Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بابک حیدری عضو شورای هماهنگی مجمع نیرو‌های انقلاب اصفهان درباره مشکلات پیش روی استاندار آینده اصفهان، گفت: در استان یک سری مشکلات ظاهری و روبنایی داریم که یکی از این موارد لزوم جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود است. این رودخانه طراوت و شادابی به شهر اصفهان می‌دهد و یکی از نیاز‌های کشاورزان شرق و غرب اصفهان است و در کاهش آلودگی هوا و کنترل ریزگرد‌ها نقش اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس معنای جاری شدن رودخانه زاینده‌رود تنها به دلیل زیبایی‌هایی که به شهر می‌بخشد نیست بلکه این رودخانه مایه حیات در استان اصفهان است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که استاندار آینده با آن مواجه خواهد بود بیکاری است. استان اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، اما بیکاری آن در حد متوسط کشوری است که بیکاری جوانان تبعات بسیار بد اجتماعی را در پی دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا، گفت: مشکلات زیست محیطی از دیگر چالش‌های پیش روی استاندار جدید خواهد بود که علت بروز این مشکل علاوه بر جاری نبودن رودخانه در زاینده‌رود به وجود تعداد زیادی از صنایع در اصفهان بر می‌گردد. در اصفهان کارخانه‌های فولادسازی، پالایشگاه و پتروشیمی وجود دارد و این مشکلاتی که بیان شد جز مشکلات روبنایی استان است.

حیدری تصریح کرد: یکی از مشکلات بسیار مهم و زیربنایی که در سطح کشور داریم رویه و نگاه اصفهان ستیزی برخی از مسئولان است به طوری که اصفهان را یک استان برخوردار محسوب می‌کنند در حالی که این‌گونه نیست و وقتی نگاه کشوری به اصفهان و مشکلات آن واقع بینانه نباشد اثرات آن را در مشکلاتی که ذکر کردیم می‌بینیم.

وی ادامه داد: معتقدم مهم‌ترین ویژگی که استاندار اصفهان باید داشته باشد این است که در سطح ملی رویه اصفهان ستیزی و نگاهِ اشتباه برخوردار بودن این استان را بر طرف کند و این وفاق را در سطح ملی ایجاد کند به این معنا که بتواند برای رئیس جمهور و وزرای مختلف این موضوع را جا بیندازد که استان اصفهان یک استان برخوردار نیست و نسبت به ظرفیت‌هایی که دارد تخصیص بودجه‌های بسیار کمی به آن تعلق می‌گیرد.

عضو شورای هماهنگی مجمع نیرو‌های انقلاب اصفهان، افزود: همچنین استاندار آینده باید از ظرفیت‌های ملی که در استان اصفهان وجود دارد بهره درست ببرد و این امر هیچ ربطی به سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری ندارد. برای مثال ظرفیت کارخانه‌های صنعتی استان بالا است به طوری که این صنایع مادر سبب اشتغال‌زایی زیاد شده است، اما در عین حال سبب ایجاد آلودگی هم شده است. در اینجا اگر بیاییم زنجیره‌های بعدی تولید صنایع مادر را که آلودگی زیست‌محیطی کمتر، درصد اشتغال بیشتر و ارزش افزوده بهتری دارد در استان اصفهان ایجاد کنیم در واقع از یک تهدید به عنوان فرصت استفاده کرده‌ایم.

حیدری گفت: استاندار آینده باید بتواند با درایت خاص و ویژه و تعامل خوبی که با وزرای مربوطه و مدیران عامل شرکت‌های صنعتی دارد زنجیره‌های بعدی ذوب‌آهن، فولاد مبارکه، پتروشیمی و پالایشگاه را تحت عنوان واحد‌های صنعتی کوچک و متوسطه در استان ایجاد کند.

این عضو شورای مرکزی کانون اندیشه و تمدن اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: البته باید توجه کنیم که این مشکلات چهار ساله به وجود نیامده که بتوان ظرف چهار سال آن را به طور کامل برطرف کرد. برای مثال وقتی آب اصفهان به یزد منتقل شد بدون مهیا شدن پیش‌شرط‌های اولیه بود. مشکلات اصفهان ریشه در قصور‌های مدیریتی و سوء مدیریت ۲۴ ساله دارد و اینکه ما انتظار داشته باشیم استاندار ظرف چهار سال همه این مشکلات را رفع کند انتظار اشتباهی است، اما اگر سیاست‌گذاری درست و اصولی باشد و بر اساس این سیاست‌گذاری، تعامل مناسبی با مسئولان کشوری انجام شود می‌توان یک ریل‌گذاری اصولی، درست و سریع انجام شود که در سال‌های بعد خیر و برکت آن به اصفهان برسد.

وی خاطرنشان کرد: هدف رضایت خداوند متعال است که به دست نمی‌آید مگر با رضایت خلق. وقتی به مردم یک نگاه درست و انسانی داشته باشیم رضایت خداوند هم جلب می‌شود و وقتی بندگان راضی باشند موجب می‌شود که تصمیمات عوام پسندانه نگیریم و نگاه بلند مدت برای حل مشکلات داشته باشیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع نیروهای انقلاب انتخاب استاندار اصفهان بیکاری جوانان استاندار آینده استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از ظهر پنج شنبه در دیدار با مردم دهستان دسجرد سفلی اظهار داشت: مسائل و مشکلات مهم مطرح شده در این جلسه مورد توجه مسئولان استان قزوین دارد و تمامی دستگاه‌های ذیربط به آن اشرافیت دارد.

وی افزود: متأسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت‌هایی از جمله راه به دلیل تأخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه‌های محدود و هزینه‌های بالاتر پرداختن به این مسائل و مشکلات زمان بر است.

اعلایی گفت: البته در کنار تمامی محدودیت‌ها تلاش می‌شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسائل در دستور کار قرار گیرد و سعی می‌شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول و با توجه به امکانات موجود در مسیر برطرف شدن قرار بگیرد.

کد خبر 6088597

دیگر خبرها

  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است