Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد ترکمانه در سفر یک‌روزه خود به استان خوزستان از پروژه‌های آب‌رسانی به روستاهای واقع در مناطق دارای تنش آبی و بحرانی استان از جمله ۲۰ روستا در منطقه قلعه سحر در جاده اهواز به اندیمشک بازدید به‌عمل آورد و در جریان آخرین پیشرفت‌ها قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دستور رییس ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر اقدام فوری در حل مساله آب شرب روستاهای دارای تنش آبی استان خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه میان بنیاد و آبفای خوزستان خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، بنیاد برکت به ۷۰۲ روستای واقع در مناطق دارای تنش آبی استان خوزستان آب‌رسانی می‌کند و به همین منظور، یک‌هزار میلیارد ریال از سوی بنیاد اعتبار تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترکمانه خاطرنشان کرد: برای آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی در خوزستان ۴۰۰ کیلومتر لوله‌کشی لازم است که بنیاد برکت نسبت به تامین ۱۷۵ کیلومتر لوله تعهد دارد و تا به امروز ۱۱۴ کیلومتر لوله را تامین و ۸۵ کیلومتر آن را تحویل آبفای استان داده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، آبفای خوزستان در مدت سه ماه گذشته از منابع مشترک موضوع تفاهم‌نامه، ۲۹۶ کیلومتر لوله‌گذاری را در استان به پایان رسانده است.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز مشکل تنش آبی در ۲۳۱ روستای استان خوزستان به طور کامل مرتفع شده است.

ترکمانه با تاکید بر پیشرفت هر چه سریع‌تر پروژه‌های آب‌رسانی در استان خوزستان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت بخشی از تانکرهای مورد نیاز برای آب‌رسانی به روستاهای کم‌آب را نیز تامین کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در جریان سفر یک‌روزه‌اش گفت: در این دیدار گزارشی از اقدامات و خدمات بنیاد برکت در استان ارائه شد. حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد نیز ضمن استقبال و تقدیر از اقدامات بنیاد برکت، بر تعامل و همکاری هر چه بیشتر مسئولان و دستگاه‌های استانی با بنیاد تاکید کردند.

ترکمانه با اشاره به نهضت آب‌رسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تا پایان سال گذشته یک‌هزار و ۶۷۷ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آب‌رسانی بنیاد قرار داشتند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: امسال نیز با تحت پوشش قرار گرفتن ۷۰۲ روستای دیگر در استان خوزستان، مجموع روستاهای هدف آب‌رسانی بنیاد در سال جاری به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ روستا رسیده است.

ترکمانه در تشریح اقدامات بنیاد برکت در استان خوزستان اظهار داشت: بنیاد برکت ۲۵ هزار و ۵۰۰ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی و سلامت را با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی خوزستان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان یادآور شد: بنیاد تا به امروز ۴۰ هزار و ۶۰۵ شغل را در مناطق کم‌برخوردار خوزستان راه‌اندازی و ۱۸۷ مدرسه را افتتاح کرده است.

منبع: الف

کلیدواژه: مدیرعامل بنیاد برکت استان خوزستان دارای تنش آبی بنیاد برکت کیلومتر لوله آب رسانی آب رسانی یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۰۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از وصل‌شدن آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام این خبر، گفت: از مجموع 300 روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها 28 روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که هم‌چنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

امینی افزود: خوش‌بختانه طی 24 ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید 43هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت 28روستای باقی‌مانده، با استقرار 15 دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد