Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مطالعات مربوط به اولویت‌بندی اجرای خطوط و ایستگاه‌های ۴ خط جدید شبکه مترو که کلیات آن بهمن ماه ۱۳۹۸ در قالب طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب شورای عالی ترافیک وزارت کشور رسید، در کمیته راهبردی شرکت مترو شهر تهران تدوین و به سرانجام رسید

به گزارش تین نیوز علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام این موضوع، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، قابلیت اجرای قطعات مختلف خطوط ۸ تا ۱۱ شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی پایتخت بر اساس معیارهای ترافیکی، بهره‌برداری، فنی- اجرایی، نسبت منافع به هزینه انجام هر قطعه و… بررسی و اولویت‌بندی گردید تا در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز که عمدتاً غیرنقد و در قالب تهاتر املاک پیش‌بینی شده است، در قالب ۳ برنامه ۷ساله به انجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه افزود: طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت با نگاه به افق سال ۱۴۲۰ تدوین و به تصویب رسیده است که البته قابلیت و توانایی اجرا و بهره‌برداری از قطعات ۵۰ کیلومتری شبکه راه‌آهن ریلی زیرزمینی در هر دوره ۷ساله وجود دارد. 

در مطالعات مربوط به برنامه‌ریزی برای احداث خطوط جدید و ایستگاه‌های مربوط به آن‌ها، جزئیات کاملی از قبیل زمان عبور دستگاه حفار مکانیزه از محل ایستگاه‌های جانمایی شده، تاریخ دقیق تملک موقت اراضی برای هر ایستگاه، زمان اجرای سازه نگهبان، موعد ساخت هسته مرکزی ایستگاه، خریداری و نصب تجهیزات الکتریکی و مکانیکی ایستگاه‌ها، ریل‌گذاری مسیر و زمان بهره‌برداری از هر ایستگاه به طور مشخص و شفاف تعیین شده است. 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، شروع عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ که اردیبهشت ماه امسال از ایستگاه میدان دریاچه شهدای خلیج فارس محقق شد نیز بر پایه همین مطالعات و برنامه ۲۰ساله شرکت مترو تهران صورت گرفت و امیدواریم با حمایت‌های هرچه بیشتر دولت محترم، شورای اسلامی شهر و مدیریت محترم شهری بتوانیم برنامه‌های ۷ساله توسعه خطوط مترو را که در سه مقطع زمانی برنامه‌ریزی شده است در موعد مقرر به انجام برسانیم. بر همین اساس اجرای نخستین برنامه ۷ساله خطوط جدید در قالب برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت شهردار محترم و شورای ششم، پس از تصویب در دستور کار شرکت متروی تهران قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مترو حمل و نقل وزارت کشور شهر تهران تین منابع مالی روابط عمومی خلیج فارس متروی تهران شبکه راه آهن طرح جامع حمل و نقل ريلی تهران شرکت مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، عصر سه شنبه با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، پیمانکاران و مشاوران پروژه‌های بیمارستانی استان، جلسه بررسی آخرین روند پیشرفت و حل مشکلات بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و بیمارستان میناب برگزار شد.

مهدی دوستی در این جلسه با اشاره به اولویت طرح‌های بیمارستانی استان جهت تکمیل، اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکنون ۷ طرح و پروژه بیمارستانی یا آغاز شده یا تکمیل آن با جدیت دنبال شده که از این تعداد ۳ پروژه به اتمام رسیده و سایر بیمارستان‌ها نیز پیشرفت خوبی دارند.

وی با تأکید بر فوریت واگذاری انشعابات آب و برق بیمارستان‌های در حال ساخت استان، افزود: تکمیل ۲ بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی میناب بسیار حائز اهمیت است که با حل مشکلات موجود و تأمین منابع مالی، این پروژه‌ها طبق زمانبندی، آبان ماه برای تخت گذاری به دانشگاه علوم پزشکی تحویل و سپس تقدیم مردم استان می‌شود.

استاندار از منظر تأمین آرامش خاطر و امنیت درمان مردم هرمزگان نیز گفت: اگر مسئله زیرساخت درمانی حل شود می‌توان انتظار داشت پزشکان و متخصصان نیز در این استان حضور یابند و مشکل فعلی مردم و مراجعه بیماران به سایر استان‌ها کاهش بیابد.

وی با اشاره به افزایش هزار تخت بیمارستانی به استان، تصریح کرد: تکمیل این دو بیمارستان بزرگترین کار برای استان خواهد بود که موجب می‌شود سرانه تخت بیمارستانی استان از ۱.۳ به ۱.۹ برسد که از متوسط کشوری نیز بالاتر خواهد بود.

دوستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با تعریف طرح‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان و تأمین تجهیزاتی از قبیل دستگاه دیالیز به دنبال اصلاح اکوسیستم درمانی استان هستیم گفت: منابع تکمیل طرح‌های درمانی را از محل‌هایی نظیر مولد سازی و سایر منابع تخصیص خواهیم داد، پیمانکاران نیز باید در موعد مقرر نسبت به خرید تجهیزات و تکمیل بیمارستان‌ها اقدام کنند.

کد خبر 6099806

دیگر خبرها

  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران در ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • اتوبوس‌های تولید گروه بهمن به پایتخت رسید
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران برای ۱۶ اردیبهشت ماه