Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مراسم اختتامیه جشنواره استانی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ‌ساز استان فارس همزمان با هفته دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا برگزار شد.

سید مصطفی موسوی مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: جشنواره استانی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز به صورت متمرکز و به عنوان برنامه شاخص جایگزین راهیان نور دانشجویی توسط ناحیه بسیج دانشجویی فارس برگزار شد و علاوه بر این جشنواره برنامه‌های مختلفی به عنوان برنامه‌های فرهنگی جایگزین راهیان نور در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز را اتفاقی نو در عرصه هنری و فرهنگی دفاع مقدس برشمرد و افزود: این جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو سفر معنوی راهیان نور برنامه ریزی شده بود.

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز با هدف تلاش برای به حداقل رساندن فاصله هنرمندان متعهد با مخاطبان دانشگاهی از طریق فراخوان آثار هنری متناسب با دفاع مقدس، ایجاد مشارکت بیشتر هنرمندان دانشگاهی در خلق اثر هنری برای تداوم فرهنگ ایثار و شهادت، کشف استعداد‌های فرهنگی و هنری استان و شناسایی شهدای سطح استان به ویژه شهدای دانشجو، روایت هنرمندان از جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس برنامه ریزی برگزار شد.

موسوی ادامه داد: آیین افتتاحیه جشنواره در مرحله استانی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار و با فراخوان گسترده تبلیغاتی در سطح دانشگاه‌های استان و بستر فضای مجازی آغاز شد که دانشجویان، فارغ التحصیلان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها در سطح استان فارس می‌توانستند در این جشنواره در هر بخش بدون محدودیت در تعداد بخش و تعداد آثار شرکت کنند.

او با بیان اینکه جشنواره استانی دانشگاهیان تاریخ ساز به عنوان برنامه‌ی شاخص جایگزین راهیان نور برای نخستین بار بار برگزار شد تصریح کرد: بعد از داوری بخش‌های مختلف در سطح استانی آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره ملی دانشگاهیان تاریخ ساز جهت رقابت در سطح ملی ارسال می‌شود.

مدیر فرهنگسازی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه راهیان نور در آینه هنر شعار جشنواره استانی فرهنگی هنری دانشگاهیان تاریخ ساز بود اضافه کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شهدای دانشجوی جهان اسلام، نقش خانواده شهدای دانشجو در دفاع مقدس، جبهه بین المللی مقاومت و دانشگاه، بازآفرینی هنری وصایای شهدای دانشجو، بازشناسی مفاهیم هنری دفاع مقدس با مضمون جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، سیره شهدا و دانشگاه، وحدت مردمی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، راهیان نور و بازتاب جهانی، شهدای دانشجوی فرمانده و شهدای دانشجوی خواهر، رسالت‌های استان در بازشناسی و باز آفرینی نقش شهدای دانشجو، انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی و دانشگاه، بسیج دانشجویی و نقش آن در دوران دفاع مقدس از موضوعات این جشنواره بود.

موسوی با بیان اینکه جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز در هفت بخش هنری برگزار شد ادامه داد: هنر‌های تجسمی شامل (نقاشی، خوشنویسی، موشن گرافیک، طراحی پوستر، تایپوگرافی، تصویر سازی)، شعر (آزاد، سپید، کلاسیک)، ادبیات داستانی (رمان، دل نوشته، خاطره، داستان کوتاه)، فیلم کوتاه (داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، فیلمنامه)، تئاتر (تئاتر، تعزیه خوانی، نمایشنامه)، عکس (تک عکس، مجموعه عکس)، موسیقی (آوا‌ها و نواها) از بخش‌های این جشنواره بود.

او با بیان اینکه مهلت ارسال آثار تا ١٠ اردیبهشت ماه بود، گفت: تعداد ١٣٠ اثر فاخر هنری در هفت بخش جشنواره توسط تعداد ٩٠ نفر از شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در نهایت از ١٨ نفر به عنوان نفرات برتر تقدیر شدند.

در پایان این مراسم از نفرات برتر در بخش های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج دانشجویی فارس جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز جشنواره دانشگاهیان تاریخ ساز ناحیه بسیج دانشجویی جشنواره استانی شهدای دانشجو استان فارس راهیان نور برگزار شد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست‌ویکم امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران درباره روند برگزاری این آوردگاه فرهنگی اظهارکرد: جشنواره امام رضا(ع) بسیار مایه خوشبختی ماست. امسال دوستان، ابتکار چله رضوی را از اول ماه شوال تا ۱۱ ذی‌القعده گذاشتند که تولد امام رضا(ع) است.

اسماعیلی ادامه داد: به دوستان پیشنهاد دادم در سفر ترکمنستان از مرو هم حضور داشته باشند. در آنجا هم خیلی ابراز علاقه کردند که‌ در این بحث بین مشهد و مرو تعاملات بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: جشنواره فیلم رضوان که اولین جشنواره فیلم‌های دینی است به برکت جشنواره امام رضا (ع) امسال برگزار می‌شود و اتفاق‌های بسیار خوب دیگر نیز می‌افتد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در گرگان یک اجتماع چند هزار نفری با هم سرود می‌خواندند.

وی افزود: جشنواره، به روستاها و عشایر رفته است. این اتفاق مبارک و مایه عزت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور به‌ویژه در حوزه فرهنگ و هنر دینی خواهد بود که خود بارگاه نورانی علی ابن موسی الرضا(ع) یکی از بی‌نظیرترین جلوه‌های هنری کشور است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900341

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس