Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر سودان با بیان این که کودتای نافرجام امروز در این کشور به دنبال تضعیف انتقال دموکراتیک است، از ضرورت ایجاد اصلاحات در نهادهای امنیتی و نظامی سخن گفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر سودان در اولین واکنش خود به کودتای نافرجام در این کشور گفت که این کودتا تلاشی برای نابودی فرایند انتقال دموکراتیک بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او امروز سه شنبه طی سخنانی اظهار داشت که عناصری در داخل نهاد نظامی سودان و همچنین بیرون از این نهاد برای این کودتا برنامه ریزی کرده بودند.

نخست ویر دولت انتقالی سودان گفت که قبل از اجرای این کودتا تلاش‌هایی صورت گرفته بود تا وضعیت بی‌ثباتی به ویژه در شرق سودان ایجاد شود.

عبدالله حمدوک افزود: «تلاش برای کودتا نشان می‌دهد که اصلاح دستگاه‌های امنیتی و نظامی ضروری است.»

رسانه ها قبل از ظهر امروز از تلاش برای کودتا در سودان توسط افسران ارشد در پایتخت این کشور خبر دادند. دولت سودان مدعی شده است که از شب گذشته تلاش برای ایجاد کودتا در سودان را کشف و خود را برای مقابله با کودتاچیان آماده کرده بود. بر اساس ادعای خارطوم بیش از 60 مظنون به دست داشتن در این کودتا بازداشت شده است.

به رغم ادعای دولت سودان که در دست نظامیان است، برخی از نویسندگان در این کودتا و نحوه تعامل دولت سودان با آن تشکیک کرده‌اند.

«تاج السر عثمان» نوشت که حرف و حدیث‌ها درباره کودتای نافرجام در سودان و خنثی سازی آن به این سرعت، سوالاتی پیرامون صحت این حادثه مطرح می‌کند و اینکه آیا این تلاش (کودتای ساختگی) برای ساکت کردن سودانی‌ها در برابر شرایط وخیم بوده یا اینکه بهانه‌ای برای تصفیه حساب نهاد نظامی علیه طرف‌ دیگری بوده است.

کودتای نافرجام در سودان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان کودتای نافرجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۷۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشریه واشنگتن‌پست به نقل از یک مقام ارشد دولت ترکیه اعلام کرد که ترکیه به متحدان خود در ناتو گفته است که آنکارا از نامزدی «مارک روته» نخست وزیر هلند برای تصدی دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند.

این مقام ارشد دولت ترکیه که نخواست نامش فاش شود دراین‌باره افزود که آنکارا امروز دوشنبه این موضوع را به اطلاع دیپلمات های متحدان خود در ناتو رسانده است.

این تصمیم دولت ترکیه سه روز پس از سفر روته به ترکیه اتخاذ شد که هدف از سفرش جلب حمایت رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل کنونی ناتو و نخست وزیر سابق نروژ که از سال ۲۰۱۴ بالاترین مقام غیرنظامی ناتو را بر عهده داشت، به پایان دوره خود نزدیک می شود. پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، مأموریت او چندین بار تمدید شده است، زیرا ناتو به دنبال حفظ یک دست ثابت در راس آن بود.

کد خبر 6092320

دیگر خبرها

  • اولین واکنش وزیر کشور به ادعای بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی