Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رییس پارک علم و فناوری یزد در این مراسم با بیان اینکه شبکه یاد شده توسط یکی از شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه این پارک تهیه شده است گفت: این شبکه نخستین و تنها شبکه اجتماعی برنامه نویسی در کشور است و برای نخستین بار کودکان و نوجوانان در یک بستر امن به تبادل اطلاعات در حوزه فناوری می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین در این شبکه به طور مستقیم به مراکز آموزشی فعال و معتبر درحوزه برنامه نویسی ارتباط برقرار می کنند. 

لطفی اظهار کرد: در این شبکه تخصصی هدف این است که دانش آموزان، معلمان و والدین با دنیای برنامه نویسی آشنا شوند و تجربیات یکدیگر را به اشتراک بگذارند و بدین ترتیب عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان فراهم می شود و همه می توانند بدون محدویت زمانی و مکانی برنامه نویسی را فرا گیرند. 

لطفی در ادامه گفت: همچنین این محصول از چند جهت قابل اهمیت است فعالیت این شرکت روی گروه سنی کودک و نوجوان می باشد زیرا  شکل‌گیری شخصیت آنها در این محدوده سنی است که می‌تواند نقش تاثیرگذاری بر روی نسل آینده‌ساز کشورمان داشته باشد.

وی افزود: تکنولوژی همواره به معنی پیچیدگی نیست بلکه می‌تواند به منظور تسهیل امور و دسترسی بهتر به برخی خدمات باشد و  این محصول نیز با وجود برخورداری از تکنولوژی با هدف همگانی‌تر کردن آموزش‌های برنامه‌نویسی برای کودکان و نوجوانان تولید شده که بسیار با ارزش است.

محمدرضا پاکدل مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد هم با اشاره به ظرفیت‌ها و شاخص‌های برتر استان گفت:این خطه در سه زیرشاخص توسعه یافتگی فاوا همچون دوره‌های قبل در رتبه‌های بالای کشوری قرار دارد و بر اساس آمارها در زیرشاخص دسترسی با ۸۹ درصد تحقق رتبه ۲، زیرشاخص مهارت با ۶۸ درصد تحقق رتبه ۲ و زیر شاخص استفاده با ۶۴ درصد تحقق رتبه ششم کشور را داراست.

وی افزود: رویکرد جدید وزارت اراتباطات ارائه خدمات باکیفیت‌تر به مردم و چشاندن طعم فناوری اطلاعات به مردم است و محصول امروز این شرکت فناور در راستای همین رویکرد است.

 مدیر پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری یزد نیز در این مراسم با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر برخی تابوشکنی‌ها در حوزه استفاده از زیرساخت‌های فضای مجازی به وی‍ژه در حوزه اموزش‌های مجازی، گفت: امروز استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی به ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان را در معرض آسیب‌هایی قرار داده است و این در حالیست که با هدایت‌ مناسب این قشر در همین بستر می‌توان آینده و زندگی این قشر را متحول کرد.

امیر جهانگرد افزود: شبکه یاد شده  را بستری کنترل شده و پاک برای آموزش کودکان و نوجونان در حوزه برنامه‌نویسی است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان شبکه اجتماعی کودک  هم گفت: این شبکه اجتماعی آنلاین در حوزه برنامه نویسی فعالیت می کند و کودک با بهره گیری از محیط سرگرم کننده در قالب انیمیشن و کارتون زبان برنامه نویسی را فرا می‌گیرد بدون اینکه خود آن‌ها متوجه آموزش شوند.

الهه نخعی با اشاره به اینکه آموزش زبان برنامه نویسی ویژه رده سنی کودک و نوجوان در جهان ۱۳ ساله است افزود: این آموزش در کشور نوپاست و رده سنی ۶ تا ۱۶ سال را دربر می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: کودکان و نوجوانان در این شبکه اجتماعی آنلاین می‌توانند بدون محدودیتی از برنامه‌های این شبکه اجتماعی در حوزه برنامه نویسی بهره‌مند شوند به طوری که به عنوان مثال یک کودک در دورترین نقاط کشور می‌تواند بدون احتیاج به جابجا شدن، از برنامه‌های آموزشی برنامه نویسی بهترین آموزشکده کشور بهرمند می‌شود.

نخعی افزود: همچنین کودکان و نوجوانان کشور می‌توانند تولیدات خود در حوزه برنامه نویسی را در این شبکه آنلاین به اشتراک بگذارند و از تجارب و نظرات سایر افراد جامعه در بهبود کیفیت کار خود بهره ببرند.

حدود ۳۵۰ شرکت دانش بنیان در استان یزد وجود دارد. 

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان یزد پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان یزد پارک علم و فناوری شرکت دانش بنیان یزد پارک علم و فناوری حوزه برنامه نویسی کودکان و نوجوانان شرکت دانش بنیان کودک و نوجوان شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۶۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حضور ۲۱۵۰ دانش‌آموز در گروه‌های مختلف از جمله اسکرچ جونیور، اسکرچ، برنامه سازی، طراحی وبگاه و برنامه نویسی بر روی سخت افزار (IOT)، گروه‌های خلاقیت، ربات‌های جنگجو، مسیریاب، نوریاب، فوتبالیست و گروه جهانی WRO رقابت جذابی را به نمایش گذاشته اند. این رویداد یک سکو برای کشف استعداد‌های نوجوان در عرصه برنامه‌نویسی نرم افزار و سخت افزار است.

رویداد برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در محل دانشگاه صنعتی شریف و با هدف ایجاد فرهنگ عمومی برنامه‌نویسی و کشف و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در زمینه فناوری‌های پیشرفته برگزار شد.

دانش آموزان برتر، سهمیه حضور در مسابقات جهانی و هزینه مرکز نوآوری دانش آموزی لنسر شریف را دریافت خواهند کرد. (به گفته برگزارکننده مسابقه لنسر به جنگجویان نوک پیکان حمله می‌گویند)

دیگر خبرها

  • اکوسیستم فناوری کشور زیر سقف «اینوتکس ۲۰۲۴»
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • جای خالی معلمان ماهر مجازی
  • برگزاری کارگاه آموزشی داستان نویسی برای کودکان در رشت
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم