Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@02:48:54 GMT

مردم داوطلب حفظ طبیعت شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۰۱۹۰

مردم داوطلب حفظ طبیعت شوند

ایسنا/اصفهان برگزیده پنجمین جشنواره جنگلبان نمونه استان اصفهان گفت: بخشی از امنیت جامعه در سایه امنیت غذایی و امنیت زیستی تأمین می‌شود که حفاظت از آب، خاک، منابع طبیعی و محیط زیست کشورها ضامن این حفاظت است.

سید تقی عمارتی نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود آنکه سازمان‌های رسمی برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی انجام وظیفه می‌کنند، اما مردم به عنوان شهروندان این جامعه با عزم همگانی و مسئولیت‌پذیری باید در این زمینه ایفای نقش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای مردمی برای مشارکت در حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست می‌توانند به‌طور داوطلبانه به‌ عنوان همیار طبیعت به‌طور افتخاری همکاری کنند.

برگزیده پنجمین جشنواره جنگلبان نمونه استان اصفهان، تصریح کرد: آگاهی دادن به افراد جامعه به ویژه در مناطق همجوار منابع طبیعی، جمع کردن زباله در سفرهای شخصی، کاشتن یک بذر در طبیعت یا حتی ریختن کمی آب به پای بوته‌ها و درخت‌ها کار سختی نیست فقط باید عاشق باشی و از کار خودتان لذت ببرید.

عمارتی نوش‌آبادی تاکید کرد: سعی می‌کنیم که دامداران را آگاه کنیم که به‌جای چراندن گوسفند و شترها در یک منطقه خاص بتوانند دام ها را به مناطق مختلف هدایت کنند تا بوته ها و درختچه‌ها لگدکوب نشوند یا به جای پرورش بز که گیاه را از ریشه می‌کند، گوسفند نگهداری کنند.

وی افزود: خانواده‌ها و طبیعت‌گردها اگر همراه خود یک شیشه یک لیتری آب اضافه برداشته و همراه با فرزندان خود به بوته های مسیر خود آب بدهند، یا چاله های سنگی برای بوته ها و حیوانات درست کنند هم بوته ها و جانورها سیراب می‌شوند و هم فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در جامعه ترویج می‌شود.

برگزیده پنجمین جشنواره جنگلبان نمونه استان اصفهان، افزود: گروه‌های طبیعت گردی و کوهنوردی می‌توانند در مناطق کویری نیز جنگل‌هایی با هدف تولید چوب، ایجاد مناظر طبیعی، حفظ آب‌ و خاک‌، ایجاد مناطق تفریحی و تفرجگاهی ایجاد کنند که نمونه آن، جنگل اکالیپتوس در استرالیا است 

وی با اشاره به جنگل‌های کویر تاکید کرد: سال‌هایی که بارندگی بیشتر بود، در دامنه تپه های شنی و امتداد رودخانه‌های فصلی، جنگل‌های تاغ، اسکنبیل، شوره گز، اشنو، درمنه و پده یافت می‌شد که مردم از آنها زغال تهیه می‌کردند و به مصرف سوخت می‌رسانند.

عمارتی نوش‌آبادی، اظهار کرد: بنا به تحقیقات، بیش از ۲۰۰ نوع گیاه در مناطق کویری و بیابان قابل رشد هستند که به آب کمی احتیاج دارند و بسیار مقاوم هستند مثل کاج، توت، اکاسیا، بنه، انجیر، بادام‌کوهی و درمنه که باعث حفظ سفره های زیرزمینی می‌شوند.

برگزیده پنجمین جشنواره جنگلبان نمونه استان اصفهان، گفت: ایران، گهواره ماست و باید برای حفظ آن، همه مشارکت کنیم و من به عنوان یک معلم بازنشسته یا یک کوهنورد، یا یک همیار طبیعت از همه شهروندانی که بخشی از وقت خود را در طبیعت می‌گذرانند، دعوت می‌کنم اگر هیچ تعلقی به محیط زیست ندارند، لااقل زباله‌های خود را در محل تفریح خود رها نکنند.

به گزارش ایسنا، پنجمین آیین روز ملی جنگلبان روز ۲۳ ماه جاری، در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار شد که در این از سید تقی عمارتی نوش‌آبادی به عنوان جنگلبان نمونه افتخاری، تجلیل شد. سید تقی عمارتی بازنشسته فرهنگی است که سال گذشته نیز به واسطه فعالیت‌های مستمر در جهت حفظ و احیای منابع طبیعی در شهرستان کاشان و جلب مشارکت کوهنوردان سراسر کشور، به عنوان همیار طبیعت از سوی سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها طبيعت منابع طبیعی محیط زیست بوته ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان

این روز‌ها مزارع گندم در استان سرسبزتر شده و بارش‌های اخیر موجب خوشحالی کشاورزان شد.


بر اساس برآورد‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، سطح زیر کشت گندم آبی و دیمی در حدود ۶۸ هزار هکتار است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان

 

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان + فیلم
  • طبیعت تماشایی گندم‌زار‌های شرق اصفهان
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعتگردی منتشر شد/ تدوین دستورالعمل نظارت بر آفرودسواری
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!