Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین شرافتی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی سازمان شانگهای یک ارتباط اقتصادی قوی را برای مردم کشورمان رقم می‌زند که به معنای اتصال ایران به زیرساخت‌های اقتصادی آسیا و منابع پایدار ناشی از آن است.

وی ادامه داد: پذیرش عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در جمع ۹ کشور اصلی عضو سازمان همکاریهای شانگهای تحقق دیپلماسی برد - برد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار تربت‌حیدریه گفت:عضویت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت برتر منطقه‌ای در سازمان همکاریهای شانگهای ارتقاء دهنده جایگاه این نهاد بین‌المللی در ابعاد سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی فرهنگی است. 

سازمان همکاریهای شانگهای(‎Shanghai Cooperation Organization) یک نهاد بین‌المللی همکاریهای چندجانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است که سال ۱۹۹۶ میلادی با هدف برقراری موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در شرق قاره آسیا پایه‌گذاری و تاسیس شد. 

هم اکنون ۹ کشور چین، روسیه، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان اعضای اصلی و همچنین سه کشور افغانستان، بلاروس و مغولستان "اعضای ناظر" این سازمان هستند.

جمهوری اسلامی ایران ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ برابر با ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی در چارچوب بیست ‌و ‌یکمین اجلاس سران سازمان همکاریهای شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان به طور رسمی به عضویت کامل این نهاد بین‌المللی درآمد.

برچسب‌ها روسیه پاکستان افغانستان سازمان همکاری شانگهای چین تاجیکستان قرقیزستان ایالات متحده آمریکا ایران هند ازبکستان قزاقستان ناتو تربت حیدریه مغولستان جمهوری اسلامی دولت سیزدهم بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه پاکستان افغانستان روسیه پاکستان افغانستان سازمان همکاری شانگهای چین تاجیکستان قرقیزستان ایالات متحده آمریکا ایران هند ازبکستان قزاقستان ناتو تربت حیدریه مغولستان جمهوری اسلامی دولت سیزدهم بلاروس سازمان همکاریهای شانگهای جمهوری اسلامی ایران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۸۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد

وزارت امور خارجه آمریکا نگران از تصمیم اسلام‌آباد برای افزایش حجم همکاری‌های اقتصادی با تهران، بار دیگر به تهدید ناکارآمد اعمال تحریم‌ها علیه ایران متوسل شد.

به گزارش مشرق، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا نوشت که ودانت پاتل سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در نشست خبری دیشب (چهارم اردیبهشت) در پاسخ به سوالی در مورد ساخت بخش پاکستانی خط لوله گاز صلح میان ایران و پاکستان گفت که واشنگتن به همه کشورها اطلاع می دهد که خطر تحریم را در مراودات تجاری با تهران مد نظر داشته باشند.

در جریان نشست خبری دیشب، خبرنگاری از پاتل پرسید: در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به پاکستان، ۲ کشور هشت تفاهمنامه امضا و توافق کردند که تجارت دوجانبه را به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهند. یکی از سخنگویان دولت پاکستان نیز گفت که اسلام‌آباد نیازی به معافیت تحریمی آمریکا برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله انتقال گاز ندارد. ایالات متحده چه نظری در مورد این توافق ها و اظهارات دارد؟

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در پاسخ، ضمن اشاره به استقلال پاکستان در سیاست خارجی خود، گفت: ما به طور کلی خطر احتمالی تحریم ها را به هر طرفی که مراودات تجاری با ایران را مد نظر دارد، اطلاع می دهیم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از هدف ‌گذاری افزایش حجم تجارت رسمی ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار و امضای هشت سند همکاری مشترک بین دو کشور خبر داده بود.

حسین امیرعبداللهیان ادامه داد:‌ بررسی موضوعات مختلف اعم از تجارت، انرژی، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی، گردشگری سلامت و ‌زیارت، همکاری‌ های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، امنیتی و قضایی، میان هیات ‌های عالی رتبه جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر رسمی خود به پاکستان و پس از دیدار با مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین بازدید از شهرهای لاهور و کراچی، ساعاتی پیش عازم سریلانکا شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • نشست کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای
  • بیانیه مهم ۲۸ ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی