Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@00:09:39 GMT

آغاز بیمه غلات در خراسان جنوبی از اول پاییز

تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۴۵۹۲۱

آغاز بیمه غلات در خراسان جنوبی از اول پاییز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، بخشی معاون خدمات بیمه کشاورزی استان با اشاره به شروع بیمه محصولات زراعی همرمان با فصل پاییز گفت: کشاورزان برای بیمه گندم، جو و کلزا می‌توانند از هفته جاری اقدام کنند.

وی افزود: بیمه محصولات باغی از جمله زرشک، بادام، گردو، پسته، زردآلو، انگور، آلو، زیتون، انار و عناب از اول آبان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بخشی بیمه محصول زعفران در استان ا ز اول آذر آغاز می شود.

معاون خدمات بیمه کشاورزی استان سطح بیمه شده محصولات زراعی در سال زراعی جاری (۱۳۹۹-۱۴۰۰) را ۱۷ هزار و ۷۹۸ هکتار اعلام کرد.

وی گفت: در سال زراعی جاری ۲۳ هزار و ۶۸۱ هکتار ازط محصولات باغی استان نیز زیرپوشش بیمه کشاورزی است.

بخشی افزود: سطح خسارت دیده بر اثر عوامل مختلف و تعیین غرامت این سطوح به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات زراعی بیمه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۵۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه، بیشترین سطح زیر کشت گل محمدی در خراسان جنوبی را دارد.

محمدرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به ثبت روز ملی کاشت گل محمدی در تقویم کشور اظهار کرد: سطح زیر کشت گل محمدی شهرستان سربیشه در سال گذشته حدود ۴۵۱ تن بود که پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری به بیش از ۸۸۶ تن برسد.

وی افزود: فعالان در این حوزه در سال قبل حدود ۲۲ میلیارد تومان درآمد کسب کردند و در سال‌جاری بیش از ۴۴ میلیارد تومان پیش‌بینی درآمد آن است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی مزیت کاشت گل محمدی را سازگاری مناسب با کم‌آبی و ارزش افزوده بالا دانست و گفت: کاشت این طلای معطر و نگهداری آسان می تواند به اشتغال پایدار منطقه کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: با اعطای تسهیلات به کشاورزان این بخش و تشویق به ایجاد کارگاه‌های فرآوری گل محمدی، از مهاجرت روستاییان کاسته شود و تاثیر درآمدی آن برای منطقه و استان را شاهد باشیم.

کد خبر 749630

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به زمین‌های کشاورزی فلارد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی