Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- پایگاه تجمیع واکسیناسیون کرونا ویژه دانشجویان و دانشگاهیان شهر بیرجند راه‌اندازی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، علی‌رغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب وزارت بهداشت در چند هفته اخیر که توانسته حجم بالایی از افراد جامعه را در مقابل ویروس منحوس واکسینه کند این واقعیت همچنان پابرجا است که این روند فعلا در قطع زنجیره ابتلا اثرگذاری بالایی ندارد و تنها در صورت شکل‌گیری پیک ششم می‌تواند از میزان مرگ و میر و موارد بستری بیماران در مراکز درمانی کاسته و مدیریت شرایط را ساده‌تر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا کارشناسان تاکید می‌کنند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نکته‌ای تعیین کننده است تا با این مورد کم هزینه مانع از شکل‌گیری خوشه‌های جدید ابتلا در شرایط فعلی شناخته شود.

تزریق روزانه واکسن کرونا در خراسان جنوبی شکسته شد  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: تاکنون 288 هزار و 767 نفر دز اول واکسن کرونا و 161 هزار و 747 نفر نیز دز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به 450 هزار و 514 دز رسید.

کامبیز مهدی‌زاده با بیان اینکه افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند گفت: در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز نیست.

وی ادامه داد: 7 شهر بیرجند، طبس، نهبندان، فردوس، قاین، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی و 3 شهر درمیان، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارند.

وزیر بهداشت: محدودیت‌های کرونایی در 2 هفته آینده کاهش می‌یابد/ 50 درصد مردم واکسن زده‌اند وزارت بهداشت: صدور کارت واکسن دیجیتال رایگان است واکسن «برکت» به زودی وارد استان گیلان می‌شود

همچنین در مراسمی پایگاه تجمیع واکسیناسیون کرونا ویژه دانشجویان و دانشگاهیان شهر بیرجند با حضور فرماندهی ناجا استان خراسان جنوبی، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، ریاست مرکز بهداشت بیرجند و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد واحد بیرجند افتتاح شد.

امیرمهدی زنگویی مطلق رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند با قدردانی از همراهی جامعه دانشگاهی و یگان ویژه بیرجند در برنامه ملی واکسیناسیون کرونا گفت: با افتتاح پایگاه واکسیناسیون تجمیعی کرونا ویژه دانشجویان و دانشگاهیان بیرجند گام بزرگی در تسریع واکسیناسیون این گروه برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا ، از آن دسته از کسانی که تاکنون به هر دلیلی تزریق واکسیناسیون را انجام نداده اند، خواست تا به لحاظ اهمیت موضوع و ضرورت انجام این امر مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا نسبت به ثبت نام در سامانه salamat.gov.ir و مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون اقدام نمایند.

رئیس مرکز بهداشت بیرجند، همچنین با مخاطب قرار دادن عموم مردم در زمینه عدم توجه به شایعات موجود در سطح فضای مجازی افزود: پدیده واکسیناسیون عمومی مربوط به ویروس کرونا نیست و نظام سلامت سال‌هاست با واکسیناسیون کودکان در تلاش برای حذف و پیشگیری از بسیاری از ویروس‌های خطرناک دیگری همچون فلج اطفال، سرخک، سرخجه، اوریون، سیاه سرفه و غیره بوده است و انجام واکسیناسیون یکی از کارکردهای اصلی نظام سلامت کشور است.

زنگویی مطلق ترویج شایعات را از سوی عده ای از افراد که با اهدافی مغرضانه سعی در کم جلوه نشان دادن تلاش‌های مدافعان سلامت در کنترل این همه گیری دارند را پدیده‌ای شوم در امر واکسیناسیون اعلام کرد و افزود: این امر می تواند صدمات جبران ناپذیری را به سلامت عمومی جامعه در زمینه کنترل این همه گیری وارد آورد.

وی ضمن دعوت از مردم در زمینه دریافت مطالب صحیح علمی از مراکز معتبر ، وب سایت‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور بر ضرورت توجه به منبع هر خبر، سطح علمی زمینه شغلی و میزان اعتبار فرد بازگو کننده مطلب در بیان مطالب پزشکی تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت بیرجند همچنین از مادران باردار برای انجام واکسیناسیون کرونا خواست تا هرچه سریعتر نسبت انجام آن اقدام کنند چراکه جان فرزندشان در گرو سلامتی آنها است و در موارد شدید بیماری و بستری در بیمارستان تزریق برخی آمپول‌ها برای نجات مادر می‌تواند موجب سقط جنین و از دست رفتن نوزاد به ناچار شود.

زنگویی مطلق همچنین از راه اندازی آمبولانس واکسیناسیون سیار کرونا با همکاری یگان ویژه برای آن دسته از شهروندان که توانایی حضور در مراکز تجمیعی واکسیناسیون را ندارند خبر داد. 
 
 انتهای پیام/253/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا ویژه دانشجویان واکسیناسیون کرونا مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک