Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای شورای شهر تهران امروز در آغاز جلسه علنی، دو فوریت طرح «الزام شهرداری به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی» را در دستور کار خود قرار دادند.

عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در ابتدا اظهار کرد: از همکارانی که کمک کردند این طرح در صحن مطرح شود، تشکر می‌کنم، متاسفانه صدور پروانه‌های ساختمانی در سال ۱۳۹۹ و میانگین زمان صدور، ۶۴۲ روز و ۴ ساعت بوده و میانگین زمان متقاضی ۴۴۵ روز زده شده و اعلام کردند که ایراد از متقاضی بوده که عدد‌ها متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من باید عرض کنم که در مسیر سرعت بخشی به فرایند گواهی‌های ساختمانی و صدور پروانه، ما باید با ٢ رویکرد کار را دنبال کنیم، ابتدا باید با نگاه کوتاه مدت موانع‌ها را برداشت تا کار انجام شود و به مباحث بلند مدت هم باید توجه کرد و ممکن است زمان زیادی ببرد همچنین باید براساس هوشمندسازی و شفافیت عمل کرد.

عباسی گفت: در فرایند کوتاه مدت باید موانع در سامانه فعلی برطرف شود یکی از موانع ماندگاری پرونده در کارتابل‌ها است که تا حدی قابلیت گزارش گیری در مناطق وجود دارد، اما هدف این است که داشبورد مدیریتی در اختیار کاربران و مدیران قرار گیرد و توسط معاونت شهرسازی زمان استانداری ماندگاری پرونده‌ها مشخص شود و ابهام نداشته باشد.

در ادامه مهدی چمران رییس شورای شهر تهران بیان کرد: من با ٢ فوریت آن مخالف هستم، پیشنهاد من این است که این طرح نیاز به چند اصلاح کوچک دارد در فوریت آن شکی نیست، اما به نظرم بر روی آن یک فوریت بگذاریم تا تصویب شود و انشالله تا هفته آینده بتوانیم طرح را کامل کنیم و ٢ فوریت به تصویب برسد.

پس از آن یک فوریت طرح «الزام شهرداری به اصلاح فرآیند‌ها و سامانه شهرسازی با رویکرد کاهش زمان صدور پروانه و گواهی‌های ساختمانی» با اکثریت آرا به تصویب رسید.

پس از آن، میثم مظفر عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: پیتشهاد من این است که الزام دیگری برای شهرداری مبنی بر مانع زدایی از تولید داشته باشیم که حتی چنین قانونی در مجلس ما هم وجود دارد و به نظرم این شرط را بگذاریم که شهرداری لایحه را طی مدت ٢ ماه جهت کاهش زمان صدور پروانه ارائه بدهد.

در ادامه عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران اظهار کرد: زمان ماندگاری هر پرونده باید مشخص شود که متاسفانه شهرداری تهران الزامی برای تعیین زمان ندارد همچنین وضعیت صدور پروانه‌ها مورد تایید ما نیست.

مهدی قائمی عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهادم این است که این طرح را به مکلف کردن شهرداری جهت ارائه یک لایحه برای ساده سازی فرایند صدور پروانه تغییر دهیم، این فرایند باید در مقیاسی بزرگ و کلان مورد بازنگری قرار گیرد.

احمد صادقی عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: درباره این طرح، کمیته شهر هوشمند بررسی‌هایی را انجام داد و انشالله با همکاری کمیسیون‌ها بتوانیم نظرات خود را مطرح کنیم.

مهدی عباسی هم در پایان بیان کرد: پرونده‌ها متاسفانه در کارتابل کارشناسان و شهرداران باقی می‌ماند و این کار برای مردم مشکل به وجود می‌آورد، به نظر من این موضوع مهم باید سریعا پیگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری شهرسازی شورای شهر شورای شهر تهران صدور پروانه زمان صدور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۱۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی

انسیه خزعلی معاون امور زنان ‌و خانواده رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: طبق گزارش بهزیستی تهران با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل جمع شدن صف فرزندخواندگی جمع‌‌آوری شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت بسیاری در شهر‌های مختلف از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند، اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • اصلاح هندسی و تعریض باند جنوبی خیابان میرزاطاهر شرقی
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌های تهران پس از اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته