Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان سمنان  افزود: استان سمنان در بین استان‌های کشور در شاخص رعایت اصول مناسب‌سازی در رتبه یازدهم قرار دارد.

او یادآور شد: استان سمنان حدود ۱۳ هزار معلول دارد که ۵ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۳ هزار نفر معلول نیمه‌بینا و نابینا هستند و این مساله اهمیت مناسب سازی را دوچندان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدپور با اشاره به اینکه مناسب سازی برای حضور معلولان در جامعه یکی از مسایل اساسی است، تاکید کرد: چهار دستگاه اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان در حال حاضر به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می‌کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزدپور گفت: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۸۳ تصویب و سپس در سال ۱۳۹۰ مورد بازبینی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان بالای ۶۰ سال سن دارند که می‌توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه مناسب سازی فقط مختص معلولان نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره‌مند خواهند شد، اضافه کرد: فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد، حضور یابد و خدمات دریافت کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه مناسب سازی در استان، گفت: قانون جامع حمایت از معلولین، ظرفیت‌های بسیار خوبی در بحث مسکن، اشتغال، مناسب سازی و حقوق شهروندی دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی معلولان جسمی استان سمنان مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۴۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند

به گزارش جماران؛ امیرحسین بانکی پور در گفت و گویی ویدیویی به رجانیوز گفت: در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند.

کسی که کشف حجاب کند، بار اول یک و نیم میلیون تومان جریمه می‌شود، بار دوم، ۳ میلیون تومان که بعد از سه هفته باید ۴ و نیم میلیون تومان پرداخت کند .

بار سوم، فرد به محاکم قضایی ارجاع می‌شود که مجازات‌های سختی برای آن پیش بینی کرده ایم .

الان حداکثر ۱۰ درصد جامعه بی حجاب یا بد پوشش است که با اجرای این قانون به کمتر از یک درصد کاهش پیدا می‌کند، چون بخش زیادی از این‌ها معاند نیستند بلکه جوگیر و... بوده اند.

در این لایحه، وزارت‌های صمت و اقتصاد و شهرداری‌ها بیشترین وظیفه را بر عهده دارند.

مالیات‌های محصولات حجاب باید صفر شود و وزارت اقتصاد هم تسهیلات بدهد.

بوستان‌ها را به بوستان‌های اختصاصی بانوان تبدیل کنند.

مجازات تعریف کرده ایم و ضمانت اجرا‌ها بسیار بالاست.

کتاب‌های درسی در تمام مقاطع باید اصلاح شود.

حجم ویدیو: 8.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در ارزیابی مدیران ادارات کل حائز رتبه برتر شد
  • بانکی‌پور، نماینده مجلس: در لایحه حجاب تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • (ویدئو) در لایحه حجاب و عفاف تمام دوربین‌های ادارات دولتی و خصوصی باید به فراجا وصل شوند
  • ۱۱۳۰نفر از استان سمنان به حج اعزام می‌شوند
  • کاهش محسوس میانگین سنی حجاج سمنان
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند