Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حامد میلانی دانشمند نخبه ایرانی موفق به کشف و ثبت جهانی گونه‌ای از میکروارگانیسم‌ها شده است که تاکنون ناشناخته بوده‌اند که کار ارزشمند این دانشمند و پژوهشگر ایرانی، نویدبخش دستیابی به داروهای موثر در درمان بسیاری از بیماری‌های انگلی است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حامد میلانی دانشمند نخبه ایرانی موفق به کشف و ثبت جهانی گونه‌ای از میکروارگانیسم‌ها شده است که تاکنون ناشناخته بوده‌اند که کار ارزشمند این دانشمند و پژوهشگر ایرانی، نویدبخش دستیابی به داروهای موثر در درمان بسیاری از بیماری‌های انگلی است؛ نام این دانشمند و پژوهشگر ایرانی در پایگاه ملی پژوهش‌های بایوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"حامد میلانی" پژوهشگر حوزه زیست فناوری گفت: اسناد این اکتشاف در پایگاه مرکز ملی پژوهش‌های بایوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا با نام Staphylococus قرار گرفته است که این نام به دلیل اکتشاف موثر در دنیای علم، وجودش در بزرگترین بانک جهانی ژن دنیا بسیار پراهمیت است؛ ما برای نخستین بار در دنیا موفق به کشف و شناسایی گونه‌ای جدید از باکتری‌ها از خانواده Hominis Staphylococus شدیم که این اکتشاف از دل یک اختراع آن هم در حوزه نانوتکنولوژی بیرون آمده است. گام نخست این پروژه در قالب طرح اختراع "صابون آنتی‌باکتریال آنتی فونگال" بوده است که ضدباکتری و ضدقارچ است و در این صابون ما از تکنیک "نانوکپسول الکترواسپری" استفاده کردیم.

وی ادامه داد: در مراحل بعد، طی کارآزمایی بالینی ما محیط‌های مختلف را از نظر میکروارگانیسم‌ها مورد بررسی و شناسایی قرار دادیم و نتیجه تعیین توالی‌یابی ژنوم باکتریایی منجر به کشف و شناسایی گونه جدیدی از باکتری‌ها شد؛ این گونه جدید باکتری از خانواده "استافیلوکوک‌ها" است، گروهی از میکروارگانیسم‌ها که منشا بسیاری از بیماری‌ها تشخیص داده شدند.

این پژوهشگر حوزه زیست فناوری تصریح کرد:‌ این باکتری‌ها 48 درصد از موارد عفونت‌های خونی دیررس در نوزادان با وزن بسیار کم را شامل می‌شود، عامل اصلی در عفونت‌های پلاک‌های شریان کاروتید در موارد آمبولی را شامل می‌شود و همچنین بیش از 60 درصد موارد عفونت‌های خونی را در افراد مبتلا به سرطان خون را باعث خواهد شد.

صابون "نانوکپسول الکترواسپری" یک صابون کاملاً گیاهی است که برای نخستین بار در روند تولید آن از فناوری نانو بر پایه یک گیاه خاص استفاده شده است گیاهی که اثرات بالقوه‌ای در مهار میکروارگانیسم‌ها از جمله باکتری‌ها را دارد؛ انتظار می‌رود شناسایی این باکتری جدید، زمینه را برای تحقیقات گسترده‌تر در حوزه‌های مختلفی چون پزشکی، دارویی و صنعتی هموار کند.

طراحی الگوی بومی شهر هوشمند ایران/ حرکت شهرهای ایران به سمت هوشمندسازی با تأکید بر فرهنگ خاص ایرانینمایش اختراعات دانش‌آموزان ایرانی در حوزه اینترنت اشیا در نمایشگاه "هوشمندشو"

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اختراع شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی اختراع شرکت های دانش بنیان علم و تکنولوژی میکروارگانیسم ها باکتری ها گونه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟

اتحادیه جهانی کشتی، محمد مصلایی پور رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی ایران و عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی را از المپیک پاریس کنار گذاشت.

مصلایی پور به دلیل قضاوت اشتباه در جریان مبارزه کشتی گیران چین و قزاقستان در وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا که با اعتراض شدید قزاق‌ها نسبت به عملکرد مصلایی پور همراه بوده است، از سوی اتحادیه جهانی کشتی تعلیق شد.

اتحادیه جهانی کشتی به دلیل اثبات اشتباهات مصلایی‌پور، ضمن‌تعلیق این داور، او را از المپیک پاریس کنار گذاشت.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعادملی، منطقه‌ای و جهانی برترین باشد
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است