Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «آن ایتن که قبلا بودم» نوشته الی ستندیش به‌تازگی با ترجمه فریده خرمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌کتاب یکی از عناوین مجموعه «رمان‌هایی که باید خواند» است که این‌ناشر چاپ می‌کند.

از این‌رمان که نسخه اصلی آن سال ۲۰۱۷ منتشر شده، ترجمه دیگری هم به‌قلم آذین شریعتی با عنوان «پسری که قبلا بودم» توسط نشر پرتقال منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الی ستندیش نویسنده آمریکایی این‌کتاب، برای کودکان و نوجوانان می‌نویسد و در پایان این‌نسخه فارسی از این‌رمانش، مصاحبه‌ای کوتاه هم با او چاپ شده است. او سال‌های زیادی معلم مدرسه‌های دولتی واشنگتن دی‌سی بود و در رشته زبان انگلیسی مدرک کارشناسی دارد. او در رشته نویسندگی برای کودکان هم دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

در رمان «آن ایتن که قبلا بودم» شخصیت اصلی، پسری به‌نام ایتن است که با دوستش کیسی رابطه خوبی دارد و با هم ماجراجویی می‌کنند. اما مرگ نابه‌هنگام کیسی باعث می‌شود ایتن با ضربه‌ای شدید مواجه شود. کیسی که از روی درخت سقوط کرده، به کما می‌رود و ایتن فکر می‌کند کیسی به خواب رفته است. پس باید بیدارش کند. در نتیجه بارها از خانه فرار می‌کند. اما تلاش‌هایش در بهبود حال کیسی بی‌فایده‌اند.

در ادامه داستان، پدر و مادر ایتن برای بازگرداندن این‌پسر به زندگی عادی، به خانه پدربزرگ او در جورجیا می‌روند. ایتن در جورجیا دوست جدیدی به‌نام کرالی پیدا می‌کند. حالا سوال این است که آیا کرالی و پدربزرگ می‌توانند به او کمک کنند؟

عناوین فصل‌هایی که داستان این‌رمان در آن‌ها روایت می‌شود، به‌ترتیب عبارت‌اند از:

پیشگفتار، پام‌تات، پدربزرگ ایکه، خیابان اصلی، سوزان، رودی، کنارآمدن، روز دوم مدرسه،‌ خاطرات، کُرالی،‌ سفر در زمان،‌ همه آدم‌ها به دوست احتیاج دارند، دعوت،‌ کتابخانه، تعلیم رانندگی، یک بچه عادی،‌ منطقه ممنوعه، همراه، یک عادت جدید، گردش علمی، خانه بلک‌وود، صدای پشت تلفن، گوش ایستادن، خلوت، ایتنی که قبلا بودم، آملیا بلک‌وود، درس، دیوار گذشته کرالی، پناهگاه کرالی، قصه ایتن، آدم مرموز، تعقیب کرالی، جعبه مخمل قرمز، گنج، ارواح، کمک، یک قصه معرکه، لحظه متعلق به رودی،‌ مهمانی دور استخر، ماموریت پدربزرگ ایکه، میز تحریر مک،‌ صورت پشت پنجره، گنج زیر خاک، گردن‌کلفت‌ها، تونل، دردسر بزرگ، اخبار شبانگاهی، روز امتحان، بی‌جواب، فرار از مدرسه، نبرد، نافرمانی، حرف‌ها، شکستن سکوت، دروغ، حقیقت، آقای رِید، کیسی کیسی کیسی، درد، تو کشتیش ایتن تروت، طوفان، جایی که کرالی هست، نقشه، چالش، نجات کرالی، کتابخانه بار دیگر، توضیح، همدیگر، خانه، دیدار دوباره، بهترین دوستانم،‌ زندگی ادامه دارد، معبد، هرگز فراموشم نکن، مادرجان، آهنگ کیسی

در قسمتی از این‌رمان می‌خوانیم:

آن‌چنان غرق تماشای دیوارِ گذشته کرالی شده‌ام که تا وقتی چیزی نمی‌گوید متوجه نمی‌شوم پست سرم ایستاده.

می‌گوید: «اینجایی.»

از جا می‌پرم و دور خودم می‌چرخم: «سکته کردم، چرا این‌جوری می‌کنی؟»

نیشخند می‌زند و چندتا از بافت‌های موهاش را پشت شانه‌اش می‌اندازد. «اینجا خونه منه.»

چشم‌هاش مثل سکه‌های نو برق می‌زند و فکر می‌کنم همان شک و بدگمانی مادرش در چشم‌های او هم هست.

برای برقرارکردن آرامش می‌گویم: «دیوار باحالیه.»

با حالت دفاعی می‌گوید: «آره، خب، به‌زودی دکور بقیه خونه رو عوض می‌کنیم. فقط وقتش رو هنوز پیدا نکردیم.»

«به نظر من که خونه عالیه.»

چشم‌هاش کمی ملایم‌تر می‌شود. می‌گوید: «پدربزرگم خودش اینجا رو ساخت. و مادرجانم جایی غیر از اینجا زندگی نمی‌کنه. بگذریم، چرا اومدی اینجا؟»

می‌گویم: «می‌خواستم تکالیفت رو بیارم و ازت عذرخواهی کنم.»

خشونت و حالت دفاعی شانه‌هاش کمی کمتر می‌شود.

«اوه.»

می‌پرسم:‌ «این‌همون وردنه‌ست که بهم گفته بودی؟ همون که جونت رو نجات داد؟»

مادرجان صدا می‌زند: «کرالی؟ تویی؟»

این‌کتاب با ۳۱۲ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۷۸ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5311287 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان ترجمه نشر پیدایش انتشارات پیدایش معرفی کتاب اربعین 1400 هفته دفاع مقدس تازه های نشر دفاع مقدس جنگ تحمیلی رونمایی کتاب نقد کتاب کتاب و کتابخوانی محمد مهدی اسماعیلی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تجدید چاپ ترجمه انتشارات سوره مهر معرفی نشریات قبلا بودم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۱۸۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت

«پل آستر»، نویسنده آمریکایی سه‌گانه «نیویورک»‌ درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، «پل آستر» نویسنده‌ ۳۴ کتاب از جمله سه‌گانه مشهور «نیویورک» در سن ۷۷ سالگی درگذشت. «گاردین» نوشت، «جکی لیدن»، دوست و همکار این نویسنده اعلام کرد که «آستر» در روز سه‌شنبه در پی عوارض ناشی از سرطان ریه درگذشت.

داستان‌های او مملو از مضامین اتفاقات تصادفی، شانس و سرنوشت نوشته شده‌اند. بسیاری از قهرمانان داستان‌ها، خود نویسنده هستند و مجموعه آثار او خودارجاعی است و شخصیت‌هایی از رمان‌های اولیه دوباره در رمان‌های بعدی ظاهر می‌شوند.

«آستر» در سال ۱۹۴۷ میلادی در «نیوجرسی»‌ متولد شد. به گفته خود این نویسنده، او روند نگارش را از سن هشت سالگی و زمانی آغاز کرد که امضا گرفتن از یک بازیکن بیسبال را به این دلیل از دست داده بود که نه او و نه والدینش با خود مداد همراه نداشتند. از آن زمان به بعد «آستر» همه جا با خود مداد می‌برد. «آستر»‌ در مقاله‌ای در سال ۱۹۹۵ نوشته بود: «اگر یک مداد با خود در جیبتان داشته باشید، احتمال زیادی وجود دارد که یک روز وسوسه‌ شوید که از آن استفاده کنید.»

«آستر» در «دانشگاه کلمبیا»‌ تحصیل کرد و در اوایل دهه ۷۰ میلادی به پاریس مهاجرت کرد و به فعالیت‌های مختلفی از جمله ترجمه کردن پرداخت. او در سال ۱۹۷۴ میلادی به ایالات متحده آمریکا بازگشت و ازدواج کرد.

در ژانویه سال ۱۹۷۹ میلادی پدر «آستر» درگذشت و این رویداد به دلیلی برای نگارش نخستین کتاب خاطرات این نویسنده تبدیل شد. «اختراع انزواء» در سال ۱۹۸۲ میلادی منتشر شد.

«آستر» با انتشار «شهر شیشه» در سال ۱۹۸۵ که نخستین جلد از سه‌گانه «نیویورک» بود به موفقیت چشمگیری دست یافت.

این نویسنده به طور مرتب در دهه ۸۰، ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بیش از ده‌ها رمان از جمله «قصر ماه»(۱۹۸۹)،‌ «موسیقی شانس»(۱۹۹۰)، «کتاب توهم»‌(۲۰۰۲) و «شب پیشگویی»(۲۰۰۳) منتشر کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فقط یکی از معلم‌ها می‌داند
  • پل آستر نویسنده معروف آمریکایی درگذشت
  • میراث «پل آستر» در سینما
  • پُل آستر درگذشت
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • «پل آستر»‌ درگذشت
  • پل آستر درگذشت
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • ثبت تصویری از خودروی عجیب یک روحانی در شهر قم
  • ستاره یونایتد: بکام منبع الهام من است