Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد زندی روز  یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسعه سکونتگاه های روستایی باعث نزدیک شدن باغ و مزارع به زیستگاه های حیوان ها شده است و آنها برای سیر کردن خود از میوه ها و کندوهای عسل استفاده و در زمستان اگر خیلی گرسنه باشند به دام های اهلی حمله می کنند.

وی با بیان اینکه افراد برای حفظ باغ ها و مزارع خود ممکن است به حیوانات شلیک و یا با گذاشتن طعمه آنها را مسموم کنند، ادامه داد: برخی از جوامع محلی برای حفظ محصولات خود با تکنولوژی های جدید برای ایجاد سر و صدای مصنوعی و متواری کردن حیوانات استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندی در پاسخ به این پرسش که حیوان های وحشی تا چه حد برای انسان ها خطر جانی به دنبال دارند، اذعان داشت: خرس‌ها براساس عادات رفتاری برای تهیه آب و غذا با محیط همزیستی پیدا می کنند و بیشتر باعث رعب و وحشت برای انسان ها می شوند، و فقط گونه وحشی حیوان های ماده آن هم برای حفظ جان فرزندان خود زمانی که احساس خطر کند به انسان حمله ور می شود.

 فرمانده حفاظت یگان محیط زیست استان تهران گفت: بخش ارجمند شهرستان فیرزکوه، شمال شهر شهرستان شمیرانات و دوماند زیستگاه حیوانان های وحشی نظیر خرس، گراز و پلنگ است، خرس ها بیشتر در فصل بهار و تابستان برای ذخیره غذایی خود وارد زیستگاه انسان ها می شوند تا برای زمستان که در حیات نیمه استراحت هستند ذخیره غذایی داشته باشند اما پلنگ ها در فصل زمستان اگر بسیار گرسنه باشند ممکن است به دام های اهلی حمله کنند.

زندی با بیان اینکه به دارندگان کلونی های عسل اخطار داده شد برای حفظ محصول خود از آسیب حیوانات وحشی کندوهای خود را جابه جا کنند، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران برای حفظ جان حیوان های وحشی، گشت های نظارت و پایش خود را در مناطق یاد شده افزایش داده و آموزش هایی را در خصوص مواجه و دور کردن حیوانات وحشی از محیط به جوامع محلی ارائه داده است.

به گفته وی علاوه بر توزیع بروشورهای آموزشی به مردم از آنان خواسته شده است در صورت دیده شدن گونه های حیوانی به محیط زیست اطلاع دهند تا نیروهای حفاظت با روش های خاص حیوانات را به زیستگاه خود  بازگردانند.

برچسب‌ها شمیرانات دماوند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اراضی کشاورزی لواسان منطقه حفاظت شده ارسباران حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شمیرانات دماوند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران شمیرانات دماوند اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران اراضی کشاورزی لواسان منطقه حفاظت شده ارسباران حقوق حیوانات محیط زیست حیوان ها برای حفظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۷۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: این سازمان با هدف تجهیز مناطق حفاظت شده ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی را تا پایان سال به پاسگاه‌های محیط بانی تحویل می‌دهد.

کبری نوجوان گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر