Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- افزایش مهاجرانی از کشور هائیتی دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا را با چالش سیاسی و انسانی جدیدی مواجه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: بیش از 10 هزار مهاجر عمدتا از هائیتی زیر پلی در تگزاس شب‌ها را سپری می‌کنند و انتظار می‌رود بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در اردوگاه کثیفی در زیر یک پل در جنوب تگزاس نگهداری می‌شوند.
مهاجرانی از هایئتی به همراه مهاجران کوبایی، ونزوئلایی و نیکاراگوئه‌ای در زیر پل بین المللی دل ریو که مکزیک را به تگزاس وصل می‌کند زیر پتو‌های سبک می‌خوابند و تنها چند چادر کوچک در این منطقه برپا است.
مقامات مرز آمریکا و مکزیک گفته اند که اکثریت مهاجران از کشور هائیتی هستند، اما انتظار می‌رود تعداد بیشتری به آن‌ها ملحق شوند.
بیشتر این افراد در مصاحبه با رویترز گفته اند که به طور مستقیم از هائیتی نیامده اند، اما راهی طولانی را از مکزیک و آمریکای جنوبی و مرکزی طی کرده اند.
هائیتی فقیرترین کشور نیمکره غربی تاریخ پر نشیب و فرازی را پشت سر گذشته است و رئیس جمهوری این کشور در ماه ژوئیه (تیر) ترور شد. همچنین زلزله مهیبی در ماه آگوست این کشور را لرزاند و توفان آن را در نوردید.
بسیاری از مهاجران هائیتیایی در مصاحبه بارویترز گفته اند که قبلاً در آمریکای جنوبی، اغلب در کشور‌های برزیل یا شیلی زندگی می‌کردند و اکنون به دلیل ناموفقیت در دستیابی به وضعیت قانونی یا تلاش برای تأمین شغل مناسب، به شمال سفر کرده اند. برخی هائیتی‌ها همچنین اعلام کردند که برخی ویدئو‌ها در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را تشویق به درخواست پناهندگی در آمریکا کرده است.
یک مقام مکزیکی که خواست نامش فاش نشودگفت برخی از پناهجویان هائیتی که تعداد آن‌ها به 500 نفر می‌رسید روز جمعه با اتوبوس خود را به شهر مرزی رینوزا در شرق دل ریو رساندند، اما صد‌ها نفر از آن‌ها همچنان در زیر این پل مرزی حضور دارند.
بایدن وعده داده رویکرد انسان دوستانه تری را در مقابل مهاجرت اتخاذ کند برخی از منتقدان می‌گویند سیاست‌های بایدن باعث تشویق مهاجران شده است.
گِرگ آبوت فرماندار جمهوریخواه تگزاس که برخی از مهاجران را به دلیل عبور غیرقانونی بازداشت کرده و قصد دارد بعد از توقف طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای ساخت دیوار مرزی، دیوار دیگری را برای جلوگیری از ورود مهاجران احداث کند روز جمعه قانونی را امضا کرد که 1.8 میلیارد دلار بیشتر در بودجه دولتی برای ایجاد امنیت مرزی در دو سال آینده در نظر می‌گیرد.
آمار دولتی نشان می‌دهد: مقامات آمریکایی در ماه آگوست، بیش از 195 هزار مهاجر را در مرز جنوب غربی این کشور بازداشت کرده اند.
هر چند بایدن بسیاری از اقدامات مهاجرتی ترامپ را لغو کرده است برخی سیاست‌های استثنایی را در دوران همه گیری وضع کرده که باعث بازداشت مهاجران در مرز مکزیک و بازگرداندن آن‌ها شده است.
هر چند بیش از 90 درصدبزرگسالان تنها که در مرز مکزیک بازداشت شده اند بر اساس این سیاست بایدن فورا بازگردانده شده اند بر اساس آمار گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا این افراد شامل کمتر از 40 درصد کمتر از کشور‌های دیگر هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بایدن آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند

مقام‌های آمریکایی شنبه اعلام کردند که طوفان و گردباد در ایالت اوکلاهما جان دستکم سه نفر را گرفت.

به گزارش ایرنا، سرویس ملی هواشناسی آمریکا در مناطقی از کشور از جمله ایلینوی، ویسکانسین و تگزاس درباره وقوع گردباد، طوفان‌های شدید، باران سنگین و تگرگ به ده‌ها میلیون نفر هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی است که اوضاع ناپایدار آب و هوایی روز دوشنبه در بخش‌های میانی آمریکا ادامه خواهد داشت.

«کوین استیت» فرماندار اوکلاهما یکشنبه با اعلام «وضعیت اضطراری» مجوز آزادسازی بودجه بیشتر برای کمک به عملیات امدادرسانی را صادر کرد.

طوفان و گردباد روز شنبه و یکشنبه مرکز اوکلاهما را درنوردید و بخش‌هایی از شمال غرب تگزاس، غرب میسوری و کانزاس را در بر گرفت.

آژانس مدیریت بحران اوکلاهما اعلام کرد که بر اثر طوفان ده‌ها خانه نابود شده یا خسارت دیده‌اند و بیش از ۳۰ تن نیز زخمی شده‌اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طوفان و گردباد در اوکلاهمای آمریکا/ 3 کشته و 30 زخمی / ده‌ها خانه نابود شدند
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه «تگزاس» (فیلم)
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • لحظات دردناک تگزاس و نیویورک
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد