Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی حرکت سومین نفتکش ایران به سمت لبنان جهت ارسال سوخت به این کشور شد.

یک رسانه انگلیسی یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شد سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان بارگیری شده و به راه افتاده است.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از پایگاه «تانکر تراکرز» که در زمینه ردیابی نفتکش‌ها فعالیت دارد، نوشت سومین نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد لبنان از ایران حرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجشنبه گذشته ورود نفتکش‌های ایران به لبنان در صدر اخبار رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. امری که بیانگر شکست محاصره آمریکا علیه این کشور در نتیجه اتحاد و اقتدار سه‌جانبه میان تهران، حزب‌الله و دمشق است.

دومین نفتکش حامل سوخت ارسالی ایران برای لبنان نیز بامداد شنبه به وقت تهران از مرز سوریه عبور کرد. لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت شدید سوخت روبه‌رو شده است.

حزب‌الله لبنان برای کمک به کاهش فشارها بر مردم لبنان اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است. تانکرهای حامل سوخت ایران از  روز پنجشنبه گذشته در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند.

روزنامه «العربی جدید» چاپ لندن نیز با اشاره به خروج از رکود بحران سوخت در لبنان با ابتکار عمل حزب‌الله و همکاری ایران و سوریه این دستاورد را مهم دانست و نوشت که این اقدام  اثری مهمی در وضعیت کنونی لبنان دارد./ فارس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سومین نفتکش حامل سوخت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۵۹۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک‌های الماس استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که روز گذشته در حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی و همچنین هدف قرار دادن تجمع گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک المناره از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

حزب الله لبنان در همین رابطه تصاویر ویدئویی جدیدی نیز منتشر کرده است که بیانگر آغاز استفاده از از موشک‌های نوع الماس در نبرد کنونی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

بنابراین گزارش، موشک‌های الماس از موشک‌های هدایت شونده محسوب می‌شوند که می‌توانند با عبور از سامانه‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی، نقاط ضعف آنها را مورد اصابت قرار دهند.

کد خبر 6091136 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم