Web Analytics Made Easy - Statcounter

چند سالی هست که در سایه همکاری و صدور مجوز‌های رسمی توسط نهاد‌های بالادستی، مجموعه‌ای تحت عنوان «آزمون استخدامی بخش خصوصی؛ شرکت‌های صنعتی، تجاری و فناور» به صورت سالانه اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌کند؛ آزمونی که امسال با حواشی قابل تأملی همراه شده و شکایت بسیاری از متقاضیان را برانگیخته است.

به گزارش «تابناک»، با اینکه به صورت سالانه و در قالب‌های رسمی نهاد‌های دولتی و اجرایی زیر نظر سازمان سنجش آموزش کشور اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌کنند، اما همسو با این آزمون رسمی، گروهی نیز با هدف برگزاری آزمون برای بخش خصوصی به برگزاری آزمون استخدامی به صورت سالانه اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آزمونی که از قرار معلوم دامنه گسترده‌ای دارد و طیف بسیار زیادی از مشاغل و فعالیت‌ها را در حوزه‌هایی نظیر بازاریابی و فروش، هنر، رسانه و آموزش، فناوری اطلاعات، مدیریت، مهندسی، سلامت، فنی اجرایی، حقوقی و... در بر می‌گیرد.

صرف نظر از اینکه یک شرکت مجری آزمون استخدامی چگونه می‌تواند توان و تخصص کافی به میزانی که بتواند در همه حوزه‌های فوق الذکر آزمون برگزار کند، به دست آورده باشد، دغدغه مهم این گزارش آزار و اذیت متقاضیان و ضعفی است که مدیران اجرایی این مجموعه در برگزاری آزمون از خود نشان داده اند.

صحبت از مشکلی است که اخیراً و همزمان با آغاز دوره برگزاری آزمون‌های آنلاین برای بسیاری از متقاضیان ثبت نام کننده در این آزمون ایجاد شده و آن‌ها علی رغم پرداخت هزینه و تکمیل همه فرم‌های اعلامی از شرکت در آزمون بازمانده اند و عملاً حقشان تضییع شده است.

گروهی از این افراد اعلام می‌کنند که اطلاع رسانی کافی، دقیق و رسمی نسبت به تاریخ و زمان برگزاری آزمون به آن‌ها نشده و به همین دلیل آن‌ها متوجه روز و ساعت برگزاری آزمون آنلاین نشده اند و از شرکت در آزمون محروم شده اند.

گروهی دیگر از متقاضیان نیز اعلام می‌کنند که علی رغم اطلاع یافتن از ساعت و زمان برگزاری آزمون، اما به واسطه اشکالات نرم افزاری سامانه اعلامی امکان ورود به سایت و شرکت در آزمون را نیافته اند.

مجموعه افرادی که می‌دانیم همگی حداقل ۱۰۰ هزار تومان و در صورت تمایل برای شرکت در گروه‌های آزمونی دیگر برای هر آزمون اضافی ۴۰ هزار تومان پرداخت کرده اند!

یکی از همین متقاضیان جویای کار در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من برای آزمون خصوصی ثبت نام کرده بودم. با توجه به پرداخت هزینه برای ثبت نام (۱۰۰ هزار تومان) و در اختیار قرار دادن طوماری از اطلاعات شخصی و پاسخگویی به حدود هزار سوال شخصیت شناسی، اما نحوه خبررسانی درباره روز و ساعت آزمون بسیار ضعیف بود و بنده نتوانستم در آزمون شرکت کنم.

این متقاضی آزمون بخش خصوصی همچنین ادامه داد: در  صفحه شخصی داوطلب اطلاعات و در اطلاعیه شماره ۹ که در واقع آخرین اطلاعیه نیز بود، روز آزمون و ساعت آن وجود نداشت و از طریق پیامک نیز ساعت و تاریخ برگزاری آزمون اطلاع رسانی نشد.

او ادامه داد:  بیشتر اخبار به وسیله اینستاگرام و تلگرام به اطلاع داوطلبین رسیده است که همانگونه که می‌دانید اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی منبع رسمی به شمار نمی‌روند و بنده به دلیل اینکه عضو صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نبودم از اطلاع دقیق در مورد آزمون علی رغم پرداخت هزینه و ثبت بسیاری از اطلاعات شخصی (هزار سوال) محروم شدم.

مستندات ارسالی متقاضی معترض به تابناک صحت گفته‌های وی را نشان می‌دهد. به این معنا که در پروفایل متقاضیان و ذیل اطلاعیه شماره ۹ توضیحات بسیار مختصری بدون اشاره به زمان دقیق آزمون گروه قید شده است، ولی در سایت اصلی و ذیل اطلاعیه شماره ۹ توضیحات دقیق آمده است. این یعنی داوطلب به تصور اینکه اطلاعیه شماره ۹ صفحه اصلی همان اطلاعیه شماره ۹ داخل پروفایلش بوده است، از باز کردن و خواندن آن صرف نظر کرده است.  

همانطور که اشاره شد بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از داوطلبان نیز علی رغم اطلاع از تاریخ و ساعت برگزاری آزمون به دلیل زیرساخت‌های فنی ضعیف امکان شرکت در آزمون آنلاین را نیافته اند که در کامنت‌های اعتراضی صفحه اینستاگرامی آزمون البته اگر تا زمان انتشار این گزارش حذف نشده باشند، اشاره شده است.

صرف نظر از مسئله مهمی که اینجا اشاره شد، مستند به گفته متقاضیان، در آزمون اخیر از ایشان هزار سوال شخصیت شناسی پرسیده شده است و در واقع پاسخ به این هزار سوال شرط حضور در آزمون آنلاین بوده است.

بر همین اساس این پرسش بزرگ پیش می‌آید که معنی طرح هزار سوال شخصی و کسب اطلاعات ده‌ها و چه بسا صد‌ها هزار جوان متقاضی کار در این حوزه‌ها توسط یک نهاد بخش خصوصی چه ضرورتی دارد؟  

آیا اینجا لازم نمی‌شود نهاد‌های نظارتی و مسئول به ماجرا ورود کنند و ضرورت و اهداف چنین اقدامی را به صورت دقیق بررسی کنند؟

اضافه بر موارد بالا نکته قابل تأمل دیگر اینکه این آزمون بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های رشته تحصیلی، سن متقاضیان و تعداد آزمون انتخابی، این شائبه را در ذهن ایجاد کرده است که مجریان آزمون بیش از اینکه در پی حل مشکل بیکاری جوانان باشند، در پی ایجاد یک امکان حداکثری برای ثبت نام متقاضیان و کسب درآمد بوده اند!

پرسش و ابهام‌های بزرگی که ذهن ما به عنوان خبرنگار را آزار می‌دهد چه برسد که به هزاران متقاضی که با هزار امید و آرزو در این آزمون شرکت کرده اند و مبالغ قابل تأملی نیز به حساب این مجموعه واریز کرده اند.

در پایان از همه داوطلبانی که امسال و نیز سال‌های گذشته در این آزمون شرکت کرده اند، می‌خواهیم نظرات مثبت و یا منفی خود را در قالب کامنت جهت اطلاع عموم زیر همین خبر قید کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس آزمون بخش خصوصی آزمون استخدامی متقاضیان کار بیکاری جوانان اربعین 1400 اعمال ماه صفر سازمان همکاری شانگهای محمدباقر ذوالقدر ابومحمد عسگرخانی هفته دفاع مقدس اطلاعیه شماره ۹ آزمون استخدامی برگزاری آزمون شرکت در آزمون هزار سوال بخش خصوصی ثبت نام علی رغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۵۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • آزمون استخدامی آموزش وپرورش استان در۴۵ حوزه امتحانی برگزار می شود
  • تغییر زمان برگزاری یک آزمون استخدامی
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان