Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای اعزام زائران به مراسم اربعین کربلا داشتن تست PCR منفی به زبان لاتین و تزریق نوبت دوم واکسن کرونا الزامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی عصر یکشنبه با حضور منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، مهدی طاهرخانی مسئول ستاد عتبات عالیات استان قزوین و نماینده ادارات در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برای دومین سال است که اربعین مظلوم واقع می شود و دلدادگان زیادی از زیارت محروم می شوند که در ایام ماه صفر دعا می کنیم تا این مانع با ریشه کن شدن ویروس برطرف شود.

وی اضافه کرد: باید حال و هوای اربعبن را در استان حاکم کنیم تا در معنویت این ماه سهیم شده و بهره ای از این مناسبت دینی برای خود داشته باشیم.

حبیبی تصریح کرد: در استان قزوین برنامه ریزی لازم از سوی ستاد عتبات و حج و زیارت انجام شده تا برنامه های پیش بینی شده بخوبی عملیاتی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآورشد: در این جلسه آخرین هماهنگی ها میان دستگاههای متولی انجام می شود تا اربعین معنوی خوبی را سپری کنیم و زائران نیز با سهولت در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در مراسم اربعین امسال ۵۶ موکب در قالب ۷۰۰ نفر به کربلا اعزام می شوند و ۴۴۰ زائر نیز از سوی اداره حج و زیارت در این مراسم شرکت خواهند کرد.

حبیبی گفت: سفر زائران امسال به صورت هوایی است و داشتن «تست پی سی آر» منفی به زبان لاتین برای همه زایران الزامی است و این شرط از مطالبه کشور عراق است و شرایط کرونا ایجاب می کند که همه زائران باید دو نوبت واکسن را دریافت کرده باشند.

وی اظهارداشت: از طریق ستاد اربعین کشور و استانهای غربی مطلع هستیم که مرزهای زمینی بسته است و مسئولان کشورهای ایران و عراق تفاهم کردند که سفر امسال زمینی نباشد و همه باید از طریق مسیر هوایی به کربلا اعزام شوند.

معاون استاندار قزوین یادآورشد: ستاد عتبات و حج و زیارت باستی برای اسکان زائرا و تامین سایر نیازها هماهنگی لازم را انجام دهند تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حبیبی گفت: بهتر است اطلاعات موکب ها و محل استقرار و خدماتی که داده می شود به صورت کتابچه ای تهیه شده و در اختیار زائران قرار گیرد تا امکان برخورداری از خدمات موکب ها تسهیل شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین منوچهر حبیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور