Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، «حسین اکبرپور» یکی از مشکلات زنبورداران کشور، اخذ کد شناسه یکتا و کد رهگیری حمل خودرویی کندوهای عسل از سازمان دامپزشکی کشور در زمان کوچ است، افزود: زنبورداران هر سال حداقل دوبار و حداکثر پنج تا شش بار برای استفاده از تنوع پوشش گیاهی در شرایط آب و هوایی و بهره‌گیری از شهد گل‌های مختلف به منظور تغذیه زنبورها، کلنی‌های زنبور را از منطقه‌ای به منطقه دیگر جابجا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور اظهار داشت: در راستای سیاست مانع‌زدایی از تولیدات کشاورزی، باید شرایط تولید برای زنبورداران کشور تسهیل شود تا آنان با فراغ خاطر به تولید بپردازند.

اکبرپور خاطرنشان کرد: سابقه اخذ کد شناسه یکتا و کد رهگیری حمل خودرویی دام توسط سارمان دامپزشکی به سال ۹۷ باز می گردد.

وی افزود: در آن سال، سازمان دامپزشکی بر اساس دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده سبک و سنگین، ملزم کرد برای تمام دام ها هنگام حمل، نگهداری و خرید و فروش باید کد شناسه یکتا و سپس کد رهگیری حمل خودرویی اخذ شود و براساس بند (ث) ماده (۴) همین دستورالعمل عشایر از دریافت کد رهگیری حمل دام به دلیل کوچ‌رو بودن مستثنی شدند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور ادامه داد: با توجه به این که عشایر به علت کوچ دامشان از این قاعده مستثنی شدند، معاونت امور تولیدات دامی وزارتخانه برای جابجایی کندوهای زنبور عسل در زمان کوچ تقاضا کرد که آنان هم مانند عشایر از اخذ کد شناسه یکتا و کد رهگیری حمل خودرویی مستثنی شوند و سازمان دامپزشکی کشور در سال ۹۷ برای ۱۸ ماه با این درخواست موافقت کرد.

وی اضافه کرد: پس از اتمام ۱۸ ماه، چند نوبت دیگر نیز زنبورداران به دلیل کوچ‌رو بودن فعالیت زنبورداری از اخذ این کدها مستثنی شدند.

اکبرپور درباره مشکلات زنبورداران در مورد اخذ کد شناسه یکتا و کد رهگیری حمل خودرویی دام زنده در زمان کوچ توضیح داد: علاوه بر تعدد کوچ زنبورداران و جابجایی کلنی‌های زنبور عسل، دریافت کد شناسه یکتا نیاز به کد پستی زنبورداران دارد و این در حالی است که بسیاری از زنبورداران الژاما در عرصه منابع طبیعی و مراتع کوچ می کنند و در آن مناطق کد پستی ندارند و از این رو اساسا نمی توانند کد شناسه و به دنبال آن کد رهگیری حمل خودرویی اخذ کنند.

وی گفت: در روزهای اخیر سازمان دامپزشکی کشور طی نامه ای پیشنهاد داده که زنبورداران برای اخذ کد شناسه یکتا هنگام کوچ و جابجایی کلنی های زنبورعسل، کد پستی اتحادیه زنبورداران مبدا و مقصد را در سامانه جامع انبارهای کشاورزی اعلام کنند که این اقدام مشکلاتی را ایجاد می کند.

مجری طرح توسعه زنبورداری کشور افزود: از آنجایی که سامانه جامع انبارهای کشاورزی به سامانه سازمان دامپزشکی کشور وصل است، ممکن است بارگذاری کد پستی اتحادیه های زنبورداری مبدا و مقصد کوچ زنبورداران در سامانه جامع انبار های کشاورزی این تلقی را برای تعاونی مقصد ایجاد کند که اعلام کد پستی به معنای خرید و فروش کلنی ها است ضمن آنکه این اطلاعات در سامانه انبارهای کشاورزی ثبت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در سال جاری که سال رفع موانع تولید نامگذاری شده است، راهکار بهتری برای مشکل زنبورداران در زمان جابجایی کندوهای عسل از سوی سازمان دامپزشکی کشور ارایه شود یا مستثنی بودن زنبورداران از دریافت دو کد مورد نظر ادامه یابد.

اکبرپور در ادامه به اهمیت فعالیت زنبورداری در بخش کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: تاثیر زنبورداری در بخش کشاورزی به علت نقش گرده افشانی زنبور عسل بر افزایش تولیدات زراعی و باغی بسیار زیاد بوده به طوری که میزان نقش زنبورعسل در ارزش افزوده در بخش کشاورزی کشورهای دنیا بین ۶۰ تا ۱۴۳ برابر ارزش تولیدات خود زنبور عسل است.

وی، میزان ارزش افزوده صنعت زنبورداری در بخش کشاورزی ایران را حدود ۹۰ برابر ارزش محصول تولیدی زنبور عسل عنوان کرد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سیدجواد ساداتی نژاد کشاورزی زنبور عسل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سیدجواد ساداتی نژاد کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی سیدجواد ساداتی نژاد کشاورزی زنبور عسل سازمان دامپزشکی کشور بخش کشاورزی زنبور عسل کد پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت صمت گفت: به طور کلی خدمات دولت به صورت غیر مستقیم در حال انجام است، ولی امروزه از طریق شناسه یکتا این خدمات صورت می گیرد. 

به گفته رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت صمت، افرادی که مجوزهای شناسه یکتا را نداشته باشند نمی توانند خدمات دریافت کنند.  اگر تولید کننده و یا فعال اقتصادی باشند شامل این گروه خواهد شد. 

 سیاح تصریح کرد: با شناسه یکتا تمامی افراد می توانند نوع فعالیت عرضه کننده خدمت را تشخیص دهند و از نوع فعالیت عرضه کننده خدمت فعالان اقتصادی اطمینان حاصل کنند.

 او تصریح کرد: درگاه ملی مجوزها باعث شده جلوی تخلفات ،کالاهای فیک و  دیگر موارد گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • شناسه یکتا ارتباطی با افزایش مالیات ندارد
  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • مجوزهای الکترونیک به نفع فعالان اقتصادی واقعی است
  • از فعالان اقتصادی واقعی حمایت می‌شود
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • قطع خدمات دولتی برای صاحبان مجوزی که شناسه یکتا ندارند
  • استان گلستان در حذف پروانه کسب‌های کاغذی ۴ پله صعود کرد
  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا (فیلم)