Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به  بیانیه  اخیر اتحادیه اروپا درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: آن‌ها باید تاکنون  به این درک رسیده باشند که با ملتی رشید، دارای منطق، استقلال و سابقه کهن روبرو هستند لذا این‌گونه سخن گفتن سزاوار خودشان است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم ادامه داد: اتحادیه اروپا در این سال‌ها چقدر به تعهدات برجامی اش پایبند بوده که امروز ادعای طلبکاری از ایران دارد؟ این اتحادیه متأسفانه رویکرد سیاسی مستقلی در قبال کشورمان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:آنچه که امروز در برجام اتفاق افتاده نتیجه رویکرد غیر منطقی اروپایی‌ها است و جمهوری اسلامی ایران کشوری نیست که با این هیاهوها از منافع ملی خودش عقب نشینی کند بلکه بر اساس یک راهبرد مبتنی بر تأمین منافع ملی حرکت خواهد کرد.   

عزیزی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط با تمامی کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل و پایبندی به تعهدات است اما اتحادیه اروپا در بحث برجام خُلف وعده کرد لذا پاسخ امروز کشورمان به بد عهدی آن‌ها ارائه شده و آن‌ها در حال تماشای بازتاب رفتارشان در قبال ایران هستند.

وی ابراز کرد: بیانیه اتحادیه اروپا هیچ خللی در راهبرد نظام اسلامی ندارد و آن‌ها بجای صدور بیانیه باید به سمت رویکرد استقلال‌طلبانه سیاسی بروند چرا که اتحادیه اروپا در سیاست خارجی به ویژه درباره ایران سال‌هاست که رویکرد وابسته به آمریکا دارند.

منبع: نماینده

کلیدواژه: آمریکا ابراهیم عزیزی اروپا عضو کمیسیون امنیت ملی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت و شنود/ به سه دلیل!

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت: گفت: یکی از کارشناسان برجسته ترکیه در مصاحبه‌ای می‌گوید:

«‌ایران به اسرائیل حمله کرد و برخلاف رژیم‌های عقب‎افتاده منطقه، مردم غزه را تنها نگذاشت ولی مقامات و مطبوعات ترکیه و امیرنشین‌های عرب خفه‌خون گرفته‌اند و جانشان در می‌آید تا به ایران، آفرین بگویند و اردوغان هنوز بیانیه‌ای نداده است»!

گفتم: ایول داره! نان پدر و شیر مادر حلالش باد.

گفت: «میک والاس» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا هم در نشست علنی اتحادیه گفته است؛ «‌همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، هنوز جنایات اسرائیل را محکوم و تحریم نکرده، اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند»!

گفتم: درد و بلایش بخورد وسط ملاج سران اتحادیه اروپا و سران نوکرصفت برخی از کشورهای منطقه.

گفت: «‌استفن والت‌» استاد برجسته ‌هاروارد با استناد به خیزش گسترده مردم آمریکا و اروپا علیه جنایات صهیونیست‌ها نشان داده است که دوران حاکمیت لابی اسرائیل در آمریکا و اروپا پایان یافته است و «‌جان میر شایمر» استاد بلندآوازه دانشگاه شیکاگو هم می‌گوید؛ نسل‌های جدید غرب در حال قطع پای اسرائیل از آمریکا و اروپا هستند و معتقدند که صهیونیست‌ها همواره درباره همراهی خود با مردم آمریکا و اروپا دروغ گفته‌اند.

گفتم: به یارو گفتند؛ مگر قرار نبود سوئیچ ماشینت را به پسرت بدهی که ما را به فلان جا برساند چرا ندادی؟! گفت؛ به سه دلیل.

اول آن که پسرم گواهینامه ندارد! دوم این که من اصلاً ماشین ندارم! و سوم این که اصلاً پسر ندارم!

دیگر خبرها

  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • بورل: درباره گسترش تحریم‌های موجود علیه ایران اتفاق نظر وجود دارد / تحریم‌ها به تنهایی نمی‌توانند خطر گسترش تنش‌ها را برطرف کنند؛ باید جایی برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بورل: ویرانی های غزه از جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • بورل: درباره ایران باید جایی را برای دیپلماسی در نظر گرفت
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • بورل: تحریم‌ها ایران را نمی‌ترساند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند