگشایی شده و می‌توانید با عبور از جاده موگویی- چلکرد به غار یخی «چما» سفر کنید که یک غار عظیم از جنس برف است و از انباشت برف و یخ در طول سال‌های زیاد ایجاد شده است‌. دهستان موگویی هم سرشار از زیبایی‌های طبیعی چون طبیعت بکر و روستاهای پلکانی و آبشارهاست که دیدن‌شان خالی از لطف نیست.

ببینید:
برف روبی جاده چلگرد - سرآقاسید در چهارمحال و بختیاری + فیلم | حجم برف را ببینید


«بیژن» برفی‌ترین پیچ ایران

می‌گویند برفی‌ترین پیچ ایران است و همین باعث شده تا حتی در تابستان هم آب و هوای خنک داشته باشد؛ جایی میان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاع ۳۲۰۰ متری منطقه دنا. ارتفاع برف در این منطقه گاهی به حدود ۸ متر یا بیشتر هم می‌رسد. می‌گویند بیژن نام دلاوری از ایران زمین و در لشکر کیخسرو است که به همراه ۲۹تن از یاران وفادار خود در این منطقه گرفتار سرما و برف می‌شوند و همگی جان می‌سپارند. این مسیر که همین چند روز پیش بازگشایی شده، بزرگ‌ترین گردنه ماشین‌رو در ایران است و اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید عشایر و چادرهای زیبایشان را هم در این گردنه ببینید. به علاوه، منطقه حفاظت شده دنا در همین نزدیکی است.

کد خبر 848143 برچسب‌ها برف سفر - گردشگری خبر مهم

دیگر خبرها

  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • فیلم/ بمب عمل‌نکرده در منطقه‌ای مسکونی در اردوگاه النصیرات
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند! (+عکس)
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • حاج‌صفی وارد بازی قهرمانی شد