Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسرائیل برای افزایش فشار بر اسرای فلسطینی به ویژه اسرای دربند در زندان جلبوع، هر یک ربع یک بار سلول‌های آنها را مورد بازرسی قرار می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم شبکه 20 تلویزیون اسرائیل در گزارشی در این رابطه خبر داد، مسئولین زندان جلبوع تدابیر شدیدتری را بعد از خروج 6 اسیر فلسطینی از آن در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی این شبکه عبری زبان، قرار است از این پس یگان‌های مختلف امنیتی به طور مشترک مسئولیت حفاظتی زندان را به عهده گرفته و شیفت‌های آنها طولانی تر از قبل خواهد بود، همچنین آنها موظف خواهند بود به دفعات شمارش اسرا را از پشت میله‌ها انجام دهند.

شبکه 20 تلویزیون اسرائیل همچنین خبر داد روند بازرسی و اطمینان از حضور اسرای فلسطینی می‌تواند هر 15 دقیقه یک بار و طی ساعات شبانه روز هم انجام شود.

روزنامه یدیعوت احارانوت هم در رابطه با عملیات جستجوی این شش اسیر فلسطینی آن را بزرگترین عملیات پیگرد در تاریخ اسرائیل توصیف کرده و خبر داد 730 دستگاه خودرو، بالگرد و هواپیمای بدون سرنشین در آن مشارکت داشتند.

از سوی دیگر خالد مشعل رهبر حماس در خارج از فلسطین اشغالی هم در تماس تلفنی با خانواده شش اسیر تونل آزادی آنها را سلحشورانی توصیف کرد که با اراده خود کارهای ناشدنی را محقق می‌کنند.

حماس در بیانیه‌ای که در رابطه با این تماس منتشر کرد، افزود: مشعل در گفتگو با خانواده این اسرا به آنها یاد آور شد که اقدام فرزندان آنها سیلی محکم امنیتی به صورت اشغالگران صهیونیست و تمامی نهادهای آن و دستگاه‌های پیشرفته اش محسوب می‌شود و توانست تاثیر معنوی خاص به خود را داشته باشد.

رهبر حماس تاکید کرد: این شش اسیر قهرمان با این حماسه بزرگ خود شعله مقاومت و جهاد را در روح ملت فلسطین شعله ور کردند که نشانه‌ آن اقدامات ملت فلسطین در داخل و خارج از فلسطین اشغالی و اعلام همبستگی گسترده با آنها بود.

خالد مشعل به خانواده این اسرا قول داد که آنها و بقیه اسرای فلسطینی به زودی آزاد خواهند شد و از طریق توافق مبادله اسرا و با توجه به این که ابتکار عمل در حال حاضر در اختیار مقاومت است، این مهم محقق خواهد شد.

فلسطین| بازداشت 2 اسیر فلسطینی تحت تعقیب «عملیات جلبوع»تظاهرات فلسطینیان 1948 در مقابل زندان جلبوع + تصاویربعد از عملیات آزادی در زندان «جلبوع» چه گذشت؟پرواز گسترده پهپادهای صهیونیستی برای یافتن دو اسیر فراری زندان «جلبوع»

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرای فلسطینی زندان جلبوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس تعریف می‌کند: در عملیات مطلع الفجر به بیشتر اهدافمان دست یافتیم و بیشتر مناطق اشغال شده آزاد شده بود.

آنگونه که فارس روایت می‌کند، ابراهیم هادی مسئول جبهه میانی عملیات بود. نیمه‌های شب با بیسیم تماس گرفتم و گفتم: آقا ابراهیم چه خبر؟ گفت: بیشتر مناطق آزاد شده؛ اما دشمن روی یکی از تپه‌های مهم منطقه انار شدیداً مقاومت می‌کنه. گفتم: من با یک گردان نیروی کمکی دارم میام. شما هر طور می‌تونید تپه رو آزاد کنید. هوا در حال روشن شدن بود که با نیروی کمکی به منطقه انار رسیدم. یکی از بچه‌ها جلو آمد و بی‌مقدمه گفت: حاجی! ابراهیم رو زدن. تیر خورده تو گردنش.رنگ از چهره‌ام پرید. با عجله خودم را به سنگر امدادگر رساندم. ابراهیم تقریباً بیهوش بود. خون زیادی از گردنش رفته بود؛ اما گلوله به جای حساسی نخورده بود.پرسیدم: چطوری زدنش؟ تعریف کرد: برای حمله به تپه به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم. هر کس چیزی می‌گفت. همان موقع ابراهیم بلند شد و رفت رو به سمت تپه و با صدای بلند اذان صبح را گفت! ما هر چه گفتیم برگرد، بی‌فایده بود. با تعجب دیدیم صدای تیراندازی عراقی‌ها قطع شد. اواخر اذان بود که گلوله‌ای شلیک شد و به گردن او اصابت کرد. نگاهی به چهره ابراهیم انداختم. از این حرکت بچه‌گانه او تعجب کردم. یعنی چرا این کار را کرد؟ساعتی بعد علت کار او را فهمیدم. زمانی که ۱۸ نفر از نیروهای عراقی به سمت ما آمدند و خودشان را تسلیم کردند. یکی از آن‌ها فرمانده بود.

او را بازجویی کردم. می‌گفت: ما همگی شیعه و از تیپ بصره هستیم. به ما گفته بودند ایرانی‌هاآتش‌پرست هستند. گفته بودند به خاطر اسلام به ایران حمله می‌کنیم؛ اما وقتی مؤذن شما اذان گفت، بدن ما به لرزه درآمد. یکباره به یاد کربلا افتادیم. برای همین دوستانِ هم‌فکر خودم را جمع کردم و با آن‌ها صحبت کردم. آن‌ها با من آمدند. بقیه نیروها را هم به عقب فرستادم. الان تپه خالی است. با تعجب به افسر عراقی نگاه کردم. با پایان عملیات اسرای عراقی را تحویل دادیم. حمله ما در آن محور با تصرف تپه به اهداف خود دست یافت و با موفقیت به پایان رسید. از این ماجرا ۵ سال گذشت. زمستان ۶۵ و در اوج عملیات کربلای ۵ بودیم که رزمنده‌ای جلو آمد و با لهجه عربی از من پرسید: حاجی! شما تو عملیات مطلع الفجر نبودین؟ گفتم: بله. چطور مگه؟ گفت: آن ۱۸ اسیر رو یادتون میاد؟ من یکی از اونا هستم. وقتی چهره متعجب من را دید، ادامه داد: ما به جبهه اومدیم تا با دشمن بعثی بجنگیم. چند روز بعد خبر شهادت و مفقودالاثری همه آن ۱۸ نفر به گوشم رسید.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903616

دیگر خبرها

  • عملیات نظامی ایران با این حرکت عجیب، موفق به پایان رسید /ماجرای شهادت و مفقودالاثری ۱۸ اسیر چه بود؟
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • نتانیاهو: جنگ را تمام نمی‌کنم
  • مفاد جدید آتش‌بس در غزه منتشر شد/ آزادی ۱۰۰۰ فلسطینی مقابل ۳۳ اسیر صهیونیست
  • مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد
  • حماس بدون توقف جنگ هیچ توافقی را نمی‌پذیرد
  • متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا بین حماس و اسرائیل منتشر شد
  • پیش‌نویس توافق مبادله اسرا: آزادی 800 اسیر فلسطینی در قبال 33 اسیر اسرائیلی
  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • یمن: عملیات ضدصهیونیستی در مدیترانه به زودی آغاز خواهد شد