Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:26:25 GMT

تهران میزبان «شهر پرستاره» خواهد بود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۷۶۵۱۴

تهران میزبان «شهر پرستاره» خواهد بود

به گزارش روز سه شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور اظهارداشت: این ویژه برنامه‌ها با شعار «ما مقتدریم» و با دو رویکرد محتوایی افزایش آگاهی تاریخی مردم نسبت به دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است. 

وی گفت: «شهر پرستاره» شامل ۸۱ عنوان برنامه فرهنگی هنری است و در مجموع ۲هزار و ۳۹۲ اجرا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمیان‌پور با معرفی ویژه‌برنامه «چهل‌چراغ» افزود: این برنامه به برپایی شب خاطره در کنار ۲۶ مقبره شهدای گمنام در نقاط مختلف شهر تهران اختصاص دارد و تجلیل از خانواده شهدا و توزیع محصولات فرهنگی از بخش‌های آن است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: برنامه «مهرآیین» نیز با هدف تجلیل از ایثارگران در منازل ایشان و آسایشگاه‌های جانبازان برگزار می‌شود و به مناسبت هفته دفاع مقدس ۷۰ اجرا خواهد داشت.

وی اظهارداشت: همچنین بسته فعالیت جهادی «جهاد ادامه دارد» با هدف شناسایی و جلب مشارکت گروه‌های مردمی و جهادی برای کمک‌رسانی به نیازمندان در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور گفت: ویژه‌برنامه «خوانش پایدار» با مشارکت انتشارات دفاع مقدس در محل سالن اصلی پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود و شامل دو بخش نمایشنامه‌خوانی و گفت‌وگو با هنرمندان و صاحب‌نظران عرصه تئاتر دفاع مقدس و مقاومت است.

وی افزود: در این برنامه ۱۴ نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس توسط هنرمندان خوانش می‌شود و پادکست‌هایی از این اجراها تولید و منتشر خواهد شد. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: برنامه «راویان مقاومت» با اجرای ۴۵ نمایش خیابانی توسط هفت گروه در هفته دفاع مقدس در اماکن پرتردد شهر و ایستگاه‌های مترو پیش‌بینی شده است.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه تولید و انتشار محصولات فرهنگی هنری در فضای مجازی یکی از بخش‌های اصلی بسته‌ برنامه «شهر پرستاره» است، افزود: محصولات مجازی «شهر پرستاره» توسط فرهنگسراها تولید و منتشر خواهد شد و هر یک از مناطق و فرهنگسراهای خاص ۷۰ محصول فرهنگی با موضوع دفاع مقدس تولید می‌کنند. 

وی بیان کرد: قسمت تازه کمیک‌موشن «چهل سردار» نیز تولید و در فضای مجازی منتشر خواهد شد، کانون‌های تولید محتوای سازمان فرهنگی هنری هم به مناسبت هفته دفاع مقدس بسته برنامه مجازی «ملتِ شهادت» را با موضوع دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت تولید می‌کنند. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همچنین مسابقه «ایده‌های فرهنگی» به منظور جلب مشارکت مخاطبان و فعالان فرهنگی در ارائه ایده برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

فاطمیان‌پور افزود: پوئم‌سمفونی «اروند» با موضوع دفاع مقدس و نقش اروند در آن دوران با آهنگسازی امیرحسین سمیعی و بر اساس شعری از مصطفی محدثی خراسانی ساخته می‌شود، این اثر ارکسترال در چهار یا پنج موومان با همراهی گروه کُر تولید می‌شود و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، منطقه آزاد اروند و مرکز موسیقی صدا و سیما در آن مشارکت دارند.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «کتاب ماه» خبر داد و گفت: این مسابقه برای سه گروه سنی جوانان، نوجوانان و کودکان به ترتیب بر اساس کتاب‌های «ماه همراه بچه‌هاست»، «نخل‌های بی‌سر» و «عطر شیرین» برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: ویژه‌برنامه «جنگی که بود؛ راهی که هست» با سه نشست تخصصی با حضور پژوهشگران دفاع مقدس و حضور محدود مخاطبان جوان و نوجوان برگزار می‌شود و بخش‌هایی از این نشست‌ها که به بررسی لایه‌های پنهان دفاع مقدس می‌پردازد، از صداوسیما و فضای مجازی پخش خواهد شد.

فاطمیان‌پور با اشاره به برپایی نمایشگاه‌هایی به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: نمایشگاه «با ستاره‌ها» با ساخت ماکت و فضاسازی در محل فرهنگسرای بهمن، میزبان مخاطبان است و شهروندان می‌توانند به صورت خودرویی از این نمایشگاه بازدید کنند، سه برنامه استیج نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه فرهنگی دفاع مقدس و ادوات نظامی با عنوان «یاد یاران» با مشارکت سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در میدان امام حسین(ع) برپا می‌شود،باغ‌موزه قصر نیز با برگزاری نمایشگاه «دفاع مقدس» به مرور تاریخ جنگ و گرامی‌داشت شهدا و ایثارگران می‌پردازد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: نمایشگاه «ستارگان جاوید» در منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران برپا می‌شود و نگاه‌گذر «ایستاده چون سرو» نیز در قالب پنج طرح متفاوت با نمایش ۴۰۰ تابلو با موضوع دفاع مقدس در ایستگاه‌های متروی تهران پذیرای مخاطبان است.

فاطمیان‌پور گفت: دومین دوره مسابقه بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی «جام فتح» با موضوع بازی موبایلی «سرافرازان» برگزار می‌شود و جوایزی به برگزیدگان اهدا خواهد شد. 

وی افزود: در ویژه‌برنامه «سلام فرمانده» نیز فرماندهان جنگ شناسایی شده و با دعوت از دوستان و همرزمان ایشان، مراسم دیدار و خاطره‌گویی و تجلیل برگزار می‌شود، آیین رونمایی از کتاب دوجلدی «آهنگران» خاطرات و نوحه‌های حاج صادق آهنگران تألیف علی اکبری مزدآبادی با مشارکت انتشارات یا زهرا(س) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: سومین دوره ویژه‌برنامه «با این ستاره‌ها» نیز با مشارکت این سازمان و با روایتگری راویان دفاع مقدس و مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت به مدت سه شب در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) اجرا خواهد شد.

فاطمیان‌پور گفت: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، مدیریت فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه و فرهنگسراهای خاص بیش از ۷۰ برنامه محله‌ای-منطقه‌ای به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهند داشت.

برچسب‌ها شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هفته دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هفته دفاع مقدس شهرداری تهران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هفته دفاع مقدس معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مناسبت هفته دفاع مقدس موضوع دفاع مقدس برگزار می شود ویژه برنامه شهر پرستاره دفاع مقدس خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان