Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: رمز قدسیت دفاع و نظام ما اولا این است که مبتنی بر دین و کتاب و سنت است، نظام اسلامی که می‌خواهد ارتباطاتش بر اساس دین تنظیم گردد، مقدس می‌شود. دوم اینکه در رأس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از امام عصر(عج) دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در آیین تجلیل سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس سراسر کشور طی سخنانی ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، اظهار داشت: فلسفه قیام امام حسین(ع) این بود که ملت‌ها را از جهالت و نادانی بیرون بیاورد و از گمراهی نجات‌شان بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان این عرصه جلوه‌ای از روشنگری نسبت به راه، پیام و هدف شهیدان است تا هیچ‌کس در عالم دچار جهل نشود و در جهل نماند؛ اگر کسانی به هر دلیل، به دلیل فتنه‌ی فتنه‌گران و شیطنت شیاطین می‌خواهد دچار انحراف و گمراهی بشود،  با نشان دادن راه نورانی شهیدان از ضلالت نجات یابد.

رئیس‌جمهور گفت: در این مقطع، عزیزانی که دست‌اندرکار این امر هستند هرچه نام، یاد و هدف شهیدان را در جهت تنویر افکار عمومی برای رهایی یافتن از گمراهی و فتنه‌ها بیشتر تبیین کنند موجب مصون‌سازی نسل جوان می‌باشد. عاشورا باید معرفی شود و معلوم شود عاشورا امتداد دارد و امتداد آن نیز جلوه شهدایی است که برای خدا و یک امر مقدس در این میدان ظاهر شدند. بسیاری در دنیا جنگ می‌کنند و در تاریخ هم جنگ‌های زیادی رخ داده است اما کدامین از آن‌ها دفاع مقدس است؟ نظامات حکومتی بسیاری در دنیا وجود دارد اما کدام از آن‌ها نظام مقدس است و سوال این است که چه چیزی باعث تقدس نظام، دفاع و بسیج ماست؟

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: هیچ امر، شخص، زمان و زمینی قدسی نمی‌شود مگر در پرتو خداوند متعال؛ رمز قدسیت دفاع و نظام ما اول این است که مبتنی بر دین و کتاب و سنت است، نظام اسلامی که می‌خواهد ارتباطاتش بر اساس دین تنظیم گردد، مقدس می‌شود. دوم اینکه در رأس نظام ما حاکمیتی است که نیابت از امام عصر(عج) دارد و امر و نظر او برای ما حجت امام زمان(عج) است و قدسیت حاکمیت به این است که جانشینی از طرف حجت خدا به نظام قدسیت می‌بخشد و نیروهای مسلح ما مفتخر هستند که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا خدمت می‌کنند که امر او را اطاعت کنند، وظیفه و تکلیف خود را انجام داده‌اند و افتخار ماست که تحت نظر ولی فقیه جامع الشرایطی که جانشینی امام عصر(عج) را دارد، هستیم.

وی تصریح کرد: در نظام ما هیچ قانون و مقرراتی نمی‌تواند تصویب و اجرا شود مگر اینکه باید مطابق شرع و قانون باشد؛ هر حکم، قانون و مقرره‌ای بر خلاف موازین شرعی باشد از درجه اعتبار ساقط است. اگر یک سردار، سرباز، قاضی، نماینده، کارگزار و یا مسئولی در جایگاه خود خدمت می‌کند، اخلاص هم باید باشد که به کار قیمت بدهد؛ اگر آن فرد با اخلاص حرکت نکند عملش قیمت بایسته را ندارد. رمز ماندگاری نام شهیدان ما در دفاع مقدس، دفاع از حرم و حریم و دفاع از مبانی ارزش‌های انقلاب این است که خودشان هم قدسی شدند چون برای خدا حرکت کردند.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی نظام ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر بهروز خاطرنشان کرد: در دولت مردمی تا کنون ۱۱۹ طرح آموزشی، کمک‌آموزشی و رفاهی تکمیل، تحویل و افتتاح شده است.
وی افتتاح ۷۲ طرح خوابگاه متأهلی و مجردی را از دیگر اقدامات وزارت بهداشت برای تقویت حوزه آموزش و توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و از تکمیل ۲۴۳ طرح مسکن ویژه متخصصان و اقامتگاه پزشکان با اولویت مناطق محروم خبر داد و گفت: در دولت مردمی درمجموع، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در وزارت بهداشت استخدام و تبدیل وضعیت شدند.
دکتر رحیمی با اشاره به تحولات پیرامون سازمان‌ها، وجود نظام مدیریت عملکرد را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و با تاکید بر نقش جوانان در پیشرفت جوامع، گفت: خصوصیات بی‌بدیل جوانان در سطح مدیریت موجب افزایش توان و ظرفیت سازمان می‌شود.
معاون وزیر بهداشت، توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی را راهبردی مهم در نوآوری و خلاقیت عنوان و تصریح کرد: جوانان امروزی با توجه به رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اطلاعات و سواد اجتماعی بالایی دارند و از جهتی نیز با توجه به شور جوانی، پویایی فعالی در زمینه‌های مورد تخصص خود دارند.

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست