Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@01:38:13 GMT

بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۵۳۰۳

بیانیه ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن بیانیه به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

دفاع مقدس، دانشگاه عظیمی از فداکاری، بصیرت و خلاقیت جوانانی است که در سخت‌ترین شرایط با ایثارگری و شجاعت آزمونهای بزرگ را پشت سر گذاشتند و در میادین نبرد با تکیه بر سلاح ایمان و روحیه سلحشوری در مقابل توطئه‌های شوم دشمنان قسم خورده انقلاب و توطئه گران ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مرور روزهای حماسه وجهاد نشان می‌دهد که جوانان غیرتمندکشورمان با درس‌آموزی از مکتب اسلام وتبعیت ازولایت‌فقیه ورهنمودهای مدبرانه وحکیمانه حضرت امام خمینی (ره) توانستندبا غلبه بردشمن، عزت وسربلندی را برای کشور رقم بزنندومتجاوزان را مجبور به عقب‌نشینی وتسلیم دربرابر ارده‌های پولادین خود کنند. 

بی‌تردید در هر سطری از کتاب ارزشمند این دفاع جانانه، نکات درس آموزی نهفته که می‌بایست توسط پیشکسوتان و پدیدآورندگان آن برای نسل‌های امروز و آینده کشورمان به زیبایی ترسیم شود. 

نگاه به کارنامه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که بخش مهمی از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور ریشه در تجربیات جنگ تحمیلی داشته و فرزندان غیرتمند ایران اسلامی در عرصه نظامی توانسته‌اند به رغم تحریم‌ها ی گسترده با بازسازی و تولید تجهیزات پیشرفته نظامی و دفاعی توان و اقتدار خود را ارتقاء بخشیده و در مسیر گام دوم انقلاب با سرعت بیشتر ی حرکت نمایند و یقینا در این حرکت پرشتاب، نقش ایثارگرانه و مومنانه خانواده‌ها به عنوان مهم‌ترین رکن و حامی همسران و پدران ایثارگر خود در کسب این توفیقات جایگاه والایی داشته است. 

امروز به برکت خون شهیدان انقلاب و ایثارگری رزمندگان، دفاع از منافع ایران اسلامی فراتر از مرزهای جغرافیایی رقم خورده و فرزندان برومند ایران در هر نقطه از دنیا که منافع نظام جمهوری اسلامی ایران ایجاب کند پرچم پرافتخار کشورمان را به اهتزاز در می‌آورند و بحمدالله ره آورد این اقتدار، شکست هیمنه پوشالی نظام سلطه طلب بوده است. 

ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس وگرامی داشت یاد وخاطره شهدای والامقام جنگ تحمیلی، جانبازان، آزادگان و ایثارگران همچون گذشته تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قوی‌تر از گذشته، حافظ حریم مقدس نظام اسلامی خواهد بود و با بهره مندی از ظرفیت کارکنان خلاق و ایثارگر خود و همدلی مومنانه خانواده‌ها ی صبور در عرصه‌های گوناگون در راه ارتقاء توان دفاعی گام‌های بلندتری بر خواهد داشت و همچون گذشته نقطه امید ملت بزرگ ایران سربلند اسلامی خواهد بود.

کد خبر 628146 برچسب‌ها دفاع مقدس دفاع - ارتش جمهوری اسلامی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دفاع مقدس دفاع ارتش جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقباً پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری‌ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت‌های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌نماید.

کد خبر 6089718 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • امیر دریادار ایرانی: کشتی‌های ایرانی را اسکورت می‌کنیم
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال
  • پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس