Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحده در جدیدترین گزارش خود می گوید سالانه در دنیا 2 میلیون نفر به دلیل حوادث مربوط به کار جان خود را از دست می دهند، این حوادث شامل بیماری های مرتبط با ساعات طولانی مدت کار و آلودگی هوا هم هست.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، مطالعه جدیدی که توسط سازمان جهانی بهداشت و سازمان بین المللی کار انجام شده است به نتیجه رسیده که بیماری های مربتط با کار و مصدومیت‌ها در سال 2016 به مرگ بیش از 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 میلیون نفر در سراسر دنیا منجر شده است.

تدروس ادهانوم، مدیر سازمان جهانی بهداشت می گوید: برای ما شوک آور بود که بفهمیم بسیاری از مردم دنیا فقط به خاطر شغلی که دارند جان خود را از دست می دهند. این گزارش باید بیدار باشی باشد برای ما.

در این مطالعه 19 فاکتور خطر شغلی شامل ساعات کاری و نیز مواجهه با آلودگی هوا در محل کار مورد ارزیابی قرار گرفت.

بر همین اساس، مرگ های نامتناسب مربوط به مشاغل در جنوب شرق آسیا و پسفیک غربی و به ویژه در میان زنان و افراد بالای 54 سال بیشتر است.

این مطالعه گفته های قبلی سازمان جهانی بهداشت را تایید می کند که سالانه 545 هزار نفر به دلیل بیماریهای قلبی و سکته جان خود را از دست می دهند.

یافته های این تحقیق می گوید که دومین عامل بزرگ مرگ و میر در محیط های کاری مربوط به آلودگی هوای ناشی از گازها و فوم‌ها و نیز ذرات ریز است.

در سال 2016 بیش از 450 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در محیط های کاری جان خود را از دست داده اند و 360 هزار نفر هم به دلیل صدمات ناشی از آن فوت کرده اند.

این گزارش یک جنبه مثبت هم دارد و آن اینکه تعداد مرگ های شغلی مربوط به جمعیت بین سال های 2000 تا 2016 تا 14 درصد کاهش یافته است که می تواند نشانه ای از بهبود وضعیت محل کار باشد.

با این حال بار بیماری های مرتبط با مشاغل از میزان تخمین ها به طور «پایداری بالاتر» است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، دیگر عوامل مرگ و میر شغلی مربوط به امواج گرمای به دلیل تغییرات اقلیم و بیماری های همه گیری چون کووید 19 در این آمارها وارد نشده است.

برچسب هاآلودگی هوا انرژی امروز حوادث شغلی خبرگزاری بین‌المللی رویترز (Reuters) سازمان بهداشت جهانی (WHO) سازمان بین المللی کار سازمان ملل متحد (UN)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلودگی هوا انرژی امروز حوادث شغلی سازمان بهداشت جهانی WHO سازمان بین المللی کار سازمان ملل متحد UN آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو سازمان جهانی بهداشت جان خود را از دست نفر به دلیل آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمار اورژانس از مصدومان حوادث ترافیکی سالانه در ایران
  • حوادث ترافیکی در ایران سالانه منجر به ۷۰۰ هزار زخمی می‌شود
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان