Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها-با بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های مجازی دانش آموزان پایه اول دبستان که تجربه‌ای از حضور در مدرسه ندارند بیشترین تأثیر را از وضع موجود می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قم ، قبل از شیوع ویروس کرونا در روزهایی که شرایط عادی را سپری می‌کردیم دانش آموزان ساعت‌هایی از روز  را در فضای آموزشی گذرانده و با معلم خود تعامل چهره به چهره داشتند تعاملی که منجر به شناخت بیشتری نسبت به نقاط قوت و ضعف تک‌تک دانش آموزان می‌شد و درنتیجه در تدریس بهتر و یادگیری مؤثرتر نقش به سزایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی کشور که شیوه‌های تدریس، تغییر کرده و دانش آموزان از حضور در فضای آموزشی به‌گونه‌ای محروم شده‌اند در این میان دانش آموزان اول دبستان که تجربه‌ای از حضور در مدرسه ندارند بیشترین تأثیر را از وضع موجود می‌گیرند.

آموزش‌های مجازی به بزرگ‌ترین دغدغه معلمان و همچنین اولیاء در بحث یادگیری دانش آموزان تبدیل‌شده است؛ برای دانش‌آموزانی که دوره پیش‌دبستانی را هم در فضای مجازی به‌صورت یک‌طرفه آموزش‌دیده‌اند با حضور در این فضا، عملاً وارد دنیای جدیدی از ارتباطات می‌شوند که باید خود را با شرایط جدید وفق دهند.

280 هزار دانش‌آموز قمی در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌رونددانش‌آموزان مدارس پرجمعیت هر روز به مدرسه نمی‌روند/ تأمین مالی تبلت دانش‌آموزی

در این میان سؤالاتی دراین‌باره که آیا در فضای مجازی دانش آموزان می‌توانند به همراه معلم با درس پیش روند؟ در شرایط موجود و با برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، در بحث یادگیری دانش آموزان پایه اول ابتدایی مشکلی در آینده ایجاد نخواهد شد؟ برای پاسخگویی به سؤالاتی ازاین‌دست به گفت‌وگو با معاون آموزش‌وپرورش استان قم پرداختیم.

مریم سادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  قم ، با اشاره به امکاناتی که برنامه شاد در بحث آموزش و یادگیری ایجاد کرده اظهار داشت: شبکه شاد با رفع نواقص و مشکلاتی که داشت تا حدی در حل  مسئله یادگیری دانش آموزان در پایه‌های مختلف مؤثر بوده همچنین تقویت زیرساخت‌های آموزشی در این میان بسیار راهگشا است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش استان قم با تأکید بر اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان تصریح کرد: مدارس در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی باید محتوی مناسبی ارائه دهند از طرف دیگر همه تلاش ما فراهم آوردن بهترین شرایط آموزشی برای دانش آموزان عزیز است.

به گفته پناهنده زیرساخت‌های لازم برای هر نوع آموزش در مدارس ایجادشده و همکاران فرهنگی ما برای هر سه سناریوی آموزش مجازی، حضوری و ترکیبی آماده هستند.

وی بابیان آمار چند هزارنفری بازماندگان از تحصیل عنوان کرد: امسال پوشش جذب دانش آموزان پایه ابتدایی 109 درصد است که این پوشش شامل دانش آموزان استان، مهاجران و بازماندگان از تحصیل هستند.

این مسئول آموزشی با اشاره به تحصیل 30 هزارنفری دانش آموزان پایه اولی افزود: زنگ شکوفه‌ها روز چهارشنبه 31 شهریورماه، ساعت 9:30 به‌صورت مجازی و مستقیم از شبکه استانی، برنامه شاد و مدرسه تلویزیونی پخش خواهد شد.

وی بابیان برنامه بازگشایی مدارس در سال گذشته خاطرنشان کرد: امسال به دلیل وضعیت موجود و شدت شیوع بیماری کرونا حضور فیزیکی دانش آموزان به هر شکلی قابل‌قبول نبوده، مدارس نیز اجازه برگزاری کلاس‌های حضوری را ندارند.

انتهای پیام/ 453/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۶۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم