Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دستور داد پرداخت مطالبات معوقه از جمله حق‌الزحمه معلمان را در دستورکار قرار دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و با تاکید بر ضرورت رسیدگی و حل مشکلات فرهنگیان، به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دستور داد پرداخت مطالبات معوقه از جمله حق‌الزحمه معلمان را در دستورکار قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی: به وعده‌های دولت آمریکا اطمینان نداریم/ آزادی در کوله‌پشتی‌های سربازان بیگانه جای نمی‌گیردآیت‌الله رئیسی: مقدس‌بودن نظام ما به‌علت مبتنی بودن بر دین است/ راه شهدا امتداد عاشورا استرئیسی:‌ برخی واردات واکسن را متوقف بر پذیرش FATF کرده بودند/ توجه ما صرفاً به غرب نیست

وی در ادامه بر ضرورت بازگشایی مدارس تاکید کرد و گفت: فعلا به خاطر شرایط کرونایی، مدارس به صورت مجازی و در برخی مناطق به صورت ترکیبی از مجازی و حضوری، فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا به مرور با بهتر شدن شرایط، شاهد آموزش حضوری در مدارس کشور باشیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و مدیران مدارس باید برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی  براساس شرایط شهرها و استان‌های کشور از نظر بیماری و شمار دانش‌آموزان در کلاس ها برای حضوری و یا غیرحضوری بودن کلاس‌ها داشته باشند و آن را با دقت اجرا کنند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه تمهیدات درباره بازگشایی مدارس با توجه به واکسیناسیون معلمان و دانش‌آموزان اتخاذ شده است، اظهار داشت: جای نگرانی نیست، واکسیناسیون انجام شده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس و مراکز آموزشی می‌توان سال تحصیلی جدید را آغاز کرد.

 وی با بیان اینکه تردیدی نداریم فعالیت آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها باید در زمان خودش آغاز شود، تاکید کرد: آموزش اعم از مجازی، حضوری یا ترکیبی باید مدیریت شده باشد. اگر در جایی امکان آغاز آموزش از اول مهر به شکل حضوری نیست، این نباید تا آخر سال تحصیلی ادامه یابد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آموزش مجازی باید در نهایت به مدت 15 روز تا یک ماه باشد و بعد از یک ماه  به آموزش حضوری و یا ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی تبدیل شود و حتماً باید آموزش حضوری را در کنار آموزش مجازی داشته باشیم.

رئیسی همچنین بر ضرورت انتخاب یک سخنگو برای آموزش و پرورش برای اظهارنظر و اطلاع‌رسانی دقیق و واحد تاکید کرد.

وی همچنین در ادامه درباره موضوع رتبه‌بندی معلمان که در مجلس شورای اسلامی درحال رسیدگی است، با تاکید بر ضرورت انجام یک کار دقیق و کارشناسی در این زمینه با همراهی مجلس و دولت، گفت: متأسفانه در طرح رتبه‌بندی معلمان، آنچه در وهله اول به اذهان تداعی می‌شود، بحث مالی و پرداخت‌ها است، درحالی که مباحث مالی فقط یک بخش از طرح رتبه‌بندی است و این طرح اساسا برای ارتقای جایگاه معلمی و هویت، منزلت و جایگاه معلم و البته معیشت معلم است.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی در کشور، بر تامین اعتبارات لازم از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای پرداخت خسارات خشکسالی به کشاورزان و باغداران تاکید کرد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم تکریم و توجه جدی به ارباب رجوع، اظهار داشت: وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی حتما کسانی را برای بررسی اینکه در زیر مجموعه خودشان با ارباب رجوع چگونه رفتار می‌شود و چگونه مشکل آنها حل می‌شود، تعیین کنند.

وی ادامه داد: وزرا و روسای دستگاه‌ها شخصا این موضوع را پیگیری کنند تا از حال ارباب رجوع مطلع شوند. بازرسانی را بگذارید که ببینند با کسانی که به دستگاه‌های دولتی مراجعه می‌کنند، چگونه برخورد می‌شود.

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر لزوم شایسته‌گزینی در انتصاب‌ها اظهار داشت: خیلی مهم است که مردم ببینند آیا آن شاخص‌هایی که در دولت تعیین شده در انتصاب‌ها لحاظ می‌شود یا خیر. مردم و جوانان، در فضای حقیقی و مجازی نظاره‌گر هستند تا ببینند کسانی که انتخاب می‌شوند با این شاخص‌ها همخوانی دارند یا نه؟ آنجایی که همخوانی دارد مورد استقبال قرار می‌گیرد و آنجاهایی که احیانا مورد سوال هست، طبیعتا ابهام ایجاد می‌شود.

رئیسی تصریح کرد: تاکید دارم حتما از بازنشستگان استفاده نشود، چون خلاف قانون است. نص صریح قانون است که نباید از بازنشسته استفاده شود. در مواقعی هم که یک ضرورت جدی اقتضا می‌کند، باید مورد اضطراری را به صورت اضطراری حل کنیم، و نه اینکه دائمی شود.

وی تاکید کرد: مسئولان دولتی باید به قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی پایبند باشند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نکته بعدی این است که باید سطح سنی مدیران را پایین بیاوریم. هر چه از جوان‌ترها استفاده شود و به آنها میدان داده شود، مناسب‌تر است. دوستان گاهی به همسن و سال‌‌ها و رفقای خود و کسانی که مدتی با آنها کار کرده‌اند، بیشتر اعتماد دارند، اما باید نگاه را به سطحی آورد که افراد ولو ممکن است همکلاس، همراه و همکار ما نبوده باشند، اما در یک سطح قابل‌ قبولی هستند و جوان هم هستند، پس می‌شود به آنها اعتماد و با آنها همکاری کرد. این نگاه، نگاهِ مقام معظم رهبری هم هست، دوستان هم توجه کنند که انشاءالله عملا جریان مدیریت را در کشور جوان کنیم. ضمن اینکه ممکن است کسانی باشند که اینها بتوانند آینده کشور را در بخش‌های مختلف با تجربیاتی که دارند، اداره کنند.

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام گرامیداشت دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت، شجاعت، شهامت، ایستادگی، توکل و ایمان و همه مظاهر عالی است. دفاع مقدس یک تابلوی نورانی است که رزمندگان و مجاهدان ما ترسیم کردند و برای همیشه پیش روی همه ماست. همواره باید به این تابلو توجه کنیم و بدانیم که آنچه پیروزی ما را رقم زد، حرکت جهادی رزمندگان بود و امروز هم اگر بخواهیم از مشکلات عبور کنیم، لازمه آن حرکت جهادی است.

وی تاکید کرد: هر چه از زمان آغاز فعالیت دولت می‌گذرد بیشتر به این مساله ایمان پیدا می‌کنم که مشکلات کشور در درون قابل حل است و بیشتر به توانایی‌ها و داشته‌های کشور باور پیدا می‌کنم. هر چه زمان می‌گذرد بیشتر به این سخن بلند رهبری ایمان پیدا می‌کنم که فرمودند ما مشکلی نداریم که به دست توانای مردان و زنان این کشور قابل حل نباشد. لذا از همکارانم می‌خواهم تلاش خود را مضاعف کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جلسات هیئت دولت دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی جلسات هیئت دولت دولت سیزدهم آیت الله سیدابراهیم رئیسی آموزش حضوری برنامه ریزی رئیس جمهور دستگاه ها بر ضرورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جمعه پایگاه مردمی است

حجت السلام والمسلمین محمدعلی نکونام امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: مسئله شعار سال نشان از حضور مردم در عرصه‌های مختلف دارد، اما گاهی گلایه‌هایی در مورد مطرح نکردن مطالبات مردم مطرح می‌شود که باید شورا‌ها واقعیات را مطرح کنند، همچنین مسئولان نسبت به شورا‌ها عنایت لازم را داشته باشند تا با همدلی و همکاری مشکلات مردم رفع شود.

وی با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری، افزود: شهید مطهری الگوی تمام عیار، شخصیتی جامع، موثر و مفید برای جامعه به ویژه فرهنگیان است، امروز فرهنگیان با انگیزه در صحنه حاضرند، اما ضرورت‌ها بیش از پیش است.

بیشتر بخوانید

مطالبات مردمی روی میز بررسی

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تربیت نسل جوان و نوجوان، جهت‌دهی فکری، اخلاقی، علمی و ایمانی آن‌ها کاری است که عمده آن در آموزش و پرورش و به دست معلمان شکل می‌گیرد که باید انگیزه لازم در معلمان ایجاد شود کما اینکه خلاء‌هایی وجود دارد که باید رفع شوند، بنابراین معلمان باید با انگیزه کافی تربیت نسل جوان و نوجوان را مفید و کارا انجام دهند.

نکونام با بیان اینکه نماز جمعه پایگاه مردمی است، ادامه داد: سخن اصلی در این پایگاه‌ها سخن مردم است، مواضع امام جمعه از مواضع رهبری اخذ می‌شود و باید خط مشی رهبری دنبال شود، در مواضع مقام معظم رهبری مطالبات مردم بیان می‌شود به گونه‌ای که ائمه جمعه باید حرف دل مردم را بیان کنند و باید اجازه دهند با رعایت موازین، اخلاق و حفظ حریم و حرمت مسئولان مطالبات بیان شود و با سعه صدر پیگیر و شنوای مطالبات مردم باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نماز جمعه پایگاه مردمی است
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران