Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، به مناسبت ۴۱ امین سالگرد هفته دفاع مقدس ظهر امروز طی جلسه‌ای در پادگان ولی عصر(عج) برنامه‌های سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ شرح داده شد.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با اشاره به اهمیت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در ۴۱ امین سالگرد هفته دفاع مقدس شاهد الگوگیری محور مقاومت از ارزش های دفاع مقدس هستیم، به نحوی که انتقال مبانی انقلاب اسلامی به جبهه مقاومت در سطح منطقه و جهان موجب فتح جهان اسلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاهم سپاه محمد رسول الله و شهرداری تهران برای اولین بار

وی درباره همکاری سایر دستگاه‌ها افزود: برای اولین بار سپاه محمد رسول الله با شهرداری تهران تفاهم نامه امضاء کرده است تا مصوبات مشترک هفته دفاع مقدس به دستگاه‌های ذی ربط در دو مجموعه ابلاغ شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله ادامه داد: در هفته دفاع مقدس ۴ برنامه رزم نمایش در مناطقی که احتراق و انفجار آسیبی ندارد برنامه ریزی شده است، از جمله نمایش عملیات والفجر ۸ در دریاچه چیتگر و رزم نمایش بوستان گفت‌وگو که در زمین ۳۰ هکتاری یک ماه زمان برده است.

۱۱۰ امین رزمایش گام پنجم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در هفته دفاع مقدس

حسن زاده درباره ی طرح حاج قاسم تاکید کرد: سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ از اول شیوع کرونا در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۱۰ رزمایش محله، منطقه و پهنه‌محور برنامه ریزی کرده بود، که امید داریم آخرین رزمایش به صورت سراسری در هفته دفاع مقدس در میدان امام حسین(ع) برگزار شود.

وی اشاره کرد: با توجه به کمبود اکسیژن در شیوع سویه دلتا تحت عنوان پویش نذر نفس تاکنون بیش از ۲ هزار کپسول اکسیژن و ۲۵۰ دستگاه تولید اکسیژن فراهم شده است که امید داریم با مشارکت مردم ۱۰ هزار کپسول و هزار دستگاه تهیه شود.

تجلیل از ۶ هزار جانباز و بزرگداشت ۲۲ هزار شهید تهران در درب منازل

فرمانده سپاه محمد رسول الله با اشاره به دیگر برنامه های دفاع مقدس تصریح کرد: در نظر داریم از ۶ هزار جانباز دفاع مقدس در درب منازل تجلیل کنیم، همچنین در طرح آبروی محله جلوی درب منازل ۲۲ هزار شهید تهران بزرگ عزاداری و گرامیداشت یاد شهدا برقرار است.

حسن زاده در رابطه با کنگره و یادواره شهدا تشریح کرد: کنگره ملی شهدای استان تهران با گرامیداشت ۳۵ هزار شهید در سه سال متوالی برگزار می‌شود که در طی آن هر سال بنر ۱۲ هزار در سطح استان تهران نصب می‌شود، همچنین بیش از هزار یادواره شهدا به صورت مجازی و میدانی در حال برگزاری است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری برنامه های میدانی هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس راهور و شهرداری تهران در ۱۱۰ نقطه برنامه گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود که در طی آن برنامه زنده روایتگری، ایستگاه های صلواتی و سلامت برقرار است، همچنین با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برنامه جاماندگان اربعین هم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: سپاه محمد رسول الله سردار حسن حسن زاده هفته دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله هفته دفاع مقدس شهرداری تهران تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • وداع با جانباز و آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • ساخت مسجد جامع سکینه خاتون (س) در شهرک گلستان شیراز
  • اجرای ۶۴ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی شهرستان زهک
  • برگزاری ۲۷ عنوان برنامه به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سراوان
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در کرمانشاه
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی