Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:05:58 GMT

بهترین قیمت روز انواع تیرآهن ( IPE – INP – IPB )

تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۵۱۴۲۵

بهترین قیمت روز انواع تیرآهن ( IPE – INP – IPB )

تیرآهن یک سازه فلزی است که دراثر گداختن سنگ آهن و افزودن عناصر چون کربن ، منگنز ، فسفر ، گوگرد ، نیکل ،کروم و ... به وجود می آید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اسنپ فلز، این پروفیل در صنعت ساخت و ساز وظیفه ی تحمل و انتقال بارهایی را دارد که به ساختمان وارد می شود. از انواع  تیرآهن  می توان  تیرآهن IPE ، تیرآهن هاش و تیرآهن لانه زنبوری را نام برد ، که در کارخانه های معتبرتولید و به بازار های داخلی و خارجی عرضه می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از معتبر ترین تیرآهن های موجود در بازار می‌توان تیرآهن اصفهان ، تیرآهن کرمانشاه و فایکو را نام برد.
پرکاربرد ترین انواع تیرآهن در صنعت تیرآهن IPE ، تیرآهن INP و تیرآهن IPB یا H هستند.
برای دریافت قیمت های روزانه انواع تیرآهن ها و همچنین خرید آن ها می توانید با شماره تلفن ۶۶۳۰۳۰۰۰-۰۲۱ تماس و یا به سایت  اسنپ فلز مراجعه کنید. 

انواع تیرآهن

تیرآهن IPE

این پروفیل از لحاظ شکل ظاهری شبیه حرف انگلیسی I است. استفاده از تیرآهن IPE در ایران بسیار متداول بوده و در بازار به نام تیرآهن یا تیرآهن معمولی شناخته می‌شود . تیرآهن IPE در ایران براساس استانداردهای اروپایی توسط کارخانه هایی چون ذوب آهن اصفهان ، ناب تبریز ، فایکو ، فولا یزد ، پروفیل صنعت ماهان ، کرمانشاه ،ماهان ، اهواز ، آریان فولاد ، ظفر بناب ،شاهین بناب ، آریا ذوب ، فردوس باختر و ماهکار اشتهارد تولید می شود. 
نسبت با سایز تیرآهن اندازه ارتفاع جان ، طول بال و ضخامت جان و بال تغییر می کند. اندازه ارتفاع جان در جدول اشتال با حرف h نشان داده می شود و اندازه بال نیز با حرف b در این جدول قابل مشاهده است و همچنین ضخامت جان با حرف s یا ts نشان داده می شود.

تیرآهن INP

تیرآهن INP به شکل حرف I می باشد که طبق استاندارد کارخانجات چین و روسیه ضخامت بال آن‌ها در ابتدا نازک و سپس به تدریج در انتها ضخیم می شود.

تیرآهن IPB یا H

تیرآهن IPB یا تیرآهن بال پهن شبیه حرف H انگلیسی می باشد ، به همین دلیل به آن تیرآهن H یا تیرآهن هاش هم می‌گویند.
تیرآهن هاش مقاومت بسیار بالایی دارد و به همین خاطر در ساخت سازه های فولادی ، خرپاها و تیرها از آن استفاده می شود.
تیرآهن هاش دارای دو نوع سبک و سنگین است که نوع سنگین دارای مقاومت و تحمل وزن بیشتری نسبت به نوع سبک آن است.

تیرآهن لانه زنبوری

تیرآهن لانه زنبوری ، یکی از انواع تیرآهن است که از نصف کردن تیرآهن IPE  از قسمت جان به شکل شش ضلعی و سپس متصل کردن آن ها روی هم تولید می‌شود. به همین دلیل به آن تیرآهن لانه زنبوری گفته می‌شود. این تیرآهن در سایزهای مختلفی از جمله ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸ و… قابل تولید و فروش می باشد. 
تیرآهن لانه زنبوری به علت ارتفاع بیشتر نسبت به تیرآهن IPE  با وزن یکسان، برای کاهش وزن سازه و نیز جلوگیری از لرزش عمودی سازه به کار می‌رود.

قیمت تیرآهن

تیرآهن در بازار به صورت شاخه و کیلویی موجود است و قیمت آن به نسبت سایز و وزن متغیر است. تیرآهن ۱۲ و تیرآهن ۱۴ در مقایسه با بقیه سایز ها قیمت بالاتری دارند ولی بیشترین میزان فروش را تیرآهن ۱۴ و تیرآهن ۱۶ دارا هستند . برای اخذ استعلام قیمت روزانه تیرآهن و همچنین دریافت مشاوره در زمینه خرید این محصول می توانید با کارشناسان شرکت اسنپ فلز در ارتباط باشید.

کاربرد تیرآهن

کاربرد اصلی تیرآهن در بخش های مختلف اسکلت ساختمان و دیگر سازه های صنعتی و پل سازی می باشد . به طور کلی هدف از کاربرد تیرآهن انتقال نیروهای برشی و خمشی به منظور جلوگیری از فروپاشی سازه است. 

بهترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن

در حال حاضر کارخانه های بسیاری در سراسر ایران وجود دارند که در زمینه تولید انواع تیرآهن های فولادی فعالیت می کنند، ازجمله این کارخانه ها:

۱.کارخانه ذوب آهن اصفهان : این کارخانه یکی از بزرگترین تولید کنندگان فولاد در ایران است . تیرآهن اصفهان  به دلیل کیفیت بالایی که دارد از قیمت بالاتری نسبت به دیگر برند ها برخوردار است و همچنین محبوبیت بالاتری دارد.

۲.کارخانه تیرآهن فایکو :  مجتمع فولاد فایکو در مازندران واقع شده است . کارخانه فایکو دارای ۲ خط تولید اختصاصی تیرآهن IPE و INP است و قیمت این تیرآهن در بازار به صورت شاخه و کیلوگرم اعلام می شود.

۳.کارخانه فولاد ناب تبریز : شرکت فولاد ناب تبریز با سرمایه گذاری دو کشور ایران و ترکیه در سال ۱۳۸۴ در تبریز فعالیت داشته و محصولاتی از قبیل تیرآهن ، نبشی ، ناودانی در سایز های مختلف را تولید می نماید. 

۴.کارخانه فولاد غرب (کرمانشاه) : کارخانه فولاد غرب در سال ۱۳۸۷ در ۳۵ کیلومتری کرمانشاه آغاز به کار نموده این مجتمع مجهز به سیستم نورد گرم و علاوه بر تیرآهن محصولات دیگر نظیر نبشی ، ناودانی را باظرفیت ۳۰۰ هزار تن در سال تولید می کند.

۵.کارخانه آریان فولاد : کارخانه آریان فولاد از بزرگترین تولید کنندگان مقاطع فولادی به شمار می آید و محصولاتی نظیر تیرآهن ، نبشی ، میلگرد و ناودانی تولید و به بازار عرضه می کند . 
شرکت اسنپ فلزاز معتبرترین تامین کننده های انواع مقاطع فولادی می باشد. برای آگاهی از قیمت آهن آلات با شماره تلفن ۰۲۱-۶۶۳۰۳۰۰۰ تماس بگیرید و یا به سایت www.snappfelez.com مراجعه فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آهن آلات اسنپ فلز انواع تیرآهن انواع تیرآهن آهن اصفهان کارخانه ها تیرآهن هاش تیرآهن ها تیرآهن IPE

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به گزارش خبرنگار مهر، قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی برای هفته جاری (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) از سوی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران اعلام شد.

مهر در گزارشی نوشت: قیمت انواع میوه‌های تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر به شرح زیر است؛

هر کیلو گرم سیب زرد ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، سیب قرمز ۳۱ تا ۵۹.۸۰۰، لیمو شیرین ۴۴.۸۰۰، کیوی ۵۲ تا ۹۸، توت فرنگی ۹۸ تا ۱۸۹، گریپ‌فروت ۱۸ تا ۲۴.۸۰۰ به ۲۸ و پرتقال ۱۳ تا ۵۹.۸۰۰ تومان است.

در بازار میوه‌های آبدار هر کیلو هندوانه بین ۶ تا ۲۰، خربزه ۱۶.۸۰۰، جانا ۱۸.۵۰۰، طالبی ۱۸.۵۰۰ تا ۳۶، دستنبو ۲۳.۸۰۰، ملون ۱۶.۸۰۰ تا ۲۸.۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

در بازار میوه‌های وارداتی هم موز هر کیلو ۶۰ تا ۸۸.۸۰۰ تومان، هر دانه نارگیل بین ۵۰ تا ۷۵ و آناناس ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسند.

در ادامه قیمت انواع سبزی و صیفی جات تولید داخل در میوه فروشی‌های مناطق مرکزی رو به پایین شهر نیز می آید؛

هر کیلو گرم گوجه فرنگی ۱۵.۹۰۰ تا ۲۳، هویج ۱۰.۵۰۰ تا ۱۲.۸۰۰، کاهو ۱۴.۵۰۰ تا ۲۵، کدو ۲۱ تا ۲۲.۸۰۰، کرفس ۱۲ تا ۲۴.۸۰۰، کلم پیچ ۷.۵۰۰ تا ۱۵.۸۰۰، کلم بروکلی ۲۰ تا ۶۸، خیار ۲۰ تا ۲۹.۸۰۰، لیمو ترش ۳۷ تا ۱۲۰، لوبیا سبز ۳۲ تا ۴۶.۸۰۰ و سیر تازه ۱۹۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین هر بسته گوجه گیلاسی ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سیب زمینی در این بازار هر کیلو ۲۳.۸۰۰، پیاز شیری (سفید) ۲۴.۹۰۰ تا ۳۴.۸۰۰ و پیاز زرد ۱۸ تا ۳۵.۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است؛ انواع میوه ۴۰ درصد و سبزیجات ۳۲ درصد ارزان‌تر در میادین و بازارهای میوه و تره بار به فروش رسید. همچنین مواد پروتئینی ۶۳ درصد، غلات ۸ درصد، مرغ ۶ درصد، تخم مرغ ۱۴ درصد و قند ۱۳ درصد ارزان‌تر از سطح شهر است.

در ادامه جدول قیمت عمده فروشی محصولات کشاورزی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران قابل مشاهده است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901266

دیگر خبرها

  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • کاربرد تابلو برق‌های صنعتی در صنایع مختلف (مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی و...)
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • قیمت انواع میوه در میادین تره بار
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا