Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم «قهرمان» بر اساس پیش بینی هالییود ریپورتر در شاخه‌های بهترین فیلم، کارگردانی، فیلمنامه و بهترین فیلم بین‌الملل، از شانس‌های اصلی کسب نامزدی در جوایز اسکار است.

به گزارش ایسنا، «اسکات فینبرگ» منتقد هالیوود ریپورتر، در اولین پیش‌بینی خود از اسکار ۲۰۲۲، «قهرمان» اصغر فرهادی را در چهار رشته به عنوان شانس  نامزدی دریافت جایزه اسکار معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این مطلب، «قهرمان» را در رشته‌های بهترین فیلم (در جایگاه سوم پس از دو فیلم ریچارد پادشاه و بلفاست)، بهترین کارگردانی (در جایگاه اول)، بهترین فیلمنامه (در جایگاه دوم پس از فیلم بلفاست) و بهترین فیلم بین‌المللی (در جایگاه اول) جزو احتمال‌های نامزدی جایزه اسکار قرار داده است.

همچنین امیر جدیدی برای بازی در این فیلم، در گروه سوم شانس‌های کسب نامزدی در شاخه بهترین بازیگر نقش اول مرد در کنار «فیلیپو اسکاتی» (دست خدا)، «آنتونی راموس» (در ارتفاعات)، «تیم راث»(جزیره برگمان) و «وینستون دوک» (۹ روز) معرفی شده است.

در شاخه بهترین فیلم علاوه بر «قهرمان»، «پادشاه ریچارد»، «بلفاست»، «قدرت سگ»، «تل ماسه»، «C’mon, Cmon»، «کودا»، «اسپنسر»، «دختر گمشده» و «سیرانو» به عنوان پیشتازان شاخه بهترین فیلم جایزه اسکار معرفی شده‌اند و در شاخه بهترین کارگردانی نیز فرهادی در کنار «کنت برانا» (بلفاست)، «جین کمپیون» (قدرت سگ)، «دنیس ویلنوو» (تل ماسه) و «پادشاه ریچارد» (رینالدو مارکوس گرین) پیشتاز کسب نامزدی اسکار هستند. در صورت نامزد شدن «قهرمان» این نخستین باری است که سینمای ایران موفق به کسب نامزدی در شاخه بهترین فیلم و کارگردانی خواهد شد.

«کنت برانا» (بلفاست)، «زاش بالین» (پادشاه ریچارد)، «مایک میلز» (C’mon, Cmon) و «شین بیکر» (موشک سرخ) نیز در کنار اصغر فرهادی نیز شانس‌های اصلی شاخه بهترین فیلمنامه اصلی معرفی شده‌اند.

همچنین بر اساس این پیش بینی، رقبای اصلی «قهرمان» در شاخه بهترین فیلم بین‌الملی سال (فیلم غیرانگلیسی زبان)، فیلم‌های «کوپه شماره ۶» (فنلاند)، «تیتان» (فرانسه)، «بدترین آدنم دنیا» (نروژ) و «دست خدا» (ایتالیا) هستند.

 کمپانی پخش آمازون، «قهرمان» را از هفتم ژانویه ۲۰۲۲ در سینماهای آمریکا اکران خواهد کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شاخه بهترین فیلم شاخه بهترین کسب نامزدی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»

دریافت 16 MB دریافت 36 MB

حسین الهام کارگردان مجموعه مستند «پشت صحنه» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که این مستند یک مجموعه ۱۳ قسمتی است و به موضوعات مختلف در حوزه سینما می‌پردازد، در رابطه با انتخاب سوژه و موضوع این مستند گفت: نگاه به سینما در کشور ما نگاه منحصر به هنر و حواشی آن است و نگاه جدی از منظر علوم انسانی و بررسی مسایل و پدیده های سینما نسبت به سینمای ایران و جهان وجود ندارد؛ نگاه به سینما و حتی فیلم های غربی در کشور ما از جنس سرگرمی است و در محافل آکادمیک ما نیز همین نگاه جریان دارد.، این در حالی است که در هالیوود تخصص های مختلف نظیر روانشناسی، سیاستگذاری، علوم سیاسی و امنیت ملی سراغ سینما می‌روند و به سینما به صورت جدی توجه دارند.

این کارگردان با اشاره به این‌که در مجموعه «پشت صحنه» تلاش شده یک قدم به سمت این نگاه برداشته شود، گفت: گفتمان تحلیل فرامتنی سینما در ایران یک گفتمان سیاست زده است و ما سعی کردیم سیاست زدگی آن را کم کرده و نگاه اجتماعی، سیاسی، تاریخی و فرهنگی به آن داشته باشیم که در فصل اول این مستند، هالیوود را از نقطه اول پیدایش تا حوادث اخیر مورد بررسی و جریانشناسی قرار دادیم.

وی افزود: سراغ مسایل مختلف هالیوود نظیر نژادپرستی و سیاه پوستان، بومیان آمریکا و سرخپوستان، سانسور و حقوق مخاطب، پیدایش هالیوود و مسایل حقوقی آن، مسابقه فضایی در دوران جنگ سرد، ابرقهرمان‌ها و هویت اجتماعی، استعمار و شهرت رفتیم و نسبت هالیوود با این مسایل را بررسی کردیم. همچنین مساله فلسطین به عنوان بزرگترین تراژدی قرن و نسبت سینما با آن را بررسی کردیم.

این مستندساز در رابطه با قسمت «آن ها وجود دارند» با موضوع فلسطین، گفت: این قسمت با عنوان «آن‌ها وجود دارند» برگرفته و اقتباسی از مستند دیگری ساخته مصطفی ابوعلی با نام «آن ها وجود ندارند» است که در رابطه با رنج آوارگان فلسطینی ساخته شده است و عنوان «آن ها وجود ندارند» جمله منتسب به گولدا مئیر (گولدا مایر) نخست وزیر اسراییل است که معتقد بود اساسا ملت فلسطین وجود ندارد و ما هم در این مستند از عنوان مستند ابوعلی اقتباس کردیم و گفتیم ملتی که انکار شود در سینما و واقعیت جلوه و بروز دارد.

وی عنوان کرد: در این قسمت نگاه هالیوود به مساله فلسطین و کنشگران آن، که به تولید اثر هنری یا دفاع از فلسطین پرداخته اند در کنار خودِ مساله فلسطین به عنوان یک سینمای مستقل و مردمی مورد بررسی قرار گرفته است. جریان سینمای مستقل فلسطین ذیل موسسه ای به نام موسسه «سینما فلسطین» شکل گرفت و به ثبت تاریخ و فیلم های مستند روی آورد و در جریان کوچ اجباری فلسطینیان از سرزمین خود این دسته فیلمسازان مجبور به استقرار در کشورهای دیگر شدند اما همچنان جریان سینمای فلسطین را زنده نگه داشتند واین موارد به یک آرشیو و گنجینه عظیمی از عکس ها و رنج‌های مردم فلسطین تبدیل شد اما همان طور که در مستند اشاره شده است این گنجینه در جریان حمله اسراییل به جنوب لبنان گم شده و سرنوشت آن مشخص نیست و نشانه هایی وجود دارد که این گنجینه توسط اسراییل دزدیده شده است.

الهام در رابطه با چالش های تولید این مستند با اشاره به این‌که مستند آرشیوی در ایران محترم نیست، عنوان کرد: برعکس تمام رسانه های دنیا که در آن‌ها آرشیو گنجینه ذی قیمتی محسوب می‌شود چون مستند آرشیوی به‌واسطه آن که از دل آرشیو های موجود داستان و روایت خلق می‌ کند کار سخت تری در نگارش متن، تدوین و کارگردانی دارد در حالی که در ایران تصور می‌شود تولید مستند آرشیوی کار راحتی است و این نگاه منجر به کم لطفی نسبت به اینگونه مستند شده است.

وی ضمن اشاره به این‌که آرشیو ها راحت در اختیار مستندسازان قرار نمی‌گیرد، ادامه داد: ما در مورد غرب و هالیوود کار می سازیم و پیدا کردن آرشیو در این رابطه کار سختی است. همچنین تولید روایت جدید و برجسته کردن نقاطی که در روایت غربی مغفول مانده است مورد توجه ما بود تا یک روایت هنرمندانه، صحیح و متقن داشته باشیم.

کارگردان مستند «پشت صحنه» با مرور این‌که برای ۱۳ قسمت، یک سال پژوهش در منابع خارجی انجام شده است، مطرح کرد: پژوهش این کار از این منظر قابل توجه است که موضوعات گسترده و متنوع بود و هر یک از این موضوعات به پژوهش جداگانه و روایت مختص خود نیاز داشت. علی رغم لذت پیدا کردن موضوعات و فهم بیشتر، این موضوع منجر به طولانی شدن کار می‌شد و از این جهت پژوهش این مستند یک‌سال زمان برد.

وی افزود: می‌خواستیم کار ما یک‌بار مصرف یا جهت‌دار نباشد و در عین داستان گویی، مستند باشد و ریشه های مساله را بررسی کند. سعی کردیم ماجرا را از دل هالیوود بررسی و ریشه یابی کنیم؛ در ابتدای سال ۱۴۰۰ پژوهش و متن آغاز شد و ابتدای ۱۴۰۱ تولید را آغاز کردیم و در انتهای سال ۱۴۰۱ تولید پایان یافت. بعضا برای پیدا کردن یک آرشیو مناسب باکیفیت خودم ۴۰ روز وقت می‌گذاشتم.

الهام در پایان صحبت هایش، گفت: موضوعات سینمای شرق، سینمای عرب، سینمای هند احصا شده است و امکان ادامه دادن این مجموعه وجود دارد.

سایر عوامل این مجموعه مستند ۱۳ قسمتی عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: حسـین الـهـام، پژوهش و نگارش متن: علی نیکجو، سعید شیرخانی، محمدمهدی اباذری، تدوین و صداگذاری: امیر شابـهاری، محمدحسین علیزده، حسین الهام، گروه موشن‌گرافیک: محمدامین ابراهیمی، علیرضا طیبی، علی امیری، سید علی‌اصغر حقدوست، الهام مصطفوی نیا، آرشیو و تصویریابی: نیما حامی، حمید اسلامی، محمد نمازی، مشاور پروژه: علیرضـا خوشکام، بازنویسی متن: حسین الهام، راوی: حمید محمدی، تیتراژ: محمدمهدی محمدی، موسیقی تیتراژ: محمد معصومی، مجری طرح: گروه فرهنگی رسانه‌ای راوین.

کد خبر 6087916

دیگر خبرها

  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • آقای گل پرسپولیس و پیش‌بینی جالب تیم قهرمان!
  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی تولید شد
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز تبرئه شد
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • کلوپ: ناامیدی بی‌سابقه‌ای را تجربه کردم؛ با آن بازی برابر اورتون نباید هم قهرمان شویم
  • نگاه به سینما جدی نیست/ بررسی پیدایش هالیوود در مستند «پشت صحنه»