Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@20:12:04 GMT

فارس من| عشق‌آباد منطقه بادخیز محسوب نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۶۷۸۱۰

فارس من| عشق‌آباد منطقه بادخیز محسوب نمی‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، مخاطبان در سامانه «فارس من» سوژه‌ای با عنوان «درخواست ساخت نیروگاه بادی در عشق‌آباد نیشابور» را ثبت و درخواست پیگیری داشتند.

موضوع را از نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: این درخواست( ساخت نیروگاه بادی در عشق‌آباد نیشابور) نهایتاً باید از وزارت نیرو به‌عنوان یک پروژه پیگیری شود که مسیر و روش خاص خودش را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برای‌ پیشنهاد ساخت یک نیروگاه بادی درخواست لایحه نمی‌دهند، تأکید کرد: نیروگاه جایگزینی نیروگاه بادی و آفتابی در عشق‌آباد به‌جای نیروگاه حرارتی در مجلس شورای اسلامی ارتباطی به دادن لایحه توسط نماینده ندارد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت نیروگاه نمی‌سازد، نیروگاه بادی دیزباد ۲۵ سال قبل توسط دولت احداث و بعدها به بخش خصوصی فروخته شد، ازاین‌رو ساخت نیروگاه بادی با بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: برای ساخت نیروگاه بادی عشق‌آباد سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیدا شود و حاضر به سرمایه‌گذاری باشد، ما حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان بیان کرد: البته ساخت نیروگاه در مناطقی انجام می‌شود که آن منطقه جزو بادخیزترین مناطق کشور باشد، مانند نیروگاه بادی منجیل در گیلان و نیروگاه بادی دیزباد در خراسان رضوی که در بیشتر روزهای سال باد با شدت می‌وزد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم نیشابور فیروزه و زبرخان احسان ارکانی نیروگاه بادی ساخت نیروگاه بادی عشق آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۷۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سامانه بارشی اخیر که از اواخر چهارشنبه وارد فارس شد، بیشتر مناطق استان را تا امروز بهره‌مند از رحمت الهی کرد.
در این سامانه تا عصر امروز، شهرستان فیروز آباد با ۱۰۴ میلی متر رکورد دار بود و نور آباد ممسنی هم با ۹۲ میلی متر مکان دوم را به خود اختصاص داد در میمند هم ۸۳، قیروکارزین ۶۹، جهرم ۶۳ خنج و کازرون ۵۹، کوار ۴۷، زرین دشت ۴۶، اردکان ۴۰، فسا و داراب ۳۸ و رستم ۳۶ میلی متر باران بارید.
میزان بارش در شیراز هم ۲۵ میلی متر اعلام شده است و جمع بارندگی سال زراعی جاری در این کلانشهر به ۲۵۰ میلی متر رسید.

دیگر خبرها

  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی استان فارسی‌ها از تولید انرژی خورشیدی
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • پیدا شدن فرد گمشده در ارتفاعات شهر بار نیشابور پس از ۳۶ ساعته
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰ خودرو در سیلاب نیشابور
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند