Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@02:04:28 GMT

واشنگتن چاره‌ای جز تجدید نظر در رویکردهای خود ندارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۳۷۱۶

واشنگتن چاره‌ای جز تجدید نظر در رویکردهای خود ندارد

وزیر امورخارجه با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گفتگوهای وین و برجام عنوان داشت: متأسفانه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای صادقانه برخورد نکرده و نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، امیرعبداللهیان در ملاقات با همتای سوئیسی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک ضمن اشاره به روابط پایدار و خوب میان دو کشور اظهار داشت: تمایل داریم روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و شاهد حضور گسترده شرکت‌های سوئیسی در پروژه‌های اقتصادی و توسعه‌ای ایران باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسترهای زیادی برای بسط روابط میان دو کشور وجود دارد.

بببنید: عکس/ دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه کرواسی در نیویورک

وزیر خارجه تاکید کرد: خوشبختانه چارجوب‌های خوبی برای تقویت مناسبات میان دو کشور وجود دارد. در همین راستا مناسب است بزودی کمیسیون مشترک اقتصادی را برگزار کنیم.

وزیر امورخارجه همچنین با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گفتگوهای وین و برجام عنوان داشت: متأسفانه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای صادقانه برخورد نکرده و نمی‌کنند. واشنگتن چاره‌ای ندارد مگر در رویکرد و رفتار خود کاملاً تجدید نظر کنند. ضروری است هم آمریکایی‌ها و هم طرف‌های اروپایی انعطاف لازم را نشان دهند تا مذاکرات آتی نتایج ملموس داشته باشد.

وزیر خارجه سوئیس نیز در این ملاقات ضمن مرور نتایج سفر قبلی خود به تهران، ابراز داشت: ما برای روابط با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم. در همین راستا و طی ماه‌های آینده دیدارهای مهمی میان همکاران ما در حوزه‌های مختلف در حال تنظیم است.

وزیر خارجه سوئیس در پایان این ملاقات با تاکید بر آمادگی برن برای گسترش همه جانبه روابط اظهار داشت: سوئیس مهیای هر نوع همکاری لازم برای استفاده بهتر و بیشتر از کانال مالی سوئیس برای تأمین کالاهای مورد نظر ایران است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان حسین امیرعبداللهیان واشنگتن سوئیس دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا

به گزارش خبرگزاری مهر، امروز شنبه (۸ اردیبهشت) مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی و ادواردو رودریگز داویلا وزیر حمل و نقل جمهوری کوبا با حضور هیأت همراه دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند که وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به برگزاری این نشست، گفت: امروز با وزیر حمل و نقل کوبا، راجع‌به موضوعات اصلی دریایی و هوایی مورد مذاکره قرار گرفت که طرف کوبایی در حوزه حمل و نقل ریلی با شرکت واگن پارس قراردادی در زمینه خرید قطعات و تعمیرات واگن‌های این کشور منعقد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به چندین درخواست وزیر حمل و نقل کوبا در حوزه حمل و نقل دریایی، گفت: طرف کوبایی برای صادرات محصولات و جابه‌جایی بارهای خود درخواست استفاده از ظرفیت بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که مورد موافقت قرار گرفت و مقرر شد از ظرفیت بنادر کشورمان بازدید داشته باشند.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این مذاکره مقرر شد، پیوند خواهر خواندگی میان دو بندر مهم کشورهای ایران و کوبا منعقد شود تا فعالین اقتصادی و شرکت‌های حمل و نقل دریایی کوبا بتوانند از تسهیلات بندری ایران بهره‌مند شوند؛ البته ظرفیت حمل و نقل دریایی دو کشور از طریق دریا و اقیانوس، در زمینه جابه‌جایی کالاهای کوبایی به مقاصد شمالی از طریق بنادر ایران فرصت بسیار خوبی خواهد بود.

بذرپاش با اشاره به درخواست‌های همتای کوبایی برای استفاده از ظرفیت مهندسی ایران در حوزه تعمیرات هواپیما، گفت: مقرر شد، نیازمندی‌های ایشان در این زمینه از طریق سفارت کوبا در تهران به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود.

کد خبر 6090293 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • وزیر صمت: حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازار‌های جهانی و فناوری
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد