Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر صبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: پوشش کلی واکسیناسیون در سمیرم ۳۷.۴۸ درصد هست که ۲۷ هزار و نهصد و سه نفر در نوبت اول و ۱۴ هزار و نهصد و بیست و دو نفر در نوبت دوم واکسینه شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم افزود: از هفته گذشته در روستاها جمعیت ۱۸ سال به بالا مشمول واکسیناسیون شدند که این امر توسط بهورزان و مراقبین سلامت، در کلیه مراکز جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت در حال انجام هست و هیچ‌گونه محدودیت سنی وجود ندارد

وی تصریح کرد: همچنین دانش آموزان متولد یکم مهرماه ۸۲ لغایت اول مهرماه ۸۳ در سامانه salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov ثبت‌نام نمایند و بر اساس نوبت‌دهی و ارسال پیامک، جهت دریافت واکسن مراجعه نمایند. ما هیچ کمبود واکسنی نداریم و بر اساس واکسن‌های دریافتی از دانشگاه علوم پزشکی، در خدمت همشهریان محترم هستیم.

صبوحی خاطرنشان کرد: واکسن‌های موجود قطعاً ۹۰ درصد از مرگ‌ومیر و ۸۰ درصد از بستری در بیمارستان باحال وخیم جلوگیری می‌کنند و مرگ‌هایی که تاکنون اتفاق افتاده کسانی بودند که یا واکسن تزریق نکردند و یا ناقص بوده است لذا به همشهریان توصیه می‌شود حتماً واکسن تزریق نمایند و به شایعات توجهی نکنند زمانی بیماری از جامعه ریشه‌کن می‌شود که همه افراد واکسینه شده باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم بیان کرد: تعداد عشایر واکسینه شده نوبت اول پنج هزار و ۷۵۰ نفر و نوبت دوم ۲ هزار و هشت‌صد و بیست نفر می‌باشند که هنوز واکسیناسیون ادامه دارد و با توجه به فصل کوچ و اینکه تعدادی از عشایر واکسن استرازینکا تزریق کرده‌اند دوز دومش را در قشلاق دریافت کنند

وی با اشاره به اینکه ایمنی‌ترین راه برای پیشگیری از ابتلای فردی و جمعی در برابر همه‌گیری ویروس کرونا، مشارکت همه‌جانبه در طرح همگانی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ است، تأکید کرد: هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری در عدم تزریق واکسن عاقلانه و منطقی نیست و همه افراد جامعه بایستی واکسینه شوند تا بیماری کرونا در جامعه سمیرم ریشه‌کن شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم بابیان اینکه واکسن‌ها هیچ ارجحیتی بر یکدیگر ندارند و بهترین واکسن، در دست رس‌ترین واکسن هست، از مردم خواست تا با توجه به بسیج همگانی جهت انجام واکسیناسیون در هفته جاری، در مراکز تزریق واکسن و دو شیفت صبح و عصر در سالن فرهنگ (۸ صبح تا ۶ عصر)، همکاری لازم را به عمل‌آورند.

انتهای پیام /۶۳۱۱۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسیناسیون سلامت درمان بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد