Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@02:24:55 GMT

طرز تهیه ترشی سبزیجات؛ فوری و خوشمزه

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۴۲۰۱

طرز تهیه ترشی سبزیجات؛ فوری و خوشمزه

فراروـ ترشی‌ها ازجمله مخلفات خوشمزه‌ای هستند که در کنار وعده‌های غذایی سرو می‌شوند و تنوع بالایی دارند. فصل اصلی تهیه ترشی معمولا پاییز است؛ ولی برخی از ترشی‌ها هستند که می‌توان مواد مورد استفاده آن‌ها را در همه فصول سال تهیه کرد. ترشی سبزیجات یکی از انواع ترشی‌هاست که با پوره گوجه و مخلوطی از سبزیجات تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش فرارو؛ این ترشی را می‌توانید با هر نوع سبزیجاتی که در یخچال دارید، تهیه کنید. ترشی سبزیجات علاوه بر اینکه بسیار راحت تهیه می‌شود، برای استفاده نیازی به ماندن طولانی مدت و جا افتادن ندارد و بلافاصله بعد از تهیه آماده مصرف است. در ادامه این مطلب با آموزش این ترشی خوشمزه و بسیار آسان همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی سبزیجات بادمجان: ۳ عدد
هویج: ۴ عدد
لوبیا سبز خرد شده: ۲ لیوان
گوجه: ۱ کیلو
ساقه کرفس: ۲ عدد
کلم سفید خرد شده: ۲ لیوان
سرکه انگور: ۳ لیوان
نمک: ۱ قاشق غذاخوری سرپر
زردچوبه و فلفل: به میزان دلخواه
سیاه دانه: ا قاشق مرباخوری
سبزیجات معطر خشک (ریحون، نعنا، مرزه): از هرکدام ۱ قاشق غذاخوری نکات مربوط به مواد اولیه نکات مربوط به سرکه

  سرکه‌ها انواع گوناگونی دارند و بهترین نوع سرکه برای تهیه ترشی سرکه انگور است. رنگ سرکه انگور قرمز است و طعم ملایم‌تری نسبت به سرکه سفید دارد. نکات مربوط به سبزی خشک   سعی کنید سبزی خشک را از عطاری‌های معتبر و یا افرادی که به صورت خانگی و تمیز این سبزیجات را آماده می‌کنند، تهیه کنید. سبزی خشک اگر بیش از حد مانده یا خاک گرفته باشد، عطر و بوی اصلی‌اش را از دست می‌دهد و اگر آن را توی ترشی یا غذا بریزید، طعم و بو نخواهد داشت. به جای سبزی خشک می‌توانید از سبزی تازه هم برای تهیه این ترشی استفاده کنید که در این صورت باید صبر کنید سبزی بعد از شستشو کاملا خشک شود و بعد آن را خرد کنید. نکات مربوط به بادمجان   بادمجان از سبزیجات مورد علاقه ما ایرانی‌هاست که در بسیاری از غذا‌ها از آن استفاده می‌کنیم. بادمجان سرشار از ویتامین، کلسیم، فسفر، فیبر، پتاسیم، ضد سرطان و برای قلب هم بسیار مفید است. هنگام خرید بادمجان سعی کنید از بادمجان‌های چین اول استفاده کنید؛ چون بادمجان‌های چین دوم و سوم معمولاً پر تخم و تلخ هستند. برای تهیه بادمجان کبابی بهتر است از بادمجان‌های کشیده و گوشتی استفاده کنید. طرز تهیه ترشی سبزیجات ابتدا بادمجان، هویج و کرفس را خوب بشویید و خرد کنید؛ سپس روی یک پارچه تمیز بریزید تا آب آن‌ها کاملا خشک شود. کلم برگ و لوبیا سبز را هم پس از شستن و خشک شدن خرد کنید. گوجه‌ها را خوب بشویید و سپس به صورت درسته توی یک قابلمه آب جوش بریزید تا بپزد. وقتی روی پوست گوجه‌ها ترک خورد، آن‌ها را از آب بیرون بیاورید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس پوست گوجه‌ها را بکنید و با دستگاه مخلوط کن یا گوشت‌کوب آن‌ها را پوره کنید. در مرحله بعد سرکه انگور، نمک، فلفل، زردچوبه، سیاه دانه و سبزیجات خشک معطر را به پوره گوجه اضافه کنید و هم بزنید.     حالا همه سبزیجات خرد شده را که کاملا خشک شده‌اند، توی یک قابلمه بزرگ بریزید و مخلوط پوره گوجه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند. قابلمه را روی شعله اجاق گاز بگذارید تا ترشی جوش بیاید؛ سپس شعله اجاق را کم کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان بدهید تا سبزیجات با پوره گوجه بپزد. در این فاصله چند بار ترشی را هم بزنید. بعد از گذشت این مدت زمان اجاق را خاموش کنید و صبر کنید تا ترشی خنک شود و بعد توی شیشه‌های خشک و تمیز بریزید. بهتر است این ترشی را در یخچال نگهداری کنید. نکاتی که باید در تهیه انواع ترشی رعایت کنید ۱- ترشی را در ظرف شیشه‌ای بریزید. ظرفی که برای ترشی در نظر گرفته‌اید، باید کاملاً تمیز و خشک باشد. در غیر این صورت ترشی کپک می‌زند. در ظرف را هم محکم ببندید تا هوا نکشد. اگر هوا بکشد، ترشی خراب می‌شود.
۲- ترشی را حتماً در جای خنک به دور از نور خورشید و ترجیحاً در داخل یخچال نگهداری کنید.
۳- در ریختن ادویه ترشی و نمک زیاده‌روی نکنید. بعضی‌ها در تهیه ترشی به قدری ادویه را زیاد می‌ریزند که تمام مواد ترشی عطر و طعم اصلی خودشان را از دست می‌دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترشی سبزیجات ترشی قرمز انواع ترشی نکات مربوط ترشی سبزیجات سرکه انگور تهیه ترشی برای تهیه پوره گوجه سبزی خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • طرز تهیه اکبر جوجه با آب نمک به سبک رستورانی + راز خوشمزگی و نرم شدن گوشت جوجه
  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • یک شام خوشمزه و آسان برای علاقه‌مندان به بادمجان
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه