Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-29@07:26:32 GMT

هشدار نسبت به آسیب‌پذیری‌های جدید بلوتوث

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۴۷۳۹

هشدار نسبت به آسیب‌پذیری‌های جدید بلوتوث

ایتنا - نقص امنیتی جدید که از آسیب پذیری کلاسیک بلوتوث استفاده می‌کند.
محققان امنیتی دانشگاه فناوری و طراحی سنگاپور فهرستی از آسیب پذیری‌های جدید بلوتوث را فاش کردند. با استفاده از این آسیب پذیری‌ها، هکرها می‌توانند دستگاه‌ها را خراب کرده، بدافزار روی آنها نصب و اجرا کند و کنترل کامل سیستم‌ها رابه دست گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگاه‌ها و تراشه‌های آسیب دیده از مارک‌های اصلی مانندIntel ، Qualcomm و Texas Instruments هستند. محققان این مجموعه از آسیب پذیری های بلوتوث را "Braktooth" نامگذاری کرده اند.

این آسیب پذیری‌ها برد System-on-Chip ‪(SoC)‬ چند فروشنده بزرگ و محبوب را تحت تأثیر قرار می دهد. محققان در مجموع 16 آسیب پذیری امنیتی جدید را کشف کرده‌اند که 20 آسیب پذیری رایج (CVE) قبلاً تایید شده و چهار آسیب پذیری در انتظار تایید CVE است. محققان یک ماه قبل از انتشار این آسیب پذیری‌ها به تولیدکنندگان اطلاع داده بودند. اکثر تولیدکنندگان برخی از آنها را رفع ایراد کرده اند، اما نه همه آسیب پذیری ها.

محققان این آسیب پذیری را در بیش از 1400 تراشه پیدا کردند. این اشکال  بسیاری از تلفن‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها، ابزارهای خانه هوشمند و سایر دستگاه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در مجموع، به نظر می‌رسد نزدیک به یک میلیارد دستگاه تحت تأثیر این آسیب پذیری قرار بگیرند چرا که اکثر دستگاه‌ها به بلوتوث متکی هستند. این تراشه‌ها در لپ تاپ‌ها و سرفیس‌های مایکروسافت، رایانه‌های شخصی Dell، محصولات سامسونگ، Google Pixel ،OnePlus و سایر تلفن‌های هوشمند مبتنی بر Qualcomm استفاده می‌شوند. با توجه به اینکه Qualcomm یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه تلفن‌های هوشمند است، این چندان تعجب آور نیست که این همه دستگاه دچار آسیب شوند.

چگونه می توانیم از دستگاه خود در برابر آسیب پذیری بلوتوث "Braktooth" محافظت کنیم؟

با به روزرسانی درایورها و به روزرسانی وصله‌های امنیتی خود می‌توانید از خود محافظت کنید. اکثر تولیدکنندگان قبلاً این مشکل را حل کرده‌اند. اگر سازنده شما سیستم عامل را به روز نکرده است‌، بلوتوث را برای دستگاه خود غیرفعال کنید. به این ترتیب‌، هکرها نمی‌توانند دستگاه شما را با بدافزار آلوده کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بلوتوث امنیت آسیب پذیری آسیب پذیری ها دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدآقامیری ظهر شنبه در مراسم روز شوراها که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد گفت: از جمله تاکیدات قرآن کریم توجه به امر خرد جمعی در پیش برد برنامه‌ها است.

استاندار قم بیان کرد: طبیعت انسان به گونه ای است که می بایست مشکلات خود را به صورت گروهی و اجتماعی مرتفع کند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش شورای‌های اسلامی شهرو روستا گفت: شورا ها از جمله نهادهایی است که ارتباط مستمر و نزدیکی با مردم و آشنایی با مشکلات دارند.

آقامیری تصریح کرد:مسوولان باید توجه داشته باشند که هدف اصلی خدمت به مردم است و باید قدردان فرصت خدمتگزاری به مردم را به عنوان خادمان آنان باشیم.

وی در ادامه عنوان کرد: نحوه واگذاری زمین به مردم از مواردی است که رضایت بخش نیست و در صورت تسهیل در این امر مهاجرت معکوس از شهرها به روستا محقق خواهد شد.

استاندار قم با بیان اینکه هویت روستاها باید حفظ شود گفت: باید شرایطی فراهم شود که روستاها خودگردان باشند و محصولات و مایحتاج روستاییان در روستا تامین شود.

آقامیری تاکید کرد: مدیران باید در انجام وظایف و مصوبات توجه لازم را داشته باشند و این مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان است که در صورت بروز کم کاری با مدیران برخورد می شود.

وی اضافه کرد: عملکرد ۱۱ مدیر در استان قم مورد ارزیابی بازرسان قرار گرفته و احتمال دارد برکناری و جایگزینی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران باید نسبت به حل مشکلات مردم اهتمام داشته باشند و مدیری که در اتاق خود را به روی مردم ببندد جایی در استان نخواهد داشت.

کد خبر 6090218

دیگر خبرها

  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • عملکرد دستگاه‌ها در اجرای اعتبارسنجی هماهنگ بانکی بررسی شد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری
  • بررسی عملکرد دستگاه‌های حاکمیتی در ارائه اطلاعات مورد نیاز پایگاه داده اعتباری در کمیسیون اصل۹۰
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود