Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرید تابلو برق

خبرگزاری آریا- تابلو برق (switchgear ) نام یک سیستم الکترومکانیکی است که وظیفه اصلی آن کنترل، پایش و توزیع انرژی الکتریکی در یک مدار می باشد. از این دستگاه انواع مختلفی بسته به نیاز شما وجود دارد. خرید تابلو برق در ساده ترین حالت آن می تواند برای کنترل توزیع برق یک مجتمع مسکونی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین انواع پیچیده تر این وسیله یعنی تابلو برق فشار ضعیف و فشار متوسط در نیروگاه ها، پروژه های ساخت و ساز، صنایع تولیدی و میادین نفت و گاز استفاده می شود. در این مقاله سعی داریم تا مهمترین مواردی که باید قبل از سفارش ساخت تابلو برق صنعتی مدنظرتان قرار گیرد، با شما مطرح کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

اجزای سازنده تابلو برق صنعتی

در یک تابلوی برق صنعتی استاندارد، انواع مختلفی از تجهیزات و قطعات مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین به منظور دستیابی به حداکثر بازدهی، در هنگام خرید تابلو برق باید نوع کلیدها، فیوزها، سوییچ ها، چراغ ها، قطعات کنترل کننده و حفاظتی و غیره به صورت دقیق بین کارفرما و پیمانکار مشخص گردد. یکی از موارد بسیار مهم در خرید تابلو برق صنعتی توجه نمودن به برند و مدل تجهیزات به کار رفته در آن می باشد. شرکت های معتبر سازنده تابلو برق در ایران مانند آداک ، از برندهای معتبر و شناخته شده جهانی از جمله اشنایدر و ABB در مونتاژ محصولات خود استفاده می کنند. این کار سبب می شود که عمر دستگاه طولانی تر شده و کیفیت کار آن نیز تضمین شود. بنابراین در هنگام سفارش ساخت تابلو برق حتماً نوع و برند قطعات را از تولید کننده جویا شوید.

انواع تابلو برق صنعتی

قبل از سفارش خرید تابلو برق صنعتی لازم است که طی تماس با شرکت تولید کننده، جزئیات پروژه خود را با ایشان در میان بگذارید. به طور کلی، تابلوهای برق صنعتی به سه دسته زیر تقسیم می شوند.

تابلو برق فشار ضعیف (تابلو برق LV) تا 1000 ولتتابلو برق فشار متوسط (تابلو MV) تا سطح 36 کیلوولتتابلو برق فشار قوی (HV) بالای 36 کیلوولت

شایان ذکر است که معمولاً برای مصارف خانگی و بسیاری از صنایع کوچک و متوسط، از دو نوع اول این سیستم بیشتر استفاده می شود.

تابلو برق فشار ضعیف Low voltage switchgear

تابلو برق lv یا فشار ضعیف همانطور که بدان اشاره شد تا سطح ولتاژ 1000 ولت کاربرد دارد. از جمله انواع این دستگاه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

سیستم موتور کنترل سنتر MCCتابلو پاور کنترل سنتر PCCتابلو حفاظت و کنترلاصلاح ضریب قدرتکنترل اتوماسیون

معمولا تابلوهای برق صنعتی فشار ضعیف تا سطح جریان 7400 آمپر وجود دارند. در شکل زیر یک نمونه از این محصولات ساخت شرکت آداک به نمایش در آمده است:

تابلوبرق فشار متوسط Medium voltage switchgear

به منظور خرید تابلو برق با کاربردهای صنعتی، عمرانی، پتروشیمی، نفت و گاز و نیروگاهی و تولیدی در اکثر موارد از نوع تابلو برق فشار متوسط استفاده می شود. این دستگاه Medium Switchgear به دو صورت ثابت Fixed و کشویی Withdrawable وجود دارد. تحمل سطح ولتاژ نسبتاً بالا تا 36000 ولت از ویژگی های اصلی تابلو MV است. همچنین تابلو برق فشار متوسط می تواند به دو صورت AIS تابلو برق عایق هوا و تابلو برق GIS یا عایق گاز طراحی و ساخته شود. درباره تفاوت این دو تکنولوژی مقالات متنوعی در وبسایت آداک موجود است که می توانید به آن ها مراجعه فرمایید.

ساختار تابلو برق صنعتی

به صورت کلی تنوع زیادی در طراحی و ساخت تابلو برق وجود دارد. بسته به شرایط محل استفاده می توان موارد ذیل را برشمرد:

ساختار Metal Clad: با ساختار فلزی با بخش های مجزابدنه Metal Enclosed: دارای ساختار تمام فلزی بستهتابلو برق دیواری (روکار-توکار)تابلو ایستاده چند منظورهتابلو برق بیرونی و درونی 

در خرید تابلو برق باید به نوع بیرونی (outdoor) بودن یا درونی (Indoor) بودن آن توجه کرد. معمولاً مدل بیرونی به نحوی طراحی می شود که تحمل شرایط آب و هوایی نامساعد از جمله نفوذ آب و گرد و خاک را داشته باشد. همچنین نوع رنگ مورد استفاده نیز نسبت به تابلو برق درونی دارای تفاوت های مختلفی است.

تفاوت تابلو برق ثابت و کشویی

همانند تصویر زیر، تابلو برق فشار متوسط فیکس دارای ساختار ثابت است که قطعات و تجهیزات در یک محل داخل دستگاه قرار داده شده اند. در خرید تابلو برق ثابت باید توجه داشته باشید که به منظور تعمیر هر قطعه، لازم است که آن قطعه را از سیستم جدا نمود. بنابراین کار تعمیر و نگهداری تابلو برق را دشوار می کند. در عوض مدل کشویی با ساختار ماژولار امکان حرکت رفت و برگشت بخش های مجزا از هم را فراهم می کند. بدین ترتیب در صورت بروز آسیب در سیستم یا نیاز به بروز رسانی تجهیزات، این کار سریعتر و ساده تر انجام می شود.

چک لیست خرید تابلو برق صنعتی

برای اینکه بتوانید یک انتخاب ایده آل برای مجموعه تولیدی صنعتی یا پروژه های دیگر خود داشته باشید، می بایست از خدمات مشاوره کارشناسان شرکت طراح و سازنده تابلو برق صنعتی بهره مند شوید. در این خصوص، حتما چک لیستی که در ادامه مطرح می شود را مدنظر داشته باشید و آیتم های آن را با تولید کننده مورد بررسی قرار دهید:

ابتدا نوع تابلو را مشخص کنید (ایستاده، دیواری، روکار، توکار، جعبه ای و رک).میزان ولتاژ و جریان مورد نیاز واحد خود را مشخص کنید.جنس تابلو را تعیین کنید (فولاد، استیل، آلومنیوم و …).محل نصب تابلو را مشخص کنید (درونی –بیرونی).استاندارد به کار رفته در تامین حفاظت دستگاه را بپرسید.استاندارد عدم نفوذ آب و گرد و خاک را در نظر بگیرید.به فیکس یا کشویی بودن و ساختار ماژولار تابلو دقت کنید.نوع فرآیند رنگ کاری بدنه را از پیمانکار جویا شوید.به برند تجهیزات به کار رفته و قیمت آن توجه کنید.خرید تابلو برق را فقط از شرکت های معتبر و دارای ضمانت انجام دهید.دفترچه راهنمای فنی و کاتالوگ های عمومی را از تولید کننده بخواهید.درباره خدمات پس از فروش دستگاه سوال کنید.مدت زمان مورد نیاز برای طراحی و ساخت تابلو را مشخص کنید. ریسک خرید تابلو برق ارزان و بی کیفیت

فکر کنید که اگر صرفاً به خاطر قیمت پایین تر یک شرکت، در برابر میانگین قیمت اعلامی چندین تولید کننده، به آن شرکت یا کارگاه سفارش ساخت دهید و موارد بالا را کنترل نکنید چه اتفاقی رخ می دهد؟ باید بدانید که بسیار محتمل است که دستگاهی که خریداری کرده اید و یا تجهیزاتی که با آن کنترل می شوند، در معرض آسیب جدی قرار گیرند. زیرا تابلو برق صنعتی یک وسیله الکتریکی است. بنابراین ضروری است که در برابر نوسانات جریان و ولتاژ مقاومت نموده و روش های قطع جریان به وسیله تجهیزات پیشرفته برای موارد اضطراری در آن تعبیه شده باشد. در نتیجه در خرید تابلو برق علاوه بر قیمت، به اعتبار، شهرت و کیفیت محصولات ساخت آن شرکت تولید کننده نیز دقت ویژه داشته باشید.

برخی از آسیب های ناشی از بکارگیری سیستم نا ایمن برق شامل موارد ذیل می باشند:

بروز خطای سیستمی متعدداندازه گیری جریان و ولتاژ اشتباهآسیب به قطعات داخلی در نتیجه اضافه بارآسیب به سایر لوازمی که با تابلو برق کنترل می شونداحتمال بروز آتش سوزی در دستگاه قیمت خرید تابلو برق

مشابه بسیاری از موارد دیگر، قیمت نقش تعیین کننده ای در فرآیند انتخاب و خرید تابلو برق مناسب شما ایفا می کند. البته با توجه به حساسیت بالای این دستگاه و اهمیت محوری آن در تامین برق ایمن و پایدار، ضروری است که از شرکت هایی که قیمت های پایین تر از میانگین استعلامات قیمتی داده اند، دوری کنید. زیرا این کار ریسک خطرات جبران ناپذیری ناشی از استفاده از اجناس بی کیفیت و یا طراحی نادقیق به دنبال دارد. در عین حال، یک شرکت معتبر می تواند با اعلام استعلام قیمتی دقیق و همراه با جزئیات، خیال شما را از هر نظر در این خصوص راحت نماید. بنابراین، اعتبار و سابقه کاری و خوش نامی سازنده را کاملاً جدی بگیرید.

بهترین شرکت سازنده تابلو برق

خرید تابلو برق صنعتی باکیفیت می تواند به تجربه ای ارزشمند و جذاب تبدیل شود. بنابراین در صورتی که به ایمن بودن و کارایی تضمین شده دستگاهی که سفارش می دهید اهمیت می دهید، پیشنهاد ما به شما محصولات شرکت تابلو برق صنعتی آداک است. این شرکت با اخذ تاییدیه تایپ تست برای محصولات خود از آزمایشگاه های برتر جهان هرگونه نگرانی شما را از بابت ایمنی و کیفیت برطرف می کند. همچنین به واسطه سال ها تجربه گران بها و اجرای صدها پروژه موفق ملی و منطقه ای، آداک می تواند پروژه مدنظر شما را به نحو احسن در کمتر زمان ممکن به انجام برساند.

سفارش تابلو برق صنعتی

برای اطلاع از قیمت تابلو برق مورد نظر خود کافیست تا به کمک یکی از روش های ذیل با کارشناسان آداک تماس بگیرید تا در اسرع وقت از خدمات مشاوره تخصصی خرید تابلو برق صنعتی ایده آل خود بهره مند شوید:

دفتر مرکزی: کرج، عظیمیه. بلوار 45 متری کاج، پلاک 199، واحد 1 و 3

تلفن: 02634156000

ایمیل: info@adakbn-co.com

دفتر تهران (بازاریابی و فروش): بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان مخبری، پلاک 10 واحد 6

تلفن: 02144491255

ایمیل: sales@adakbn-co.com



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خرید تابلو برق صنعتی مشخص کنید تولید کننده داشته باشید ساخت تابلو فشار ضعیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • انواع اتصالات لوله داربستی و نکاتی که باید بدانید
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ببینید | اولین واکنش معاون ابراهیم رئیسی به خبر فشار دولت بر شرکت‌های اقتصاد دیجیتال
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی