Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:28:22 GMT

ضرورت مقابله فوری با تکثیر گیاه سنبل آبی در آستارا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۴۵۸۹

ضرورت مقابله فوری با تکثیر گیاه سنبل آبی در آستارا

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میر قربانی ظهر سه شنبه در جلسه پدافند غیرعامل آستارا با اشاره به مشاهده گیاه سنبل آبی در آبگیر بلوار سفیر امید این شهر، اظهار کرد: با همکاری شهرداری، محیط زیست، بسیج و سمن‌های مردم نهاد گیاه مهاجم سنبل آبی باید هر چه سریع‌تر از این آبگیر جمع آوری شود و رفع این مشکل نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های متولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خطر تکثیر و انتقال سنبل آبی به سایر نقاط آستارا از جمله تالاب استیل وجود دارد، تأکید کرد: احتمال انتقال گیاه مهاجم توسط شهروندان و گردشگران داخل منازل و مغازه‌ها نیز وجود دارد.

سرپرست فرمانداری آستارا افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداری و محیط زیست باید اقدامات لازم برای جمع آوری و همچنین اطلاع رسانی نسبت به تهدیدات زیست محیطی این گیاه مهاجم را انجام دهند.

میر قربانی با تأکید بر ضرورت مشخص شدن هویت مالکان زمین‌های اطراف آبگیر سفیر امید، تصریح کرد: باید هویت این افراد مشخص و در صورت مالکیت، شخص یا اشخاص به دادگستری معرفی و بر اساس قانون با وان‌ها برخورد شود.

وی همچنین ادامه داد: مالک موظف است هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای جمع آوری گیاه سنبل آبی در حاشیه این بلوار انجام دهد.

سرپرست فرمانداری آستارا در ادامه به اهمیت پدافند غیرعامل اشاره و اظهار کرد: پدافند غیرعامل حفظ جان و مال مردم در برابر انواع تهدیدات است و باید از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود.

میر قربانی، افزود: با توجه به موقعیت مرزی آستارا توجه به این موضوع دارای اهمیت است و نقاط حساس شهرستان باید شناسایی شود و موضوع پدافند غیرعامل نباید محدود و منحصر به هفته خاص پدافند غیرعامل که از هشتم تا چهاردهم آبان است باشد.

وی با بیان اینکه سیل، زلزله، رانش و ریزش کوه از خطرات احتمالی در شهرستان آستارا است و مردم باید در حین مقابله و بعد از بحران، آمادگی کافی برای دفاع را داشته باشند، اضافه کرد: رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها، حوادث طبیعی و غیرطبیعی بسیار مهم است.

میر قربانی با تأکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات شورای پدافند غیرعامل، ادامه داد: پدافند غیرعامل می‌تواند به عنوان یک نیاز ضروری موجب افزایش پایداری، کاهش آسیب پذیری، استمرار خدمت رسانی و ایجاد بازدارندگی و تسهیل کننده مدیریت بحران در بخش‌های مختلف عمومی و اجرایی شود.

کد خبر 5310110

منبع: مهر

کلیدواژه: سنبل آبی آستارا حفظ محیط زیست ویروس کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا آمار کرونا اربعین 1400 خطبه های نماز جمعه بوشهر کرمانشاه واکسیناسیون کرونا اربعین حسینی گرگان اردبیل دفاع مقدس جنگ تحمیلی مجلس شورای اسلامی پدافند غیرعامل میر قربانی سنبل آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور