Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدی پورامینائی فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: طی آبان ماه سال ۹۹ در پی طرح شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت یک دستگاه خودروی مزدا، خودروی مسروقه طی همان روز توسط ماموران کلانتری ۱۹ کرمان کشف، اما مشخص شد محتویات داخل این خودرو از قبیل یک دسته چک به سرقت رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در همین رابطه مالک این خودرو طی سال ۱۴۰۰ از انجام چندین مورد کلاهبرداری از طریق گردش چک‌های مربوط به دسته چک سرقتی خود با امضای فردی در شهر بابل بابت خرید تعداد زیادی تلفن همراه و برخی لوازم خانگی مطلع و با گزارش این مورد به پلیس، پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شد.

او با اشاره به آغاز تحقیقات پلیس در رابطه با این پرونده افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد فرد یا افراد کلاهبردار از طریق ۳۷ برگه چک از چک‌های سرقتی، از شهروندان کلاهبرداری کرده اند و در ادامه نیز یک خانم با مراجعه به کلانتری ۱۹ از اغفالش توسط فردی ناشناس با جعل شناسنامه وی و دریافت ۲ جلد دسته چک سفید امضا به بهانه تجارت شکایتی طرح کرد که بررسی‌های بعدی نشان داد این مورد هم بی ارتباط با عاملان کلاهبرداری با چک‌های سرقتی نیست.

سرهنگ پورامینائی تصریح کرد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و پیجوئی‌های پلیسی یک باند ۴ نفره مرتبط با این کلاهبرداری‌ها را شناسائی و در تحقیقات بعدی متوجه شدند اعضای این باند آخرین کلاهبرداری خود را در استان خراسان رضوی بابت خرید یک دستگاه خودروی لکسوس انجام داده اند که با تلاش پلیس اعضای این باند که یکی از آن‌ها یک خانم بود طی چند عملیات جداگانه توسط ماموران کلانتری ۱۹ دستگیر شدند.

او بیان داشت: در بازجویی‌های تکمیلی مشخص شد این افراد پس از خریدن دسته چک سرقتی اقدام به فریب و کلاهبرداری از شهروندان در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، مازندران و استان مرکزی کرده اند که تحقیقات تکمیلی از این متهمان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: چه بهتر که در نگهداری مدارک و اسناد شخصی به خصوص دسته چک و دیگر اوراق بهادار دقت بیشتری داشته باشیم و موارد مشکوک در هر زمینه را نیز به پلیس گزارش کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کلاهبرداری اقدامات اطلاعاتی دسته چک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی

 

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ طولابی نژاد اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتای شهرستان بافق و بیان اینکه آشنایی با فردی در فضای مجازی باعث کلاهبرداری از او شده است، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت. 


فرمانده انتظامی شهرستان بافق افزود: در تحقیقات مشخص شد که مالباخته با فردی در فضای مجازی آشنا شده و تا چند روز با هم گفتگو داشتند و بعد از ایجاد صمیمیت بین آنها، کلاهبردار درخواست مبلغ ۲۵ میلیون ریال وجه نقد می‌نماید که پس از واریز وجه توسط مالباخته، دیگر جوابگوی او نبوده است. 


وی ادامه داد: با تلاش ماموران پلیس فتا، متهم در یکی از شهر‌های کشور شناسایی و مبلغ مذکور به حساب شاکی بازگردانده شد. 


فرمانده انتظامی بافق از شهروندان خواست دراین موارد دقت بیشتری داشته باشند و به افراد در فضای مجازی اعتماد نکنند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • کلاهبرداری با ترفند رسیدساز جعلی
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • کاخ سفید و سازمان ملل خواستار تحقیقات درباره گورهای دسته جمعی در غزه شدند
  • کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه: تحقیقات اسرائیل کفایت می‌کند
  • دستگیری عامل کلاهبرداری ۲۰۰ میلیاردی در گرگان
  • عفو بین‌الملل: گور‌های دسته جمعی در غزه نیازمند تحقیقات مستقل است