Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:04:38 GMT

امکان اجرای آزمایشگاه های زنده در دانشگاه یزد بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۳۵۱

امکان اجرای آزمایشگاه های زنده در دانشگاه یزد بررسی شد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه یزد ،  دبیر کانون تفکر شهر هوشمند دانشگاه یزد در این نشست ضمن بیان اهمیت تأثیر دانشگاه‌ها در تصمیم سازی شهری، از تجربه موفق دانشگاه‌های مختلف به عنوان الگویی برای دانشگاه‌های دیگر یاد کرد.

علی محمد لطیف، خلاقیت برگزاری کارآموزی دانشجویان دانشگاه امام جواد (ع) به صورت ۲ بخشی در دانشگاه برای آموزش‌های کاربردی و محیط کار به منظور کسب تجربه عملیاتی را نمونه این تجربه‌های موفق دانست که می‌تواند ذیل آزمایشگاه زنده در دانشگاه تعریف و عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد هم با بررسی آزمایشگاه‌های زنده در حال اجرای سراسر دنیا، به شرح ۲ نمونه این آزمایشگاه‌ها در دانشگاه هاروارد و کمبریج پرداخت.

به گفته وحید رنجبر، آزمایشگاه‌های زنده شهری در محیط دانشگاه به نوعی بستر پژوهشی و آزمایشی ایده‌های دانشجویان است که با فراهم آوردن زیرساخت‌های اجرایی، به محققان این اجازه را می‌دهد تا ضمن موفقیت در این مرحله ایده خود را در ابعاد گسترده‌تری همچون شهر یا کشور پیاده‌سازی کنند. 
 وی محور ایده‌پردازی پژوهشگران در این گونه آزمایشگاه‌ها را، ارایه راهکار برای رفع چالش‌های موجود دانست که می‌تواند به یک رویه و فرهنگ تبدیل شود و روحیه مسئولیت‌پذیری در قبال مشکل و موانع محیط پیرامون را در جامعه ترویج دهد. 
رنجبر چهار بخش اصلی آزمایشگاه زنده دانشگاه هاروارد آمریکا را شامل آموزش و توانمندسازی دانشجویان، هدایت آموزش‌ها به مرحله اجرا، نهادینه‌سازی و اجرای ایده‌های موفق و تکرارپذیر عنوان کرد که با ایجاد صندوق نوآوری، برگزاری کلاس‌های آموزشی و اعطای امتیاز به دانشجویان فعال در این بخش محقق شده است. 
وی با بیان نحوه برگزاری آزمایشگاه زنده در دانشگاه کمبریج انگلستان هم گفت: بسیاری از موضوع‌های مورد بررسی در این آزمایشگاه در مورد رفع چالش‌های درون دانشگاهی بود که با در نظر گرفتن رویدادها و مسابقه های سالیانه، زمینه تشویق دانشجویان برای بروز خلاقیت و ارایه راهکار را فراهم می‌ کند.

 وی پیاده‌سازی این دست فعالیت‌ها را با توجه به ظرفیت‌های موجود در دانشگاه یزد ممکن دانست و استفاده از تجربیات دیگر دانشگاه‌ها در این حوزه را ارزشمند تلقی کرد.
 محمدرضا پژوهان عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد هم با تأکید بر نگاه عملیاتی به ایده‌های مشابه، نبود تکیه بر ظاهرسازی و ضرورت کار جدی و با کیفیت در صورت پیاده‌سازی آزمایشگاه زنده در یزد را یادآور شد.
 همچنین نجما اسماعیل پور، عضو هیات علمی گروه شهرسازی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد، با اشاره به فرآیندهای حمایت‌گرانه موجود این واحد دانشگاهی از پایان‌نامه‌های کاربردی در رشته‌های مختلف، بر تسهیل سازی روند اداری و قانونی این گونه حمایت‌ها تأکید کرد و گفت: پیچیدگی‌های دستیابی به این گونه حمایت‌ها از چالش‌های امروز دانشگاه به شمار می‌رود که در کسب نتیجه دلخواه مؤثر است.
همچنین امیر جهانگرد، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه یزد با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در گذشته دانشگاه همچون دانشگاه سبز، از ادغام فعالیت‌های مشابه ذیل بستری همچون آزمایشگاه زنده با مدیریتی واحد و محوریت « پایداری» سخن به میان آورد که زمینه‌های ایجاد آن در دانشگاه فراهم است.
 سعید عطار رییس دبیرخانه کانون‌های تفکر دانشگاه یزد هم با بررسی پروژه‌های اجرا شده سال‌های اخیر در این دانشگاه، از ایده‌های خلاق و ایده پردازان پرانرژی سخن گفت که در مواجهه با چالش‌های بسیار در روند اجرایی، مشوق‌های لازم را برای ادامه مسیر از دست داده و به دست فراموشی سپرده می‌شود.

در سال تحصیلی گذشته حدود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه یزد تحصیل می کردند.

برچسب‌ها یزد دانشگاه یزد دانشگاه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد دانشگاه یزد دانشگاه یزد دانشگاه یزد دانشگاه فضای مجازی آزمایشگاه زنده عضو هیات علمی آزمایشگاه ها دانشگاه یزد دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، عقیل امینی در نشست کمیته فنی آبزی پروری استان بوشهر اظهار داشت: موضوع استفاده از مولدین پژوهشکده میگو در مراکز تکثیر استان، در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی بررسی شده و پس از بررسی در صورت موافقت اداره کل دامپزشکی، پایش‌های لازم انجام می‌شود.

وی افزود: در صورت داشتن تاییده‌های لازم از مراجع مذکور و بر اساس پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های دامپزشکی در مراکز تکثیر میگوی استان از این مولدین استفاده و وارد فاز تولید شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: رعایت دستورالعمل‌های فنی و بهداشتی در آماده سازی مزارع پرورش میگو به دقت بررسی و مجوز‌های لازم برای ذخیره سازی صادر شود.

امینی ادامه داد: اتحادیه‌های سایتی نظارت و دقت کامل در خصوص آماده سازی مزارع داشته باشند و در صورت آماده سازی مناسب مزرعه، جهت صدور مجوز ذخیره سازی به اداره کل شیلات دامپزشکی معرفی شوند.

ناپلی یکی از منابع تغذیه لارو ماهی و میگو به شمار می‌رود.

دیگر خبرها

  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • مقیمی: اندیشه امت‌سازی به سرعت در حال تحقق است
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • ایده برای طراحی سایت شرکتی
  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد