Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از کتاب دوجلدی خاطرات «صادق آهنگران» که روز گذشته 29 شهریورماه در فرهنگسرای ارسباران برگزارشد، گفت: صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است.

می‌توان گفت امروز صادق آهنگران بخشی از حافظه تاریخی مانا و جاودان نسل فعلی و ایران عزیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدمهدی اسماعیلی دراین مراسم با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهارداشت: این روزها دل‌های خیل مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) برای زیارت اربعین پر می‌کشد و عده بی‌شماری دوست داشتند در مسیر عاشقی پیاده‌روی کنند. البته شرایط امسال به گونه‌ای رقم‌ خورد که بخشی ازعاشقان از پیاده‌روی اربعین بازماندند، مجموعه دولت تمام تلاش خود را انجام داد تا اتفاقات خوبی دراین راستا بیفتد، اما معذوراتی پیش آمد که این مهم رقم نخورد و امید است سال‌های آینده با تدابیر بیشتر سیل عاشقان بتوانند در این مسیر بی‌مانند گام بردارند و ازچشمه خروشان اربعین بهره ببرند چرا که همه داشته‌های ما از چشمه همیشه جوشان اربعین است.  او تأکید‌ کرد: انقلاب اسلامی فاطمیه‌الحدوث و حسینی البقاست، اربعین و عاشورا نیز سند تداوم انقلاب اسلامی و این‌ مسیر نورانی است و امیدواریم که بتوانیم تا ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج) این مسیر را ادامه بدهیم.  اسماعیلی با اشاره به سالگرد پیام امام راحل درعرصه هنر، یادآور شد: این پیام منشور فرهنگ و هنر درانقلاب اسلامی است، بنده همیشه تأسف می‌خورم وقتی این پیام را می‌خوانم و می‌بینم که جامعه فرهنگ و هنرما فاصله زیادی با این مطالبات دارد، در اصل از هنری که باید ر‌وایتگر دردهای مستضعفین و مطالبه‌گر از مستکبرین ‌باشد فاصله داریم. تا رسیدن به نقطه مدنظر راه زیادی در پیش است و امیدواریم حرکتی که در دولت ‌مردمی آغاز شده به این نقطه طلایی برسد.  او افزود: در آستانه دفاع مقدس هستیم و ۴۱سال از دفاع مقدس می‌گذرد، بنده در زمان دفاع مقدس کودک بودم و تمام صحنه‌های اعزام همسایگان و‌ همکلاسی‌های خود را به یاد دارم، در دوران تحصیل مقطع راهنمایی، شاید هفته‌ای نبود که از همکلاسی‌های ما به شهادت نرسند و ما با تأسف و حسرت در تشییع آنها حاضر شویم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد شخصیت «صادق آهنگران» گفت: حاج صادق برای همه ما عزیز است و در هیچ جایی از صحنه‌های ۴۰سال انقلاب غایب نبود، به خاطر دارم در زمان دفاع مقدس رادیو عراق آن زمان از ایشان با عنوان بلبل امام خمینی(ره) یاد می‌کرد، از این‌رو می‌توان گفت صادق آهنگران به تنهایی یک رسانه بی‌نظیر در دفاع مقدس بود یا به تعبیری میراث معنوی جنگ هشت ساله است.
اسماعیلی ابراز داشت: بعد از جنگ که فضای معنوی قدری تغییر کرد، با تیتراژی که آقای آهنگران در پیشواز برنامه روایت فتح خواند واقعاً فضای معنوی را به جامعه بازگرداند. همان زمان بنده دانشجو بودم و همراه با دوستان نوای ایشان را بارها پخش می‌کردیم و با آن اشک‌ها می‌ریختیم.
او خاطرنشان کرد: پس از این موسیقی که در فرم جدید روایت فتح، پخش شد حاج صادق آهنگران این فضا را ادامه داد، زیرا با ولایت پیوند خورده بود و عنصر ولایت همیشه نجات‌بخش است، همان‌طور که در صلوات شعبانیه می‌خوانیم کسانی که با اهل‌بیت(ع) و ولایت هستند و پیوسته حرکت می‌کنند اهل نجات خواهند بود. حاج صادق از آزمون‌های زیادی سربلند بیرون آمده است و مسیر نورانی خود را ادامه داده و نمود آن را در قصه مدافعان حرم و حاج قاسم عزیز می‌بینیم، به همین منظور امروز صادق آهنگران بخشی از حافظه تاریخی مانا و جاودان نسل فعلی و ایران عزیز است. حضور بنده در این جلسه برای تکریم این شخصیت عزیز است و اگرچه وی آرزوی فیض شهادت دارد اما امید است سایه ایشان همچنان مستدام باشد زیرا ما به این شخصیت‌ها نیاز داریم.
سیاست‌های دولت مردمی در عرصه فرهنگ روشن و فراگیر است
اما روز گذشته تودیع و معارفه معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برگزار شد. محمدمهدی اسماعیلی در مراسم معارفه معاون امور فرهنگی گفت: سیاست‌های دولت مردمی در عرصه فرهنگ روشن و فراگیر است و تمام تلاش ما به پیش بردن این سیاست‌هاست. از این‌رو در انتخاب همکاران و انتصاب مدیران جدید، شناخت کامل از ایشان و میزان توانایی آنان ملاک اصلی است. وی در ادامه گفت: انتصاب آقای محمود شالویی به عنوان مدیرکل حوزه وزارتی براساس همین رویکرد بود. ایشان برای همگان شناخته شده هستند و حدود 22 سال است که در این وزارتخانه در جایگاه‌های مختلف مشغول و از مدیران موفق بوده‌اند. حضور ایشان در جایگاه مدیرکل حوزه وزارتی مؤید این نکته است که در نظر دارم بیشتر از نیروهای داخلی مجموعه استفاده کنم و ایشان هم مقبولیت و هم شناخت خوبی از وزارتخانه دارد و می‌تواند در تصمیمات مدیریتی به ما کمک کند.
اسماعیلی در ادامه با قدردانی از تلاش های محسن جوادی معاون پیشین امور فرهنگی یادآور شد: ایشان از چهره‌های شاخص و برجسته علمی هستند و اخلاق حرفه‌ای ایشان باعث شده بود که وی یک شخصیت محبوب و دوست‌داشتنی نزد همه تلقی شود، ما تمایل داشتیم از ایشان بهره ببریم اما ایشان در همان ابتدای وزارت بنده درخواست شان این بود که با توجه به آغاز کار دانشگاه‌ها، مأموریت‌شان در وزارتخانه به پایان برسد و به دانشگاه بازگردند بعد از اعلام پایان مأموریت آقای جوادی تصمیم بر انتخاب آقای احمدوند شد که فردی شناخته شده در حوزه کتاب و نشر هستند، از 27 سال پیش با ایشان هم‌دانشگاهی بودم و تا به امروز دوستی ما قطع نشده و امید است حضور ایشان در این جایگاه سیاست‌های دولت مردمی را در این زمینه بخوبی پیش ببرد.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در صندوق اعتباری هنر هم شاهد حضور آقای پوراحمدی هستیم که پیش از این در استانداری اصفهان همکار بنده بودند و علاوه بر آن مدیرکل آموزش و پژوهش و فرمانداری خوانسار را هم برعهده داشته و نهایتاً در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در بخش فعالیت‌های اقتصادی مشغول بود، در همین جا از آقای سیدزاده هم که پیش از این زحمات زیادی را متحمل شدند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.
در بخش پایانی جلسه شورای معاونان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اسماعیلی به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به تاجیکستان اشاره و اظهار کرد: در سفر روزهای گذشته آیت‌الله دکتر رئیسی به تاجیکستان صحبت‌های مهمی در مورد حوزه فرهنگ و اشتراکات فرهنگی این دو کشور بیان شد. امیدواریم هرچه سریع‌تر فعالیت‌های فرهنگی و هنری دو کشور بیش از گذشته تداوم یابد.

شهدا   امامزاده‌های عشق هستند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برگزاری سه شنبه‌های تکریم این هفته در آیین تقدیر از خانواده شهید مدافع حرم مهدی قاضی خانی گفت: در ادامه سلسله برنامه‌های شکوه مادری یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می‌دارم و برگزاری این نشست را در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس هم به فال نیک می‌گیرم. محمدمهدی اسماعیلی با اشاره به اقدامات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: طرح سه‌شنبه‌های تکریم از جمله اقدامات خوب ستاد کانون‌های مساجد است و لازم می‌دانم از رسانه‌ها برای پوشش حداکثری این طرح تقدیر کنم.
او افزود: در قرآن کریم به طور مکرر بر جایگاه رفیع شهدا تأکید شده و همواره در قرآن آمده است که شهدا زنده هستند. ما هم بر اساس خاطراتی که از خانواده شهدا تاکنون شنیده و تجربه کرده‌ایم شهدا را زنده می‌دانیم و معتقدیم شهدا امامزاده‌های عشق هستند و مزار پاکشان محل نیایش و مناجات است. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در عین حال تصریح کرد: مزار شهدا محل رجوع و استجابت دعا است و ما این را از سوی آنها حس کرده‌ایم و همه ما با آنها خاطرات فراوانی داریم و عنایت خدا به آنها که به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند، بسیار است. اسماعیلی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم ادامه داد: شهیدان مدافع حرم نسبت به دیگر شهدا ویژگی برتری دارند به این دلیل که در دوران دفاع مقدس فضای عمومی حاکم بر کشور بر اساس ارزش‌های اول انقلاب بود ولی در دوره اخیر در ابتدای اعزام شهدای مدافع حرم بسیاری از آنها غریبانه به این مأموریت رفتند، ولی بتدریج با درایت و هوشمندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شرایط به گونه‌ای مهیا شد که آنها از مهجوریت خارج شدند. شهید قاضی خانی هم یکی از شهدای مدافع حرم است که از شغل شریف کارگری و زحمتکشی به درجه رفیع شهادت رسید. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: امروز به نگاه و دعای خیر شهدا محتاج هستیم و آرزومند شفاعت آنها هستیم شهدا بندگان مقرب خداوند هستند و شهادت افتخاری است که به این درجه رسیده‌اند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شهدای مدافع حرم انقلاب اسلامی صادق آهنگران دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۱۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست