Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به آغاز برداشت به در شهرستان مرودشت، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود، بیش از ۶۰۰ تن «به» از ۲۲ هکتار باغ مثمر تولید و روانه بازار مصرف شود.

او با بیان اینکه برداشت «به» در این شهرستان از اواخر شهریور آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد، ادامه داد: محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز شهرستان به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار نیز ارسال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه اغلب باغ‌های «به» در بخش کامفیروز قرار دارد، افزود: محصول تولید شده در این منطقه به لحاظ کیفیت و عطر و طعم از جایگاه ویژه‌ای در استان برخوردار است و همین امر توجه خریداران را به خود جلب کرده است.

همتی بیان کرد: ارقام محلی در باغ‌های قدیمی و ارقام اصفهانی در باغ‌های جدید عمده ارقام موجود در باغ‌های این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: برداشت این محصول به دلیل مصادف شدن با فصل پاییز و شرایط مناسب، زمینه اشتغال کارگران فصلی زیادی را فراهم می‌کند.

خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون مجوز، پیگرد قانونی دارد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز گفت: هرگونه خرید و فروش زمین‌های کشاورزی بدون کسب مجوز از جهادکشاورزی پیگرد قانونی دارد و با خاطیان وفق قانون برخورد خواهد شد.

علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز اظهارکرد: بر اساس نص صریح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هر گونه فروش، افراز، تفکیک و ساخت وساز در زمین‌های کشاورزی (حتی دارای اسناد رسمی) بدون موافقت و کسب مجوز‌های لازم از جهادکشاورزی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

او گفت: اخیرا بنگاه‌های املاک شهرستان به قصد فروش زمین‌های کشاورزی واقع در منطقه موسوم به «تاجویه» معاملات غیرقانونی متعددی انجام داده‌اند که کاملا مغایر با مقررات موجود و دارای کمترین حد نصاب فنی بوده و بنابراین وفق قوانین مربوط این معاملات باطل است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز تصریح کرد: بر همین اساس و در هفته گذشته با دستور مقام قضایی چندین مورد ساخت و ساز غیرمجاز توام با خرد شدن اراضی کشاورزی شناسایی و تخریب شد.

بصیری تاکید کرد: در این خصوص قطعا پیگیری و برخورد قانونی با فروشنده خاطی و بنگاه‌های تنظیم‌کننده مبایعه‌نامه صورت خواهدگرفت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی‌ریز به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از هر گونه سوء استفاده احتمالی و وقوع جرم، از این گونه معاملات غیر قانونی، در منطقه مذکور و سایر نقاط مشابه جدا خودداری کرده و چنانچه معامله‌ای صورت گرفته است فورا نسبت به فسخ آن اقدام کنند تا بیش از این متضرر نشوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: برداشت به جهاد کشاورزی فروش زمین های کشاورزی پیگرد قانونی شهرستان مرودشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۲۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات

ایسنا/خراسان رضوی مدیر برق مه‌ولات از آغاز طرح نهضت «تولید محصول سبز با برق سبز» در این شهرستان خبر داد.

مهدی مشفق امروز، ۸ اردیبهشت در کمیته راهبری نهضت تولید محصول سبز با برق سبز این شهرستان اظهار کرد: تولید محصول سبز با برق سبز با هدف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین پیرو ابلاغیه مقام عالی وزارت نیرو در خصوص توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک به منظور تأمین برق چاه‌های کشاورزی در مه‌ولات آغاز شده است.

وی افزود: لزوم مدیریت بار در روزهای اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ و همچنین ضرورت حمایت از تولید پایدار محصولات کشاورزی از دیگر اهداف ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی برای تأمین برق چاه‌های کشاورزی در شهرستان است.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات بیان کرد: مه‌ولات یکی از شهرستان‌های پیشتاز در حوزه نصب و بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی خانگی بوده و تاکنون ۵۲ نیروگاه خورشیدی انشعابی به ظرفیت ۵۰۰ کیلووات در شهرستان برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با مشارکت بسیج سازندگی نصب شده است.

وی گفت: پس از ابلاغ مصوبه مقام عالی وزارت نیرو و با توجه به اهمیت و فوریت موضوع نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی، بلافاصله جلسه‌ای فوری در محل فرمانداری با حضور فرماندار محترم شهرستان و جهاد کشاورزی تشکیل و مصوبه و روش اجرایی ابلاغی تشریح شد.

 مشفق افزود: لازم است متقاضیان و کشاورزان، به همکاران مدیریت برق شهرستان از صبح روز شنبه مورخه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ مراجعه تا راهنمایی لازم برخوردار و مقدمات انجام فرآیند آغاز شود.

وی اظهار کرد: به این منظور مقرر شده با هدف انسجام‌بخشی و هم‌افزایی فعالیت‌های این نهضت، کمیته راهبری این نهضت با حضور فرماندار، معاون هماهنگی امور عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری در شهرستان و با حضور مدیر و کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، مدیر و کارشناسان مدیریت برق شهرستان تشکیل و به صورت هفتگی نشست‌های خود را برگزار کرده تا مسیر راهبری طرح تا قبل از آغاز روزهای پیک تابستان ۱۴۰۳ هموار و این طرح اجرایی شود.

مدیر برق شهرستان مه‌ولات در اولویت قرار گرفتن بازدید از ساختگاه‌های درخواستی کشاورزان متقاضی و تهیه فهرست مربوطه و تکمیل فرم بازدید اولیه، برآورد ظرفیت احداث نیروگاه خورشیدی هر کشاورز و راهنمایی لازم به این قشر و نیز انجام تبلیغات محیطی درباره این نهضت و در تمامی ساختمان‌های اداری به‌ویژه مدیریت برق و جهاد کشاورزی شهرستان را ضروری دانست.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای نهضت نصب نیروگاه‌های خورشیدی برای چاه‌های کشاورزی گامی مؤثر در راستای کاهش ناترازی‌های تابستان و تولید پایدار محصولات کشاورزان برداشته تا رضایت این قشر ایثارگر نیز تأمین شود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۱۱ مشترک از کل مشترکین شهرستان مه‌ولات را بخش کشاورزی تشکیل می‌دهد که بیشترین مصرف برق این شهرستان را در سال گذشته معادل ۷۱ درصد از کل مصرف برق مشترکین شهرستان را داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • آغاز نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در مه‌ولات
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی