Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسپرز روزهای خوبی را سپری نمی کند؛ نونو اسپریتوی پرتغالی می داند که باید خیلی زود، اوضاع تیمش را رو به راه کند

پس از سه پیروزی یک بر صفر و رسیدن به صدر جدول، تاتنهام در دو بازی بعدی خود در لیگ برتر انگلیس با نتیجه 3-0 شکست خورد و عملکردهایی ضعیف داشت تا آن ها خیلی زود از بالای جدول، به زیر کشیده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، حاصل کار تاتنهام در سه دیدارش در لیگ کنفرانس اروپا، یک برد، یک تساوی و یک شکست بوده و این در حالی است که غیر از آاس رم، به جرات می توان گفت سطح بازیکنان تمام تیم های آن بسیار پایین تر از تاتنهام است. تاتنهام در بازی هایی هم که پیروز شد، عملکردی جذاب و قاطعانه نداشت که این مسئله، اعتراض هواداران تاتنهام را در پی داشته است.

تیم نونو عاجز از موقعیت سازی؛ هری کین پایین تر از ماتیپ!

در واقع هواداران تاتنهام دوست داشتند تیم نونو اسپیریتو فوتبال جذاب تر و تهاجمی تری ارائه دهد و این سرمربی پرتغالی خودش واقف است که تیمش، مشکلات مهمی دارد اما از توجیه هایی چون بازی های ملی، هماهنگ نبودن بازیکنان و غیبت بخش مهمی از آن ها استفاده کرده است. در زمینه حمله، هری کین تا این جای فصل، اصلا نتوانسته گلی به ثمر برساند و در چهار دیداری که برای تاتنهام در لیگ برتر به میدان رفته، فقط 10 لمس توپ در محوطه جریمه حریف داشته است. برای این که بیشتر متوجه ابعاد این فاجعه شوید، باید گفت جوئل ماتیپ مدافع مرکزی لیورپول و مارکوس آلونسو وینگ بک چپ چلسی، لمس توپ بیشتری نسبت به کین در محوطه جریمه حریف داشته اند. درست است که کین بابت گل نزدن و فرم نه چندان آماده اش مورد انتقاد قرار می گیرد اما اصلا توپی به او در نزدیکی دروازه حریف نمی رسد. این در حالی است که نونو می گوید دوست دارد شش یا هفت بازیکن از تیمش را در محوطه جریمه حریف ببیند!

در زمینه ساختن موقعیت های خطرناک، تاتنهام واقعا ضعیف عمل کرده و مثال عملکرد هری کین، آن را به خوبی نشان داد. در این فصل لیگ برتر انگلیس، فقط یک گل از سه گل تاتنهام در جریان بازی به ثمر رسیده است. میزان xG (امید گل یا گل های مورد انتظار) تاتنهام در پنج بازی این فصل، عدد بسیار نازل 4.49 بوده است و یعنی در هر بازی، xG ساخته شده تیم نونو اسپیریتو کم تر از 1 بوده است؛ مقداری که برای یک تیم که می خواهد مدعی باشد بسیار کم است. ماجرا آن جایی جالب تر می شود که بدانیم در زمینه پارامتر آماری xG، تاتنهام از آخر دوم است و فقط نوریچ سیتی قعرنشین با ساختن میزان 4.16 xG عملکرد بدتری نسبت به تیم نونو اسپیریتو داشته است. لیورپول با 13.68 xG در پنج بازی، بهترین عملکرد را در زمینه موقعیت سازی داشته و آن ها به طور میانگین در هر بازی حدود 2.7 xG ساخته اند. 

در زمینه میزان xG میان تیم های لیگ برتر، تاتنهام از آخر دوم است
لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و چلسی همچون جدول رده بندی، در این جدول هم در تاپ فور هستندپرس ضعیف و دادن موقعیت های قابل توجه به حریف

مشکلات تاتنهام فراتر از فرم ضعیف هری کین و موقعیت نرسیدن به اوست. شاید فکر کنید که تاتنهام در سه بازی اولش در لیگ، کلین شیت کرد و اگر خط حمله این تیم خوب نیست، لااقل آن ها خط دفاعی خوبی دارند اما دو شکست 3-0 مقابل چلسی و کریستال پالاس، واقعیت های تیم نونو اسپیریتو در خط دفاعی را نمایان کرد. xGA / Expected Goal Against پارامتری است که امیدگل تیم های حریف برای یک تیم خاص را اندازه گیری می کند، به عبارت دیگر xGA، همان xG دریافتی هر تیم است. میزان xGA تاتنهام بالاست و در پنج بازی اخیر، تیم های حریف مجموعا 9.69 xG روی دروازه تاتنهام داشته اند که این یعنی xG تیم های حریف مقابل تاتنهام در هر بازی به طور میانگین، تقریبا 2 بوده است. 

در زمینه xGA، تاتنهام تیم شانزدهم لیگ برتر است که این نشان از سهولت موقعیت سازی تیم های حریف مقابل تیم نونو اسپیریتو داده است
منچسترسیتی هم کم ترین xG را به حریفان داده است؛ جای تعجبی ندارد که آن ها در پنج بازی فقط یک گل خورده اند

یکی از دلایل ضعف دفاعی تاتنهام را می توان انفعال دفاعی آن ها و نداشتن پرس فعال دانست. آمار نشان می دهد اسپرز نتوانسته در زمینه پرسینگ، عملکرد خوبی داشته باشد. PPDA یا تعداد پاس های تیم حریف براساس واکنش دفاعی تیم خودی، پارامتری است که به ما نشان می دهد تیم ها در زمینه پرسینگ، چه عملکردی دارند. هرچه PPDA یک تیم بالاتر باشد یعنی آن تیم در زمینه پرسینگ منفعل تر است و هر چه این عدد پایین تر باشد، یعنی آن ها پرس فعال تری دارند. میزان PPDA تاتنهام در پنج بازی اخیر لیگ برتر، 13.92 بوده است. یعنی به ازای حدود 14 پاس تیم حریف حین حمله، تاتنهام یک واکنش دفاعی مثل تکل، توپ ربایی یا خطا داشته است که این نشان می دهد آن ها در پرس، تیمی فعال نیستند. همچون پارامتر xGA، تاتنهام در زمینه PPDA هم در رتبه شانزدهم لیگ برتر است. منچسترسیتی با PPDA 7.86، فعال ترین پرس را میان تیم های لیگ برتر تا این جای کار داشته است و شاگردان گواردیولا به ازای هر 7.86 پاس تیم حریف حین حمله، یک واکنش دفاعی انجام داده اند. 

جدول PPDA لیگ برتر انگلیس تا هفته پنجم
منچسترسیتی و لیدزیونایتد مطابق انتظار اول و دوم هستند اما تاتنهام در جایگاه خوبی نیست

نونو اسپیریتو سانتو، سرمربی تاتنهام از همین حالا با دردسرهایی جدی روبرو شده است. او علاوه بر حل مشکل اول تیمش یعنی موقعیت سازی و گلزنی، باید ضعف های دفاعی را هم پوشش دهد. هواداران تاتنهام از تیم خسته کننده ای که در این چند هفته دیده اند، رضایت ندارند. شاید تاتنهام اکنون در بالای جدول باشد و یک هوادار عادی فوتبال، با نگاه کردن به جدول لیگ برتر، وضعیت تاتنهام را خوب بداند اما عملکرد این تیم از نظر آماری و البته تماشاگرپسند بودن راضی کننده نبوده است.

نمودارها و آمارها از وب سایت Understat.com گردآوری شده است

اخبار داغ 

مهران غفوریان از دست رفت ! + عکسی که ناراحتت می کند! کنعانی زادگان: چون می دانند در قطر خوب پول در می آورم، جریمه ام کردند! پاس گل های سامان قدوس در دیدار مقابل اولدهام / فیلم درخشش بالوتلی مقابل بشیکتاش با چاشنی انتقام؛ در استانبول برتری 3-0 پایان کار نیست! مایک مینیان به توهین نژادپرستانه هواداران یوونتوس واکنش نشان داد برترین های قرن با ولی الله صالح نیا: ورزشکاری داشتیم که در یک روز هم برای تیم ملی فوتبال و هم بسکتبال بازی کرد!

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۷۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام + فیلم

دیدار تیم‌های آرسنال و تاتنهام در چارچوب هفته سی‌وپنجم لیگ‌برتر انگلیس با برتری آرسنال به‌پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های آرسنال و تاتنهام عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته سی‌وپنجم لیگ‌برتر انگلیس از ساعت ۱۶:۳۰ به‌مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با برد آرسنال به‌پایان رسید.

پیر امیل هویبرگ در دقیقه ۱۵ (گل به خودی)، بوکایو ساکا در دقیقه ۲۷ و کای هاورتز در دقیقه ۳۸ گل‌های آرسنال را به ثمر رساندند.

کریستین رومرو در دقیقه ۶۴ و سون هیونگ مین در دقیقه ۸۷ و از روی نقطه پنالتی گل‌های تاتنهام را به ثمر رساندند.

خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام کد خبر 748899

دیگر خبرها

  • انتقال نافرجام «شروین بزرگ» به پرسپولیس، سرخ ها را نقره داغ کرد!
  • خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام + فیلم
  • پوستکوگلو: بازی‌ها دیگر در استادیوم داوری نمی‌شود!‏
  • خلاصه بازی تاتنهام 2-3 آرسنال (لیگ برتر انگلیس - 2023/24)
  • تن‌هاخ: منچستریونایتد سرگرم‌کننده ترین تیم است!
  • تن هاخ: منچستریونایتد در حال حاضر یکی از پویاترین و سرگرم کننده‌ترین تیم‌های لیگ برتر است
  • واکنش ستاره حریف پرسپولیس به قهرمانی در جام حذفی
  • برای اوسمار، کلاس مدیریت را تعطیل کن!
  • اوسمار: در بخش دفاعی اصلا خوب نبودیم/ خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد