Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@05:52:58 GMT

تصویب سند سیستم ارتباطات یکپارچه نیروهای مسلح همسود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۱۸۴۵۶۱

تصویب سند سیستم ارتباطات یکپارچه نیروهای مسلح همسود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مجلس سنای قزاقستان در جلسه امروز خود پیش نویس قانون «در مورد تصویب توافقنامه سیستم ارتباطات یکپارچه نیروهای مسلح جامعه همسود» را به تصویب رساند.

سند مذکور تبادل تمام انواع اطلاعات در سیستم مدیریت نیروهای مسلح کشورهای مستقل مشترک المنافع را فراهم می‌کند.

بنابر سخنان «تیمور داندیبایف» معاون وزیر دفاع قزاقستان، این موافقت نامه ایجاد سیستم ارتباطی یکپارچه مشترک نیروهای مسلح را که وظایف اصلی آن از ارائه خدمات ارتباطی و تبادل انواع اطلاعات در سیستم کنترل نیروهای مسلح و بین نیروهای مسلح کشورهای طرف قرارداد را تضمین و  عملکرد سیستم‌های یکپارچه تعامل در حوزه نظامی را پیش بینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد به منظور تضمین عملکرد سیستم یکپارچه مشترک ارتباطات طرفین می‌توانند از منابع شبکه‌های ارتباطی نیروهای مسلح کشورهای طرف قرارداد استفاده کنند. همه این موارد کارایی رزمی نیروهای مسلح کشورهای همسود را افزایش می‌دهد.

وی هدف این توافقنامه را تضمین قابلیت تعویض و ادغام پذیری سیستم ارتباطی عنوان کرد و گفت: در این شرایط، طرف روسی متعهد می‌شود که وسایل ارتباطی فنی را در اختیار ما قرار دهد.

این مقام قزاق ادامه داد: البته این بدان معنا نیست که می‌تواند بر سیستم ارتباطی موجود و مدیریت نیروهای مسلح تاثیر می‌گذارد. ما در سیستم نیروهای مسلح خود سیستم ارتباطی باز و بسته‌ای را داریم که به طور مستقل بین خود عمل می‌کند و این امر به نوعی بر عملکرد آن تاثیر نمی‌گذارد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قزاقستان همسود نیروهای مسلح کشورهای سیستم ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز سه شنبه از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

به گزارش المسییره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای مسلح یمن دو ناوشکن آمریکایی را در آب‌های دریای سرخ با پهپاد هدف قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد در عملیاتی دیگر، با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی (MSC ORION) در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب مقابل ایران
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • پمپ هیدرولیک
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات