Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:16:17 GMT

نهمین جشنواره الحافظون به صورت مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۰۵۲۵

نهمین جشنواره الحافظون به صورت مجازی برگزار می‌شود

مهدی محرم زاده مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ثبت نام نهمین جشنواره الحافظون سازمان قرآن و عترت بسیج تهران گفت: نهمین دوره جشنواره الحافظون مخصوص حفظ قرآن کریم بوده است که در دو مرحله مقدماتی و نهایی و برای دو گروه خواهر و برادر در سطح تهران بزرگ برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نهمین دوره جشنواره الحافظون در چهار مقطع سنی زیر ۷ سال، ۷ تا ۹ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌شود.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ گفت: کسانی که حافظ هستند با هدف انس با قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه در نهمین جشنواره قرآنی الحاظون شرکت می‌کند.

محرم زاده خاطرنشان کرد: گروه‌های سنی زیر ۷ سال می‌توانند ۲۰ سوره آخر قرآن و یا یک جز که شامل جز اول یا جز ۳۰ قرآن را حفظ کنند، گروه سنی ۷ تا ۹ سال نیز باید در بخش یک جز که شامل جز اول یا جز سی ام خواهد بود و یا سه جز و پنج جز اول قرآن را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه در بخش مقطع سنی زیر ۷ سال و ۷ تا ۹ سال آزمون به صورت شفاهی برگزار خواهد شد، گفت: در این دو رده سنی آزمون در یک مرحله و به صورت تصویری و آنلاین خواهد بود.

محرم زاده یادآور شد: آزمون رده سنی زیر ۷ سال هشتم آبان و رده سنی ۷ تا ۹ سال نهم آبان به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در هر رشته سه نفر اول معرفی خواهند شد.

مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در خصوص رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال توضیح داد: در این دو رده سنی یک جز (جز اول تا جز ۳۰)، سه جز اول، پنج جز اول، ۱۰ جز، ۱۵ جز، ۲۰ جز و حفظ کل را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۵ سال و بالای ۱۶ سال در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، افزود: مرحله مقدماتی به صورت کتبی و آنلاین ۱۵ آبان برگزار خواهد شد و ۲۰ نفری که بالاترین نمره را در این بخش دریافت کنند به مرحله نهایی راه می‌یابند.

محرم زاده با بیان اینکه آزمون مرحله دوم حفظ قرآن کریم به صورت شفاهی و آنلاین برگزار خواهد شد، یادآور شد: علاقه مندان برای شرکت در نهمین جشنواره الحافظون و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در پیام رسان سروش به نشانی: sapp.ir/alhafezon9 مراجعه کنند.

کد خبر 5306937

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن فعالیت های قرآنی مسابقات قرآنی اربعین 1400 فعالیت های قرآنی قرآن قرآن کریم اربعین حسینی حسینی خبرگزاری مهر کربلا قران عراق ایران عاشورا معرفی کتاب ماه محرم و صفر سازمان قرآن و عترت بسیج تهران جشنواره الحافظون نهمین جشنواره برگزار می شود سنی زیر ۷ سال تهران بزرگ ۷ تا ۹ سال محرم زاده حفظ قرآن رده سنی جز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۰۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • حدود ۸ هزار دانش آموز درجشنواره خوارزمی در خاش
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • مرحله دوم انتخابات در البرز به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد