Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-29@11:02:23 GMT

فرانسه: استرالیا خائن است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۲۳۱۸

فرانسه با انتشار سندی درباره قرارداد خرید زیردریایی، استرالیا را به خیانت متهم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  بر اساس این سند، استرالیا در روز لغو قرارداد خرید زیردریایی از فرانسه، از پیشرفت برنامه خرید و ادامه قرارداد ابراز رضایت کرده بود. فرانسه اعلام کرد استرالیا با وجود اعلام رضایت از قرارداد، خرید ۱۲ فروند زیردریایی به ارزش ۵۶ میلیارد یورو را یکجانبه لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در اعتراض به قرارداد امنیتی آمریکا، انگلیس و استرالیا نشست تجاری جدید خود را با آمریکا لغو کردند. اروپایی‌ها می‌گویند قرارداد آمریکا، انگلیس و استرالیا منجر به لغو قرارداد خرید زیردریایی‌های فرانسه شد. پیش از این، جوزف بورِل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود وزرای این اتحادیه به صورت شفاف همبستگی خود را با پاریس در برابر عدم وفاداری واشنگتن اعلام می‌کنند. پاریس نقش آمریکا در فسخ این قرارداد بزرگ را به «خنجر از پشت» تشبیه کرده است. برچسب ها: فرانسه ، استرالیا ، زیردریایی ، خیانت ، لغو قرارداد ، اتحادیه اروپا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فرانسه استرالیا زیردریایی خیانت لغو قرارداد اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۲۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند

به گزارش جام‌جم‌آنلاین، حامد عبدالحسینی قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس راجع به تظاهرات پرشور دانشجویان دانشگاه های سراسر دنیا، گفت: مدعیان حقوق بشر و آزادی بیان در کشورهای آمریکا و اروپا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند.
وی افزود: در روزهای گذشته در دانشگاه‌های معروف آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی دانشجویان زیادی دستگیر و سرکوب شدند.
عبدالحسینی ادامه داد: این دانشجویان تنها خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند و حق آن ها این برخورد وحشی گرانه نیست.
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند و باید از این قشر نیز حمایت جدی شود.
نهادهای بین المللی مقابل این سرکوب‌های وحشی گرانه بایستند
عضو شورای مرکزی اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان گفت: آمارهای اعلامی نشان می دهد تعداد دانشجویان دستگیر شده بسیار بالا بوده و دولت مردان آمریکایی از گسترش این اعتراضات در داخل و خارج آمریکا ابراز نگرانی می کنند. 
قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی گفت: از نهادهای بین المللی درخواست می کنیم مقابل این سرکوب های وحشی گرانه بایستد و اجازه ندهد دانشجویان صرفا به خاطر ابراز عقیده شان دستگیر شوند.

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • نظامیان آمریکا از سرکوب دانشجویان حامی فلسطین دست بکشند
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد